Schubert C3?
Fra : Wheelie

Dato : 16-04-11 11:59

Er den fed og 3500 værd?
Eller ville I hellere skifte til ny 500-kroners hjelm hver andet år og så
få en ren hjelm?

Fra : Casper

Dato : 16-04-11 08:28

On Apr 16, 12:58 pm, Wheelie <whee...@gmail.invalid> wrote:
> Er den fed og 3500 v rd?
> Eller ville I hellere skifte til ny 500-kroners hjelm hver andet r og s
> f en ren hjelm?

Jeg har haft en i 2 år, og bruger den som min daglige hjelm.

Postitivt:
- passer godt
- er tilpas støjsvag
- indbygget solbrille

Minus:
- er tung
- den lægger (har haft den til rep. engang for jeg gav op)
- visiret lukker automatisk hvis man kører mere end 30km/t

Det er ikke en dårlig hjelm som så, men det er min første og sidste
Schuberth.

Casper

Fra : Jan B

Dato : 16-04-11 10:02

Har en, synes den støjer ad h... til, tror det er lukketøjet

Fra : Kim Hansen

Dato : 16-04-11 17:44

Jeg har haft en Schubert C2,den blev jeg hurtigt træt af, den duggede
og var utæt ved visiret. "Heldigvis" kørte jeg galt her i vinters og
ødelagde den godt og grundigt, dækket af forsikringen, men en
styrttest har den så bestået til 5 ud af 5 stjerner her
Siden har jeg kørt med min 10 år gamle Nolan hjelm
Nu har jeg lige været hos HeinGericke og hente en Nolan 90, det dur.
jeg fik at vide at der er mange der er trætte af deres Schubert, og
der var mange der skiftede til Nolan 90 hjelmen.
Jeg køber ikke Schubert mere.

Mvh Kim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-04-11 22:09

> jeg fik at vide at der er mange der er trætte af deres Schubert, og
> der var mange der skiftede til Nolan 90 hjelmen.
> Jeg køber ikke Schubert mere.

For at skabe lidt balance her i tråden vil jeg så sige at jeg er meget
tilfreds med min Schuberth S1 hjelm (dog med Pinlock visir) som i dag er
ca. 3½ år gammel. Der kommer ingen vand ind, dug er ikke noget særligt
problem, støjen er lavere end andre hjelme jeg har prøvet og pasformen
på mit hoved er rigtigt god.

Skulle jeg have en ny i dag, ville jeg nok overveje en S1 Pro.

Da jeg købte den prøvede jeg også en C1 men da pasformen var elendig til
mig, så hoppede jeg på S1 i stedet for.

--
Mvh. Martin

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-04-11 21:46

Den 17-04-2011 23:08, Martin Sørensen skrev:

> [...]
>
> Skulle jeg have en ny i dag, ville jeg nok overveje en S1 Pro.
>
> Da jeg købte den prøvede jeg også en C1 men da pasformen var elendig til

Jeg bidrager gerne "R1" som jeg har, er klart den bedste hjelm jeg har
haft (og det er mange, bla. AGV, Shoei, Caberg)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : fboller

Dato : 19-04-11 23:30

Hej

Jeg har en S1Pro, og kan kun sige det er en super hjelm.
Dug er intet problem, og med de store uluftningskanaler over
på hjelmen er varmen inde i hjemlen intet problem heller.

/Flemming

Fra : Steen E.

Dato : 21-04-11 18:12

Jeg har en C2 på 5. år - den bedste hjelm nogensinde, lydsvag, ingen
turbulens, fin ventilation, skiftet glas en gang gr. ridser, perfekt.

Efter min erfaring er pasform meget vigtig, tyske, italienske, japanske og
amerikanske hjelme har åbenbart forskellig facon, så prøv dem altid
omhyggeligt.

Husk at hjelmen sætter sig efter et par måneders brug - så den skal sidde
*stramt* og præcist som helt ny uden at være decideret ubehagelig - så
kommer den til at sidde rigtigt.
_______________________________
Steen E.
FZS1000

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-04-11 11:59

Rettelse, det er en Nolan 103

Fra : Henrik Jensen

Dato : 18-04-11 07:52

> Er den fed og 3500 værd?
> Eller ville I hellere skifte til ny 500-kroners hjelm hver andet år og så
> få en ren hjelm?

Helt klart den dårligste hjelm jeg har haft til dato.
Støjer forbandt meget, er tung som bare fanden og pisse utæt.
Den bedste hjelm jeg har haft er en AGV.

Henrik