port til routerconfig
Fra : Sørensen

Dato : 16-04-11 08:29

Er der nogen der ved hvilken port der anvendes når man konfigurere
routeren via webinterface på f.eks. 192.168.1.1

Er det den samme som til internet.

Ikke hvilken LAN-port men port som f.eks. news 119

Det siger måske sig selv men jeg ville bare lige være sikker.
--
VH.
Sørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-04-11 08:45

Sørensen skrev:

> Er der nogen der ved hvilken port der anvendes når man konfigurere
> routeren via webinterface på f.eks. 192.168.1.1

> Er det den samme som til internet.

Alle porte bruges på internettet. Du mener nok den samme som til
hjemmesider, og det er det: port 80. Det er altid den man bruger
når man åbner html-sider i en browser medmindre man selv eller et
link man klikker på, specifikt sætter et andet portnummer. Det
sker sjældent.

Det ville se sådan ud:

   http://192.168.1.1:8080

hvis man skulle bruge port 8080.

Hvis man f.eks. bruger browseren til FTP, er det et par andre
porte der er i brug.

--
Bertel

Fra : Sørensen

Dato : 16-04-11 08:46

> [...]
> når man åbner html-sider i en browser medmindre man selv eller et
> link man klikker på, specifikt sætter et andet portnummer. Det

Tusinde tak for hurtig svar

--
VH.
Sørensen