Hvad kan man bruge slavewhisky til?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-04-11 18:06

Det kors jeg må bære her i livet er, når godhjertede og velmenende
mennesker forærer mig en flaske whisky, fordi de ved at jeg elsker
(god!!!) whisky. For mange er det grænseoverskridende at give 200+ kr.
for en flaske. Mc-Et-eller-andet fra Netto er vel god nok (til Irish
Coffee, formoder jeg de tænker). At nyde den med isterninger i et
tumbler-glas, er uendelig fjernt i min galaxe.

Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-11 18:17

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen
mdugq6hldgfkrek4snm23nipoauj1s2qdk@4ax.com:

> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Sovs og flambering lyder som gode bud. Ellers kan de vel gives væk som
gaver?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hauge

Dato : 15-04-11 18:27

Den 15-04-2011 19:05, Kurt Hansen skrev:
> At nyde den med isterninger i et
> tumbler-glas, er uendelig fjernt i min galaxe.

At ødelægge en god whisky med isterninger, er mig helt fjernt ;)
En enkelt dråbe vand, det er godt, men ikke en hel klump.

Mvh Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-11 18:36

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
90rdeuFfk9U1@mid.individual.net:

> At ødelægge en god whisky med isterninger, er mig helt fjernt ;)
> En enkelt dråbe vand, det er godt, men ikke en hel klump.

Nu omhandlede tråden så netop IKKE god whisky, men det missede du helt i din
iver efter at fortælle om DINE whisky-vaner.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hauge

Dato : 15-04-11 18:49

Den 15-04-2011 19:35, Jens Bruun skrev:
> Nu omhandlede tråden så netop IKKE god whisky, men det missede du helt i din
> iver efter at fortælle om DINE whisky-vaner.

Nu kommenterede jeg én linje i indlægget, er du utilfreds med det, kan
du jo bare undlade at læse mine indlæg.

Men uanset hvad, så rager det på ingen måde dig, hvad jeg eller andre
skriver, du plejer jo selv bare at skrive opkast i de fleste svar du
kommer med, så du kan jo alligevel ikke tages seriøst.

Så fis du nu over i muddergruppen, der hvor du hører til, der er sikkert
andre afdankede leje/lege-soldater.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Hvis du mener tråden skal blive her, så viser det jo netop hvor rådden
du er.

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-11 19:00

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
90repcFqodU1@mid.individual.net:

> Nu kommenterede jeg én linje i indlægget, er du utilfreds med det, kan
> du jo bare undlade at læse mine indlæg.

Jada, selvfølgelig kan jeg lade være med det. Men ligesom du har svært ved
at undlade at kommentere mine indlæg, har jeg svært ved at undlade at
kommentere dine Så'en er det jo, og det ved du jo inderst inde også godt,
hvis du tænker dig bare lidt om. Og det kan selv du vel finde ud af, hvis du
koncentrerer dig?

> Men uanset hvad, så rager det på ingen måde dig, hvad jeg eller andre
> skriver,

Altå... så længe, du skriver i et offentligt forum, hvor jeg er aktiv
deltager, rager det mig i allerhøjeste grad. Ingen forhindrer dig i at
fordybe dig i egne madvaner i en dagbog eller i private mails, hvis du ikke
bryder dig om andres reaktioner.

> du plejer jo selv bare at skrive opkast i de fleste svar du
> kommer med, så du kan jo alligevel ikke tages seriøst.

Du tager mig da forbavsende seriøst.

> Så fis du nu over i muddergruppen, der hvor du hører til, der er
> sikkert andre afdankede leje/lege-soldater.

Hahahaha. Du blev kasseret, da du var på session. Eller også var din
personlighedsforstyrrelse SÅ graverende, at du ikke engang blev indkaldt til
session. Misundelse er en grim ting, Hauge. Kombineret med udtalt mangel på
intellekt, er det dog ganske underholdende.

> FUT: dk.snak.mudderkastning
>
> Hvis du mener tråden skal blive her, så viser det jo netop hvor rådden
> du er.

Hahahaha. Gerne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 15-04-11 20:56

Den 15/04/11 19.59, Jens Bruun skrev:
> [...]
> session. Misundelse er en grim ting, Hauge. Kombineret med udtalt mangel på
> intellekt, er det dog ganske underholdende.

Jens, slap af

Folk plonker Hauge på stribe i alle grupper, dont feed the troll.

God aften

/Lars

Fra : Martin [TMM]

Dato : 15-04-11 21:07

Hej
On 15-04-2011 21:56, Lars Kongshøj wrote:
> Folk plonker Hauge på stribe i alle grupper, dont feed the troll.

Det er folks sidste udvej når virkeligheden bliver for virkelig.
Synd, men sandt.

Mvh
Martin

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 16-04-11 06:41

Martin [TMM] formulerede fredag:

> Det er folks sidste udvej når virkeligheden bliver for virkelig.
> Synd, men sandt.

Sjovt at, der hver gang Hauge er i modvind, lige dukker en op som
aldrig har postet før, men som lige skal forsvare trollen

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Hauge

Dato : 16-04-11 08:31

Den 16-04-2011 07:40, Brian Vestergaard skrev:
> Sjovt at, der hver gang Hauge er i modvind,

Er han da det? Hvis du betegner dig eller Jens for modvind, så har du
for store tanker om dig selv.

> lige dukker en op som aldrig
> har postet før,

Jaja, mon ikke du skulle prøve at krybe over nybegynder, og kikke lidt
ud over din næsetip?

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 15-04-11 21:10

Den 15-04-2011 21:56, Lars Kongshøj skrev:
> Folk plonker Hauge på stribe i alle grupper, dont feed the troll.

Det er alligevel folk af samme kaliber som dig selv, tabere af den
værste skuffe. Så det er nu ikke det der bringer mit morgenurin i kog,
de er alligevel så ubetydelige, at de for min skyld gerne må lege på
bunden af en bundløs sø.

/Hauge

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 17-04-11 16:08

Den 15/04/11 22.09, Hauge skrev:

> [...]
> værste skuffe. Så det er nu ikke det der bringer mit morgenurin i kog,
> de er alligevel så ubetydelige, at de for min skyld gerne må lege på

Er dette en mordtrussel?

/Lars

Fra : Hauge

Dato : 17-04-11 16:13

Den 17-04-2011 17:08, Lars Kongshøj skrev:
> Er dette en mordtrussel?

??

/Hauge

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 17-04-11 22:28

Den 17/04/11 17.13, Hauge skrev:

> ??

Du skrev "at de for min skyld gerne må lege på bunden af en bundløs sø."

Er det en mord-trussel?

Lars

Fra : Hauge

Dato : 18-04-11 04:12

Den 17-04-2011 23:27, Lars Kongshøj skrev:
> Er det en mord-trussel?

Øhh? Du ser da vist spøgelser.

Hvor skrev jeg at jeg ville smide dig derned?

Men hvis du tager det som en mordtrussel, så er du fandme langt ude, men
ok, det er dit valg.

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-11 09:10

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4da8a2d8$0$304$14726298@news.sunsite.dk:

> Jens, slap af

Hehe. Jeg er heeeeelt afslappet.

> Folk plonker Hauge på stribe i alle grupper, dont feed the troll.

Well. Jeg finder det nu ganske underholdende. Og når Hauge begynder med sit
"lejesoldat", ved jeg, jeg har ramt en nerve

> God aften

God formiddag.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-04-11 18:53

Kurt Hansen skrev bl.a.:

> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Snart kan du hælde det på bilen. I Skotland experimenterer
man med en slags biobrændstof til bilerne, lavet af
whisky-restprodukter:

http://ing.dk/artikel/111079-skotter-laver-biobraendstof-ud-af-whisky-rester

--
Herluf :·)

Fra : Krabsen

Dato : 15-04-11 19:15

> [...]
>
> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Du kan vælge at bruge dem til en gradueret Whisky-service over for dine
gæster:

- gæster der ønsker is i whisky, får McKloppenburg
- gæster, der ønsker den rene whisky-smag, får de gode sager..

Hvis nogle gæster spørger om hvorfor denne forskel, ja så er der jo en
anledning til at fortælle om kvalitets- og (især) smagsforskelle på
whiskytyper.

...og som du kan se af dette (og andre) indlæg er vi en del, der mener at
Single Malt ikke bør serveres med is, men alene - helt på linie med
Cognac og gerne i et cognac-glas

Fra : B. Sørensen

Dato : 15-04-11 19:44

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/kategorier-3.php?id=572

http://www.aalborgwhiskylaug.dk/Madopskrifter/Madopskrifter.htm

http://viskalspise.dk/ingredienser/whisky.html

http://arla.dk/opskrifter/Blaskimmelost-med-whisky/

http://tabernesopskrifter.blogspot.com/2010/09/figen-whisky-syltetj.html

Fra : Max

Dato : 15-04-11 19:52

Hej Kurt

> Det kors jeg må bære her i livet er, når godhjertede og velmenende
> mennesker forærer mig en flaske whisky, fordi de ved at jeg elsker

Giv det til nogen du ikke bryder dig så meget om, eller bare
smide det ud.

Du kunne jo også prøve at være ærlig, og så fortælle disse
velmenede mennesker at du takker nej fordi du ikke bryder
dig om det de vil give dig. Det har jeg selv praksiseret med
vin i en del år, og ingen er blevet fornærmet på den konto,
derimod er de blevet meget interesseret i hvad de så kan
give mig, og så er alle jo glade.

Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 15-04-11 20:58

Den 15/04/11 19.05, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Lumumba?

/Lars

Fra : Max

Dato : 15-04-11 22:50

Hej Lars

> Lumumba?

Normalt laves det af cognac og cacaomælk.

Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-04-11 14:02

Den 15/04/11 23.49, Max skrev:
> Hej Lars

> Normalt laves det af cognac og cacaomælk.

Torres dies eller Havana Club,

"Cacaomælk"? "Kakaomælk" kan købes færdigproduceret men fremstilles
bedst selv.

OT. Fut evt til sprog. Det hedder ikke kakaomaæk, men kakao.

Mvh. Lars

Fra : Hauge

Dato : 16-04-11 14:23

Den 16-04-2011 15:02, Lars Kongshøj skrev:
> OT. Fut evt til sprog. Det hedder ikke kakaomaæk, men kakao.

Blablabla.. Og du tuder over andres indlæg..

Gudfader.

Hvem, udover dig, har skrevet "kakaomaæk"?

/Hauge

Fra : ;o)-max-

Dato : 16-04-11 05:24

On 16-04-2011 00:05, Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

En af mine lieblingsretter:
http://rationalwiki.org/wiki/Recipe:Potk%C3%A4se
Opskriften er er den jeg plejer at bruge, andre
versioner indeholder fløde - tjoe.
Spis og fyld mere på, den kan køre i årevis..
-max-

Fra : Henrik J

Dato : 16-04-11 10:30

> [...]
>
> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Alkohol gør det lettere at bære en svær forkølelse, og i den situatuíon kan
man alligevel ikke smage. Så kan man gemme fx. sin Springbank, til man kan
fejre sit genvundne helbred. Slainte.
Henrik

Fra : Karsten

Dato : 16-04-11 15:19

> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Du sender den bare til mig.
Jeg drikker hvad som helst, bare jeg ikke bliver blind af det.

/karsten

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-04-11 15:58

Sat, 16 Apr 2011 16:19:02 +0200 skrev Karsten:

>Du sender den bare til mig.
>Jeg drikker hvad som helst, bare jeg ikke bliver blind af det.

Min granfætter blev blind på det ene øje af at drikke kaffe. Han
glemte at tage teskeen op af koppen, før han drak af den.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-04-11 17:11

Den 16/04/11 16.58, Kurt Hansen skrev:

> Min granfætter blev blind på det ene øje af at drikke kaffe. Han
> glemte at tage teskeen op af koppen, før han drak af den.

Jeg vidste ikke at man kunne blive blind af at drikke kaffe.
Hvor meget hjemmebrændt træsprit havde han hældt i?

/Lars

Fra : Hauge

Dato : 16-04-11 17:25

Den 16-04-2011 18:10, Lars Kongshøj skrev:
> Jeg vidste ikke at man kunne blive blind af at drikke kaffe.
> Hvor meget hjemmebrændt træsprit havde han hældt i?

Jeg håber vitterligt, at du laver sjov....

/Hauge

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 16-04-11 19:22

Lars Kongshøj kom med følgende:

> Jeg vidste ikke at man kunne blive blind af at drikke kaffe.
> Hvor meget hjemmebrændt træsprit havde han hældt i?

Øhh fra Jylland måske

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-11 05:55

Sat, 16 Apr 2011 18:10:32 +0200 skrev Lars Kongshøj:

>Jeg vidste ikke at man kunne blive blind af at drikke kaffe.
>Hvor meget hjemmebrændt træsprit havde han hældt i?

En squiiiz.

Jeg spurgte ham engang om alkoholprocenten. "Det ved jeg ikke",
svarede han, "vi plejer at regne med tre slagsmål pr. liter".
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Aksel

Dato : 17-04-11 16:17

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Aflever til kommunekemi - eller til den lokale genbrugsstation, hvor der nok
er nogen, der vil blive glad for den.
Mvh
Aksel

Fra : Ole Helms

Dato : 17-04-11 18:57

Optænding i Weberen.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Niels

Dato : 17-04-11 16:40

> Jeg gider ikke Irish Coffee, s hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Bring det hen til det nærmeste plejehjem, og lad beboerne få sig et
par skarpe inden sengetid.

--
Niels

Fra : Linde

Dato : 18-04-11 20:33

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Hvad med at forsøge dig med en hjemmelavet Bailey´s likør...der er
overraskende mange opskrifter derude:
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=homemade+baileys&btnG=Google-s%C3%B8gning

Jeg har selv villet forsøge mig, men er i forvejen temmelig dorsk hvad angår
madlavning, så hjemmelikør står langt nede på listen. Men jeg ville da være
vældig interesseret i melding om resultatet!

Mvh
Linde

Fra : Karsten

Dato : 24-04-11 21:17

> [...]
> Jeg gider ikke Irish Coffee, så hvad kan jeg bruge mine
> standard-flasker til? Is, sovs, flambering ... ?

Fik du den nogensinde brugt... ellers er jeg stadig glad modtager...

/karsten

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-04-11 04:27

Sun, 24 Apr 2011 22:17:29 +0200 skrev Karsten:

>Fik du den nogensinde brugt... ellers er jeg stadig glad modtager...

Uaaark, nej og nu har jeg fået en mere (Ballantines, som er udrikkelig
i rå tilstand). Lurer på om de kan fjerne ukrudt i indkørslen?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jeg har lige kvalt en six-pack - bare for at se den dø