Hjælp til custom udstødning
Fra : Martin ley

Dato : 13-04-11 09:43

Hej Mc-Folket

Jeg har en lidt alternativ forespørgsel jeg håber I kan hjælpe mig
med. Vi er en gruppe ingeniør-studerene fra Syd Dansk Universitet som
dette semester bygger en racerbil, som vi blandt andet skal køre med
på Silverstone og Hockenheim-Ring. Vores racer bygger vi fra bunden og
den er drevet af en Honda CBR 600 motor, hvor vi skal have lavet en
udstødning til

Mit spørgsmål går på om i kender nogen, der evt kunne hjælpe med at
lave de buk udstødningen består af, desværre kan vi ikke smide en
standard udstødning på, pga bilens udformning.

Håber i får nydt forårs solen på de to-hjulede

På forhånd tak for hjælpen

Martin Ley-Frantsen

Fra : Per V. Misser

Dato : 13-04-11 21:57

Hej!

Mit spørgsmål går på om i kender nogen, der evt kunne hjælpe med at
lave de buk udstødningen består af, desværre kan vi ikke smide en
standard udstødning på, pga bilens udformning.

Det lyder som om at I skal have fat i een som kan svejse rustfri bøjninger
sammen. Tyndpladerør i den dimension kan ikke bukkes.
Det er et simpelt job som kan løses i lokalområdet. der skal nok findes en
smed, klejnsmed eller lille virksomhed, som kan tændes på noget ræs og lave
røret for en slik.

--
Per V.Misser
CX500E82

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-04-11 07:43

Per V. Misser wrote:
> Det lyder som om at I skal have fat i een som kan svejse rustfri
> bøjninger sammen.

Hvorfor rustfri? Det er jo "bare" et stykke legetøj der vel ikke skal bygges
til at holde.

/jim

Fra : Per V. Misser

Dato : 14-04-11 21:33

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor rustfri? Det er jo "bare" et stykke legetøj der vel ikke skal
> bygges til at holde.
Fordi det kan laves henne om hjørnet for en slik. Men hvis der findes et
firma i baghaven der kan CNC-bukke rør uden at det koster både programmering
og maskintid til en bondegård er det da en bedre løsning...
--
Per V Misser

Fra : Armand

Dato : 19-04-11 20:45

Den 14-04-2011 08:43, Jim Andersen skrev:

> Hvorfor rustfri? Det er jo "bare" et stykke legetøj der vel ikke skal bygges
> til at holde.

Fordi rustfrie rør og dertilhørende bøjninger typisk fåes i tyndere
materiale end 'sorte', og vægt er vel også en faktor på så'en en
hjemmesløjds-racer!

--
Armand.

Fra : Per V. Misser

Dato : 19-04-11 21:46

> Fordi rustfrie rør og dertilhørende bøjninger typisk fåes i tyndere
> materiale end 'sorte', og vægt er vel også en faktor på så'en en
> hjemmesløjds-racer!

Tak Armand
Du satte lige de rette ord til mit bud på et svar..
Bedste hilsener Per

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-04-11 18:41

Den 13-04-2011 17:42, Martin ley skrev:

> Mit spørgsmål går på om i kender nogen, der evt kunne hjælpe med at
> lave de buk udstødningen består af, desværre kan vi ikke smide en
> standard udstødning på, pga bilens udformning.

De ligger næsten i jeres baghave. Prøv at ringe til:

http://www.walker.dk/default.asp?pagenumber=683

Der har de CNC-bukkemaskiner. Og kan sikkert modtage en step-fil. Hvis
de ikke kan det, så kan i bukke en kopi af rørføringen i 6mm rundstål.
Og så kan de indlæse dens profil. De vil de sikkert gerne gøre.

MVH
Ib Jakobsen