Ramsløg i Silkeborg-området?
Fra : Lone

Dato : 13-04-11 05:26

Hej Gruppe

Som overskriften antyder - er der nogen der ved om der gror ramsløg i
eller i nærheden af Silkeborg?

Mvh
Lone

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-04-11 12:57

Lone skrev:

> Som overskriften antyder - er der nogen der ved om der
> gror ramsløg i eller i nærheden af Silkeborg?

Silkeborg-området ved jeg ikke meget om, men i løbet
af maj måned kan man ofte bare gå efter lugten i
skovbunden i fugtige løvskove, især nær ved kysterne.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-04-11 16:43

Den 13/04/11 13.26, Lone skrev:
> Hej Gruppe
>
> Som overskriften antyder - er der nogen der ved om der gror ramsløg i
> eller i nærheden af Silkeborg?

Prøv Gpogle. Men der er masser af skov syd for Silkeborg, så mon ikke.

Men jeg kan tilføje at de ramsløg, jeg selv har anskaffet, er glade for
foråret, og er eksploderet i væksten på ingen tid. En nem plante.

Mvh. Lars

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 13-04-11 18:20

Silkeborg er vel kun ca 40 km fra risskov hvor der nok er en af de største
skove fyldt med ramsløg.
Ellers har jeg fundet et sted omkring Brande så vidt jeg husker, jeg har gps
koordinater.

Spørg igen hvis du vil have nærmere direktion.

Steen.

Fra : Tesla

Dato : 31-05-11 17:24

On Apr 13, 7:20 pm, "Steen Jakobsen" <in...@post.dk> wrote:
> [...]
> Hej Gruppe
>
> Som overskriften antyder - er der nogen der ved om der gror ramsløg i

Som Steen antydede... tag dog til Risskov, grav ramsløg op,
transportér dem til silkeborg, plant dem... Voila, og der er ny
ramsløg ved Silkeborg.

Vær ikke så besværlig.

Hvis det er fordi du ikke har bil, så tag bussen, bed en ven/veninde
om lift, eller find kørelejlighed med nogen, som bor i Silkeborg og
arbejder i Aarhus, og så tilbage igen.

Hvem ved, måske kunne du få en spændende dag ud af det.

Held og lykke med at komme til Aarhus.

Mvh

Dave