Skærme
Fijala 3554
Er en 24 skærm nok til computerspil og sur~
Fra : Amid

Dato : 12-04-11 07:17

Det ser jo ud som om det er 27 der er den nye 24 ?

Fra : Max

Dato : 12-04-11 09:41

> Det ser jo ud som om det er 27 der er den nye 24 ?

Men kan du overskue en 27" fra din normale kikkeposition ?

--
Mvh Max

Fra : jk

Dato : 12-04-11 09:43

On Tue, 12 Apr 2011 08:16:54 +0200, "Amid" <amid@youall.cox> wrote:

>Det ser jo ud som om det er 27 der er den nye 24 ?

Ja, 24 burde være nok. Der er mange 27", der stadig har samme
pixelantal som 24" har (1920x1200 eller 1920x1080).

Om du skal have en 24" eller en 27" med samme pixelantal er et
spørgsmål om smag og behag, eller om hvor godt du ser.

Men man kan holde øje med, om der kommer 27" med 2560x1440. Så er vi
oppe i et pixelantal, der er optimalt til fotografer.
Jeg har ikke meget forstand på, hvad spil siger til sådan en
opløsning.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4403855

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4308101

mvh

John

Fra : Amid

Dato : 12-04-11 12:38

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oppe i et pixelantal, der er optimalt til fotografer.
> Jeg har ikke meget forstand på, hvad spil siger til sådan en

Tak for svarene begge 2

Jeg må nok ud og se forskellen, for jeg har "gammelmandssyn" så det kan være
de 27 er bedre.

Mvh
Amid

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 14-04-11 05:35

On 12/04/11 10.42, jk wrote:
> [...]
> oppe i et pixelantal, der er optimalt til fotografer.
> Jeg har ikke meget forstand på, hvad spil siger til sådan en

Jeg kan melde, at det går fint med spil i med 2560x1440.

Eneste undtagelse jeg er stødt på er Civilization V, hvor der er lidt
problemer, og det spil er så fejlbhæftet det ikke rigtig tæller

Jeg vil mene 2560x1440 27" skærme er det pt. bedste valg til stationært
brug, det er en fornøjelse med de ekstra pixels og den høje pixel
tæthed. Det koster ekstra, men sammenligner med en god 24" med prisen på
en 27" med 2560x1440 er det ikke meget ekstra.

Mvh
Bruno

Fra : jk

Dato : 14-04-11 08:05

On Thu, 14 Apr 2011 06:35:26 +0200, "Bruno, Copenhagen - Denmark"
<dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
>tæthed. Det koster ekstra, men sammenligner med en god 24" med prisen på
>en 27" med 2560x1440 er det ikke meget ekstra.

Det tror jeg også, og Fujitsu skærmen rykker faktisk prisen ned på
5600. Det er noget ganske nyt, og effektforbruget er beskedent. selvom
der ikke er kommet LED baggrundsbelysning i 27" og 30" endnu. Men da
TV har det, må det vel komme.
2550x1600 er imidlertid også en mulighed, men meget dyrere.

mvh

John

Fra : Nissemand

Dato : 15-04-11 09:09

"Bruno, Copenhagen - Denmark" <dont_use_this@adress_ever.invalid> skrev i en
meddelelse news:io5tif$bo9$1@dont-email.me...

> [...]
> brug, det er en fornøjelse med de ekstra pixels og den høje pixel tæthed.
> Det koster ekstra, men sammenligner med en god 24" med prisen på en 27"

Giver det ikke problemer med aktionspil ?

Der vil man normalt have en lav responstid 2ms men 27 skærme med høj
opløsning har høj responstid.

?

Fra : jk

Dato : 15-04-11 11:35

On Fri, 15 Apr 2011 10:08:35 +0200, "Nissemand"
<4paatur@danemarkedidanmarkhererdet.net> wrote:

> [...]
>>

>Giver det ikke problemer med aktionspil ?
>
>Der vil man normalt have en lav responstid 2ms men 27 skærme med høj

6 ms med 2560x1440:
http://www.prad.de/guide/screen6522.html

3 ms med 1920x1080 og 27":
http://www.prad.de/guide/screen6527.html

Er 6 msec langsomt ? i spil.

mvh

John

Fra : Nissemand

Dato : 15-04-11 11:48

> 6 ms med 2560x1440:
> [...]

Fand dette på flatpanelshd.com, så den er ikke optimal til spil. Jeg tror
man må vælge mellem god til hurtige spil eller god opløsning.

Response time and games
Fujitsu P27T-6 is obviously not a gaming monitor but the Dell IPS based
monitors are pretty solid allround products and used by many users for
gaming and movies. Therefore we hoped to see the same trend from this
Fujitsu IPS monitor.

Fujitsu P27T-6 has decent response time and not much blurring on fast motion
but I did notice some white overdrive trailing that also appeared in some of
our test games. Overdrive trailing is the halo-like trailing that appears
around moving objects.

Fujitsu P27T-6 is fast enough for most casual gaming but not on par with the
fastest IPS based monitor. Compared to Dell's 27-inch U2711, Fujitsu P27T-6
is a bit slower, but not much. Primarily based on the Overdrive trailing.

For movies, casual gaming and allround use P27T-6 is a very decent monitor.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 15-04-11 22:06

On 15/04/11 10.08, Nissemand wrote:
> Giver det ikke problemer med aktionspil ?

Ikke nogen jeg kan få øje på og jeg bruger skærmen både med computerne,
en PS3 og en XBOX 360.

Hastighed var faktisk en bekymring da jeg købte, ikke mindst fordi jeg
faktisk bestilte min Dell skærm inden den var nået ud i test nogen
steder og derfor tog beslutningen ud fra specs. Min konstatering var
dengang, at hvis det var et problem ville min BenQ FP241WZ fortsætte som
spil skærm (det er en skærm med nogle særlige billedfunktioner der
forbedrer billedet ved hurtige bevægelser).

> Der vil man normalt have en lav responstid 2ms men 27 skærme med høj
> opløsning har høj responstid.
>
> ?

Høj er nok så meget sagt, altså forudsat ens grafikkort kan følge med
til og levere de ekstra pixels.

Her er en Anandtech artikel om U2711 der behandler emnet:

http://www.anandtech.com/show/2922/4

Den responstid der typisk opgives for skærme kun dækker selve panelet og
dermed "glemmer" hvad elektronikken i skærmen betyder. Nogle gange er
elektronikken langsom, andre gange hurtig og for Dell skærmen, hvis jeg
har forstået det rigtigt, er den hurtig mens selve panelet er langsomt
så resultatet er midt i mellem.

Hvis jeg husker ret, så er det typisk TN-panelerne der er rigtig
hurtige, men bortset fra det og så at de er billige kan der vist ikke
siges meget godt om dem.

Mvh
Bruno

PS. Hvordan det forholder sig med hastighed for Fujitsu skærmen ved jeg
ikke.