rente løn skat
Fra : Ralph

Dato : 07-04-11 16:02

Jeg har
1. et Aps med en lille kassekredit med en rente på knap 5%
2. en voksen søn med en stor opsparing.

Hvordan udnyttes dette til alles fordel, mest sønnens, hvis jeg bare er
skadefri er det OK.

Hvis jeg udbetalte den sparede rente som løn, så beskattes han selvf., men
med frikort er det kun 8%.
Andre ideer?

--
Ralph

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 07-04-11 22:57

Ralph wrote:
> [...]
> er skadefri er det OK.
>
> Hvis jeg udbetalte den sparede rente som løn, så beskattes han

Hvilken sparet rente? og af hvad?
> Andre ideer?

Hvor stor er kassekreditten?
Hvad ligger der til sikkerhed for den?
Hvor stor er sønnens opsparing?
--
---
Med venlig hilsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-04-11 18:18

Ralph skrev den 07-04-2011 17:02:
> [...]
> skadefri er det OK.
>
> Hvis jeg udbetalte den sparede rente som løn, så beskattes han selvf., men

Er sønnens kapitalindkomst ikke en del af frikortet?

Kapitalindkomst er, så vidt jeg husker, ikke belagt med AM-bidragspligt.
Hvorfor din model vil medføre en beskatning på 8% som kunne undgås.

Lav bare et privat lånedokument hvor lånet er et såkaldt anfordringslån.
Søg SKAT for bindende svar på dokumentets ordlyd eller find noget på
nettet...som så lakmus-prøves hos SKATs bindende svar.

*privat kommentar og alt det der*
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ralph

Dato : 17-04-11 19:57

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er sønnens kapitalindkomst ikke en del af frikortet?
>
> Kapitalindkomst er, så vidt jeg husker, ikke belagt med AM-bidragspligt.
> Hvorfor din model vil medføre en beskatning på 8% som kunne undgås.

Tak for svar, i mellemtiden er min kassekredit s'gu blevet positiv - pis
, så vi ser om spørgsmålet bliver aktuelt senere.

--
Ralph