Hvor mange tabeller?
Fra : Kurt G

Dato : 08-04-11 07:13

Måske er rette sted i DATABASER, men da der bruges php, starter jeg her:

Kan man have mere end een tabel åben ad gangen i samme database?

Mvh Kurt

Fra : Andreas Andersen

Dato : 08-04-11 07:24

Den 08-04-2011 08:12, Kurt G skrev:
> Måske er rette sted i DATABASER, men da der bruges php, starter jeg her:
>
> Kan man have mere end een tabel åben ad gangen i samme database?

Hvad mener du med at have en tabel åben?

--
Andreas

Fra : Kurt G

Dato : 08-04-11 08:30

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med at have en tabel åben?
>
> --
> Andreas
Som Bertel gør opmærksom på, har jeg udtrykt mig forkert. Pardon!

Mvh Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-11 07:48

Kurt G skrev:

> Kan man have mere end een tabel åben ad gangen i samme database?

Man åbner ikke en tabel. Man opretter en forbindelse til
databasen, og så bestemmer SQL-kommandoerne hvad der hentes af
data. Man kan hente fra 100 tabeller i samme sætning.

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-04-11 07:48

On 08-04-2011 08:12, Kurt G wrote:
> Måske er rette sted i DATABASER, men da der bruges php, starter jeg her:
>
> Kan man have mere end een tabel åben ad gangen i samme database?
>
> Mvh Kurt

En database indeholder ofte mange tabeller, og du kan sagtens
læse/skrive i flere tabeller.

Det er god latin at afbryde forbindelsen til databasen når du har
læst/skrevet i den.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Kurt G

Dato : 08-04-11 08:32

"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i flere tabeller.
>
> Det er god latin at afbryde forbindelsen til databasen når du har

Jeg er nu klar over, at det er databasen, som åbnes og at jeg kan operere i
alle de tabeller, som jeg har lyst til1
Tak for svarene!

Mvh Kurt