Manglende drivere til Acer
Fra : Per Andreasen

Dato : 08-04-11 14:19

Jeg har været nødt til at begynde helt forfra med min Acer Aspire 7520G, og
jeg har installeret Win XP Pro på den. Alt fungerer sådan set også udmærket,
men der er nogle grimme gule spørgsmålstegn i Enhedshåndtering. Der er fire
stk. Tre af dem bliver kaldt for "Basissystemenhed", og den fjerde hedder
"Skærmkort (VGA-kompatibel)". Jeg har downloaded alle de drivere, jeg kan
finde fra Acers hjemmeside ud fra min model og styresystem, og de har da
også fjernet en del gule spørgsmålstegn, men der er altså fire tilbage. Der
er ikke mere at hente. Jeg har lidt svært ved at finde de fire drivere, når
jeg ikke engang kan læse deres funktion.
Det ville være dejligt, hvis man kunne finde en samlet download for alle de
drivere, man skulle bruge til en bestemt model. Hvad kan jeg gøre? Er der
nogen, der har et godt råd? Jeg mener, at jeg har hørt, at man kan få
tjekket sine drivere via nettet, men er det ikke lidt farligt?

På forhånd tak for
hjælpen Per Andreasen

Fra : Henning

Dato : 08-04-11 14:21

Hent evt. den gratis Slimdrivers fra www.driverupdate.net og lad dette program finde dine drivere.

Fra : jk

Dato : 08-04-11 15:15

> [...]

>nogen, der har et godt råd? Jeg mener, at jeg har hørt, at man kan få
>tjekket sine drivere via nettet, men er det ikke lidt farligt?

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

Der er drivere for chipset, audio, bluetooth, camera og ikke mere.

Anden driver-search ville jeg ikke turde bruge. De vil jo have dine
penge.

Hvad med at gå over til Linux ?
Man prøver først med en live-CD eller live-DVD at boote på, om at alt
virker.

mvh

John

Fra : Kurd

Dato : 08-04-11 16:20

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> penge.
>
> Hvad med at gå over til Linux ?
> Man prøver først med en live-CD eller live-DVD at boote på, om at alt

Hvis jk forstår at bruge et rullepanel, vil han se drivere til kortlæser,
cpu, modem, touchpad, VGA, trådløst netværk. Men der skulle lige klemmes en
gang
Linux-lort ind/ud.