Raid 5 controller der kan tage 3+ SATA dis~
Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 08-04-11 05:40

Jeg vil gerne bygge mig en ny pc.
Der skal fart på!
Jeg tænker derfor system for system igennem, for at se hvad der vil
være dejligt hurtigt at rigge til.

Som systemdisk vil jeg gerne have 3 små SSD-diske i raid 5, fx 60 GB.
Disse skal helst være monteret på et Raid-5 controllerkort som har en
indbygget skrivecache og som er forbundet til bundkortet via noget
hurtigt, så her tænker jeg en PCI express 16. ?
Jeg havde tænkt at bruge P8P67-bundkortet som vist har 3 PCIE16-stik;
så kunne man montere 2 GFX590 i SLI og så systemdisk-raid-controller i
det tredje. SÅ kan man altid slænge en 3 TB SATA disk i, til film og
musik og savegames.

Jeg har meget svært ved at finde en RAID-controller som kan det
beskrevne uden at koste en milliard million (altså 4-5000 kroner). Jeg
har faktisk også svært ved bare at søge ordentligt.
Er der nogen der har et bud?

Fra : jk

Dato : 08-04-11 13:21

On Fri, 8 Apr 2011 04:40:10 -0700 (PDT), "Kilgasto@gmail.com"
<kilgasto@gmail.com> wrote:

> [...]
>beskrevne uden at koste en milliard million (altså 4-5000 kroner). Jeg
>har faktisk også svært ved bare at søge ordentligt.

http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-raid-iops,2848-7.html

anvender:
LSI MegaRAID 9280-24i4e

Jeg ved ikke, om den er dyr. Jo, 1200 U$. Jeg har heller ikke kunnet
finde noget i DK.

Det er nok fremtiden. Men SSD diske er i forvejen opbygget internt med
raid, har jeg læst. Så dette er mega raid.

Jeg kan anbefale et corsair force 80 Gb SSD drev (eller 60 Gb). Men du
må nøjes med dets performance alene. Det ligger på kanten af sata2 og
kan ikke udnytte sata3.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=601325#extra
Der er ikke bedre sata3 ssd'er (crucial).
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=590483#extra

mvh

John

Fra : Henrik Høvring

Dato : 22-04-11 16:21

http://www.highpoint-tech.com/usa_new/series_rr2300.htm

Fra : Theilo

Dato : 25-04-11 08:05

"Henrik Høvring" <hhoevring@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.highpoint-tech.com/usa_new/series_rr2300.htm

Hvad med sådan en her :
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4202773

Jeg har fået anbefalet sådan en istedet for ssd disk med sata.
Har dog ikke fået fat i en endnu

Theilo