Hjælp til køb på eBay
Fra : Thor

Dato : 05-04-11 15:09

Hej,
Jeg er ikke skrap til at finde den billigste shop på Ebay.de til at købe
disse NGK Iridium CR9EIX
Kan nogen bidrage med erfaringer og hjælp til køb i Tyskland?

I DK koster de kr.160 pr stk
I USA $8 pr stk
og i Tyskland helt ned til €10 pr stk, så det er halv pris.
Og hvis shoppen har de andre varer jeg skal bruge (olie- og luftfilter,
olie, kædehjul, slip-on, osv) så er det umagen værd
De tager ofte €14 for at levere med DHL.

Jeg har lige modtaget et mærkevare bagdæk til ½ pris

Ses derude

Fra : Thor

Dato : 05-04-11 15:55

On Tue, 5 Apr 2011 16:09:16 +0200, Thor wrote:

> I DK koster de kr.160 pr stk

ups, det er endda +moms, så de koster kr.200 stk i dk

Fra : Anders Majland

Dato : 05-04-11 16:50

> Jeg er ikke skrap til at finde den billigste shop på Ebay.de til at købe
> disse NGK Iridium CR9EIX
> Kan nogen bidrage med erfaringer og hjælp til køb i Tyskland?

Hvorfor ebay ?
http://www.louis.de/_20d7ed8a41319cfdc94a3aaa4c5150cba9/index.php?topic=artnr&artnr=10035108

/A

Fra : Thor

Dato : 05-04-11 17:40

On Tue, 5 Apr 2011 17:50:24 +0200, Anders Majland wrote:

> Hvorfor ebay ?

Jeg har skam set at louis tager ¤15 stk, men det kan gøres billigere.
Louis.de er en meget dyr shop og jeg har aldrig fundet gode priser der.

Thor

Fra : Anders Majland

Dato : 05-04-11 20:05

> Jeg har skam set at louis tager ¤15 stk, men det kan gøres billigere.
> Louis.de er en meget dyr shop og jeg har aldrig fundet gode priser der.

Ikke billigst - men væsenligt under dk niveau.
Til gengæld er udvalget stort, servicen god (også på reklamationer) og
portoen på rimelig.

Fra : Thor

Dato : 05-04-11 21:43

On Tue, 5 Apr 2011 21:05:19 +0200, Anders Majland wrote:

> Til gengæld er udvalget stort, servicen god (også på reklamationer) og
> portoen på rimelig.

Jamen det betyder da også noget. Men UK er faktisk halv pris af Louis.de

Kan noget sige mig hvor det går galt for DK med kr.200 pr stk, når de i UK
kan købes for kr.50 stk.

Thor

Fra : Anders Majland

Dato : 06-04-11 10:34

> Kan noget sige mig hvor det går galt for DK med kr.200 pr stk, når de i UK
> kan købes for kr.50 stk.

Sikkert ganske simpelt forskellen på en stor webbutik med et enormt flow af
varer der købes i store partier og så en lokal forhandler der måske endda
køber tændrørene hjem stykvis.

Ikke ulig: "2 x 42kr = 139,50kr"
https://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/d1c4705809e4e11b/4419b016916cd82?hl=da&oe=UTF-8&q=n%C3%B8gle+majland+42+gebyr

/A

Fra : Simon

Dato : 05-04-11 16:55

On 05-04-2011 16:09, Thor wrote:
> Ebay.de til at købe
> disse NGK Iridium CR9EIX

Foreslår UK ebay. Lettere at forstå, ofte billigere porto.

http://shop.ebay.co.uk/i.html?_kw=NGK%20Iridium%20CR9EIX&_ds=1&_fcid=57&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1

4 stk. incl. porto £33 = ca. 280 kr.
http://cgi.ebay.co.uk/NGK-Iridium-Spark-Plugs-CR9EIX-x-4-Suzuki-RF600-R-93-97-/330527918158?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4cf4ffc84e

--
Simon

Fra : Thor

Dato : 05-04-11 17:45

On Tue, 05 Apr 2011 17:55:24 +0200, Simon wrote:

> Foreslår UK ebay. Lettere at forstå, ofte billigere porto.

Det har du da fuldkommen ret i
Jeg var ved at få spat af det tyske.

Thor

Fra : Thor

Dato : 05-04-11 18:13

Samme rør fås i Denso, IU01-27, som har platinkerne og som selv i UK koster
over DKK 250 pr stk.
Har nogen erfaring med dette?

Thor

Fra : jens s

Dato : 05-04-11 13:17

On 5 Apr., 16:09, Thor <thor9...@gmail.invalid> wrote:
> [...]
> olie, kædehjul, slip-on, osv) så er det umagen værd
> De tager ofte €14 for at levere med DHL.
>
> Jeg har lige modtaget et mærkevare bagdæk til ½ pris

har du/I prøvet at søge globalt på ebay

http://global.ebay.com/

det giver lidt flere resultater istedet altid at bruge tyskalnd,
england eller usa.

jens s
esbjerg
bmw k1200s

Fra : Thor

Dato : 05-04-11 21:38

On Tue, 5 Apr 2011 12:16:43 -0700 (PDT), jens s wrote:

> http://global.ebay.com/

Ikke så tosset
Men hos mig er det kun muligt at vælge mellem UK, USA og DE?

Polen og Ungarn og Tjekkiet kunne også være lavprismarkeder vil jeg gætte
på.