Overføre data fra MySql til MS Access 2007
Fra : Kurt G

Dato : 04-04-11 11:47

Da jeg ikke fik response i programpakker.ms-office, prøver jeg her!

Jeg vil gerne gøre ovenstående, men har visse problemer med det.

Normalt bruger jeg at exportere fra MySql vha det punkt, der hedder SQL.
Derved bliver alt vedrørende databasen pakket ind i en sql-sætning, der både
opretter databasen og overfører dataa.
Men i Access har jeg ikke under "Import" kunnet finde denne mulighed for at
bruge sql, og de andre muligheder giver alle forkerte tegn ved æø og å!

Er det mig, der er blevet blind: er det ikke muligt at bruge sql til det?

Mvh Kurt

Fra : vagnk

Dato : 26-04-11 22:31

On 4 Apr., 12:46, "Kurt G" <kur...@guldbaek.net> wrote:
> [...]
> bruge sql, og de andre muligheder giver alle forkerte tegn ved æø og å!
>
> Er det mig, der er blevet blind: er det ikke muligt at bruge sql til det?

Hvad mener du med "de andre muligheder"? Er det når du opretter en
forespørgsel og paster det ind via SQL-visning?
Vagn

Fra : Kurt G

Dato : 05-05-11 14:06

"vagnk" <vagn.kofoed@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvad mener du med "de andre muligheder"? Er det når du opretter en
forespørgsel og paster det ind via SQL-visning?

Undskyld, at jeg har været længe om at svare, men jeg har været bortrejs!
Jeg mener, at der ved export er muligt at vælge andre formater end SQJ,
f.eks. CSV, CSV for MS Excel, LaTeX og flere, som jeg ikke kender.
Men problemet med dem er, at de ikke leverer de danske bogstaver korrekt!

Mvh Kurt

Fra : olesen

Dato : 28-06-11 00:33

Hej

Hvis du har adgang til databasen på netværket kunne en ODBC
forbindelse fra Access også være en løsning.
Og så lave en tabel oprettelse over i Access af de tabeller du ønsker
at have derover.

//MOL