Tanktaske til DL-650?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 03-04-11 07:39

Hejsa

Noget af siderne på tanken er dækket af et plastikskjold. Ku
forestille mig at magnettasker bliver et problem?

Nogen gode forslag til en tanktaske, med stor (mellem A5 og A4)
kortlomme, og hurtig af/på til denne MC?

mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 19:00

Hej

Den 03-04-2011 15:39, Lars Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Nogen gode forslag til en tanktaske, med stor (mellem A5 og A4)
> kortlomme, og hurtig af/på til denne MC?

Et forslag kunne være bags-connection:
http://www.jml.dk/jml/index_sw-motech.asp

--
Hilsen
Knud Aagaard

Fra : Per V. Misser

Dato : 03-04-11 21:07

Hej

Prøv også at kigge hos Touratech. De sender fra Sverige på en uges tid.
Prisen får du i DKK når du logger på.
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/suzuki/dl_650_v-strom/tank_toppvaskor/

Venlig hilsen
Per V. Misser
BMW F800ST med umagnetisk taske. Der er ikke engang en tank under plasticen.

Fra : Intet Navn

Dato : 04-04-11 08:47

Per V. Misser wrote:

> Prøv også at kigge hos Touratech. De sender fra Sverige på en uges tid.
> Prisen får du i DKK når du logger på.
> http://shop.touratech.se/SE/Catalog/suzuki/dl_650_v-strom/tank_toppvaskor/

Og som en særlig lækkerbisken hos Touratech, får du som kunde på deres
nordiske website (altså den i Sverige som Touratech har bestemt du
*skal* benytte når du bor i Danmark) lov til at betale mere for den
samme vare end du skulle gøre på den tyske website...

De eneste undtagelser jeg har fundet er fjedre til forgafler og et
sænkesæt, der er marginalt billigere (< 1 euro) på den nordiske website,
imens andre produkter er væsentligt dyrere (> 10%) - f.eks. deres sæt
med sidetasker i aluminium.

Nu skal det jo ikke ende i det rene forbrugerprogram, men jeg er i gang
med at konstruere dem et brev, hvor jeg forsøger at finde ud af, hvorfor
skandinaviske kunder skal udsættes for price-fixing og skal selvfølgelig
nok huske at poste både brev og svar her, når det kommer så langt.

Bortset fra deres urimelige prispolitik, virker det som om de har nogle
temmeligt fornuftige produkter og nogle jeg bestemt overvejer at
anskaffe (om nødvendigt via en tysk stråmand for at få dem til den
rigtige pris.

(Svar kun på denne tråd, hvis dit svar har at gøre med Touratechs
prispolitik eller afledte emner; hvis ikke fortsættes der på
'moder-tråden'.)

--
/Claus

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 04-04-11 15:47

Den 04-04-2011 09:46, Intet Navn skrev:

> [...]
> *skal* benytte når du bor i Danmark) lov til at betale mere for den
> samme vare end du skulle gøre på den tyske website...

Ja underligt nok, så kan man slet ikke få lov at handle på den tyske
hjemmeside.
Jeg har førhen købt en del ved dem i Hamborg, men det kan ikke længere
lade sig gøre. De må simpelthen ikke.
Kun hvis man afhenter i butikken.
Sidst jeg var forbi, havde de ikke det jeg skulle bruge, men med stor
overtalelse og forudbetaling, så sendte dig varerne til mig. Men jeg fik
oplyst, at det ikke var i orden i forhold til de regler Touratec havde
bestemt.
Hilsen Matthias

Fra : Intet Navn

Dato : 04-04-11 18:51

Matthias H. Matthiessen wrote:

> Jeg har førhen købt en del ved dem i Hamborg, men det kan ikke længere
> lade sig gøre. De må simpelthen ikke.

Det er så et "må ikke" ligesom i "en intern firma-beslutning i Touratech
om at forsøge at styre, hvilke kunder, der kan købe varer til hvilke
priser" snarere end et "må ikke" i juridisk sammenhæng (altså ligesom i
"ulovligt") og dermed er der altså tale om price-fixing.

> [...]
> overtalelse og forudbetaling, så sendte dig varerne til mig. Men jeg fik
> oplyst, at det ikke var i orden i forhold til de regler Touratec havde

Så hvis man kontakter butikken og sikrer sig at de har varen på lager
når man kigger forbi, kan man altså trods alt få lov til at købe den dér
- men går så til gengæld glip af fortrydelsesretten man har ved
internetkøb. *Hmmm*

Det er altså en grim uskik, når organisationer eller firmaer (f.eks.
vha. landekoder på DVD'er eller som Amazon der nægter at sende bestemte
produkter til bestemte lande) forsøger at styre priserne på deres
produkter i geografiske områder. Efter min mening bør egentlig kontrol
med priser overlades til regeringer snarere end bestyrelser eller
direktører. Firmaer bør operere under almindelige markedsvilkår, hvor
priser styres af udbud og efterspørgsel.

Jeg vil godt benytte chancen til at opfordre til at man brokker sig
skriftligt hos Touratech i Tyskland, hvis man synes det er en urimelig
politik de har indført.

--
/Claus

Fra : Per V. Misser

Dato : 04-04-11 21:01

Hej

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil godt benytte chancen til at opfordre til at man brokker sig
> skriftligt hos Touratech i Tyskland, hvis man synes det er en urimelig

For mig er det okay at tråden har delt sig.
Jeg er selv irriteret over deres forhandlerpolitik. Set fra deres side er
det nok en politik for at sikre en forhandler en omsætning i et geografisk
område (Norden), samt muligheden for montering og service på hans værksted.

Det er et spørgsmål om sådanne eksklusivaftaler mellem en leverandør og
forhandler er lovlige i EU-systemet. Det hænger ikke sammen med principper
for internethandel.

Det er også uhensigtsmæssigt at et lager/værksted i Lidkøbing skal have en
del af fortjenesten, samt pålægge 25% svensk moms, når samme vare kan
leveres direkte fra fabrik i DE og med 18% tysk moms.
Ydermere betyder det, at man skal vente på leverance af ting der ikke er
lagervare i Sverige, fordi det først skal sendes dertil fra DE. Det giver jo
yderligere porto, som der kun er kunden til at betale.

Svenskeren bør kunne leve af at betjene sit lokalområde, fungere som
autoriseret serviceværksted for reparationer, hvilket jeg synes er helt
fair. Samt betjene det segment af kunder der skal have monteret en MC helt
op til fx. langtur. For dette kundesegment betyder værkstedets beliggenhed
ingenting.

For os andre der køber enkeltdele bør der være fri internethandel.
Det er ærgerligt at det er sådan, når firmaet leverer en mærketilpasset vare
i høj kvalitet.

--
Per V. Misser
F800ST

Fra : Armand

Dato : 08-04-11 16:45

Den 04-04-2011 22:01, Per V. Misser skrev:
> [...]
> forhandler er lovlige i EU-systemet. Det hænger ikke sammen med principper

Hvis(!) der er tale om price-fixing, lader det sig kun gøre fordi
køberne i grunden vil give selv en højere pris for produktet :-|
Hvis Touratech følte sig fravalgt til fordel for en næsten identisk
leverandør der solgte privat til hele EU, skulle de nok genvurdere en
sådan beslutning. Men som sagt VI er de hungrende og
udstyrs-forretninger er vores pushere!

Men:
Hvis den ikke præcist definerede forskel tilfældigvis er omkring 5.5%,
så er det alene den højere moms der gør udslaget.

Internet-sælgende indenfor EU skal, ved overskridelse af en (relativ
høj) bagatel-mængde opkræve moms på modtagerlandets vegne. Så måske at
det ligefrem er denne forekommende EU-regel der har fået Touratech til
at opgive forsendelse udenfor egne landegrænser:-/
Det kunne godt ligne at den svenske forhandler har fået lov til have
maset istedet derved at der sikkert ikke er moms iblandet imellem deres
vareflytninger!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-04-11 21:01

Intet Navn <noone@nowhere.undeliverable> writes:

> [...]
> eller direktører. Firmaer bør operere under almindelige markedsvilkår,
> hvor priser styres af udbud og efterspørgsel.

I dette tilfælde gør Touratech ikke spor andet end at operere under de
almindelige markedsvilkår. Der er tydeligvis bare større
betalingsvillighed (efterspørgsel) i Skandinavien end i Tyskland, og det
udnytter de i det omfang det er muligt. Det hedder prisdiskriminering af
3. grad.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*