AMD,   ,Phenom II X ?
Fra : jan kristensen

Dato : 02-04-11 20:59

hej.

jeg står og vil bestille en amd cpu, men hvad skal
man vælge. ?

Jeg har set på en
1 x AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz, Socket AM3, L3 6 MB, Box

eller en

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

3.4GHz, 2MB L2 Cache, 6MB L3 Cache, 45 nm, Quad Core, Socket AM3, 125W, BOX

skal bruge den til video redigering hd.

den ene køre 3.4 ghz på 4 kerner og den anden køre 2.8 ghz på 6 kerner
kan går op på 3.2 ghz på 3 kerner i turbo mode.

hvad tror/ved i ?????

mvh jan

Fra : Henning

Dato : 03-04-11 08:26

On Sat, 02 Apr 2011 21:59:15 +0200, jan kristensen <jan@garsdal.org> wrote:

> [...]
>
>den ene køre 3.4 ghz på 4 kerner og den anden køre 2.8 ghz på 6 kerner
>kan går op på 3.2 ghz på 3 kerner i turbo mode.

En cpu til videoredigering - det er et vidt begreb? Hvad med resten af dit setup?

Fra : jan kristensen

Dato : 03-04-11 14:40

Den 03-04-2011 09:26, Henning skrev:

> En cpu til videoredigering - det er et vidt begreb? Hvad med resten af dit setup?

hej.

ja okay det spiller jo også ind.

regner mad at købe dette:

ram : Kingston 4GB DDR3 1600Mhz (2x2 GB) evt 8GB

bundkort : ASUS M4A89GTD PRO USB3

jeg har et canon 7d dslr som pakker video lidt hårdt i noget h264 haløj,
min gamle computer (cpu intel pentium D 3.00 GHz 3 gb ram ) hakker under
redegering af video.
men kan godt afspille videoen i hd

hjælper det lidt ?

mvh jan

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-04-11 06:39

wrote:

>hej.
>
>jeg står og vil bestille en amd cpu, men hvad skal
>man vælge. ?

[...]
>hvad tror/ved i ?????

Skal det være en AMD?

Aldi i Tyskland har for tiden den her på tilbud:

http://aldi.medion.com/md8890/?refPage=medionbanner

Klik på Aldi symbolet for at få deteljerne.

Det plejer at betyde, at den kommer til Danmark indenfor den næste
måned.

Det ville være mit bud til en ny computer.

Fly

Fra : Klaus H

Dato : 04-04-11 08:39

cut
> [...]
>
> Det plejer at betyde, at den kommer til Danmark indenfor den næste
> måned.
>
> Det ville være mit bud til en ny computer.

Er vel den fra i onsdags herhjemme 4499,-

Klaus H

Fra : jk

Dato : 04-04-11 12:07

wrote:

> [...]
>
>den ene køre 3.4 ghz på 4 kerner og den anden køre 2.8 ghz på 6 kerner
>kan går op på 3.2 ghz på 3 kerner i turbo mode.

Jeg synes ikke, at du skal købe den 3,4 GHz X4 på 125 watt.

Dit bundkort kan unlocke en X4 til en X6, hvis du køber den rigtige
CPU. F.eks.
AMD Phenom II x4 960T BE 3.0GHz 8MB Quad Core AM3 95W

som du kan finde på ebay.co.uk

Det er OEM vare og kommer fra Hong Kong.

Du kan også finde 95 watt udgaven af 1055T på ebay.co.uk

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz *95W* OEM (HDT55TWFK6DGR)

mvh

John

Fra : jk

Dato : 04-04-11 12:14

Mangler lige at argumentere for unlocking. Ideen baserer sig på
antagelsen om, at AMD rationaliserer produktionen ved at producere med
6 kerner en vis gruppe af CPU'er, hvor nogle af dem bliver droslet
ned. For X6 til X4, og for X4 til X2 og X3.
Når man unlocker, skal man ikke forøge spændingen på CPU'en. Man skal
bare unlocke og stole på sit held.
Jeg har kørt med 3,1 GHz X4 i et års tid, og den er købt som en X2.

Men man kan naturligvis også overveje, om besparelsen er noget.

mvh

John

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-04-11 12:40

jk skrev den 04-04-2011:
> som du kan finde på ebay.co.uk
>
> Det er OEM vare og kommer fra Hong Kong.

Her er det værd at kende reglerne om "Importgebyr"
http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9524.htm&menufile=

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]