Løvstikke
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 02-04-11 16:07

Nu vi er ved det med at drive indendørs urtehave: jeg hør hørt at de
skulle have det lidt svært indendørs, og det er også min erfaring.

Nogen tips?

Mvh. Lars

Fra : Hauge

Dato : 02-04-11 16:27

Den 02-04-2011 17:07, Lars Kongshøj skrev:

> Nogen tips?

Ja en anden gruppe, f.eks. dk.fritid.hus-og-have, her diskuteres
madlavning og lign., ikke have-, land- eller husbrug.

Men du er måske selv bare en troll ud over alle grænser?

/Hauge

Fra : Aksel

Dato : 03-04-11 16:09

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu vi er ved det med at drive indendørs urtehave: jeg hør hørt at de
> skulle have det lidt svært indendørs, og det er også min erfaring.
>
> Nogen tips?
>
> Mvh. Lars

Lovstkke er en plante, som hører til i den udendørs køkkenhave. Det er en
meget fin krydder urt. Min far hævdede ofte, at hvis man bare kogte en
grydefuld vand med nogle stilke af løvstikke i, fik man en fin smagfuld
suppe!! Vi andre ville nu gerne have lidt kødben i også.
Mvh
Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 19:49

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> grydefuld vand med nogle stilke af løvstikke i, fik man en fin smagfuld
> suppe!! Vi andre ville nu gerne have lidt kødben i også.

Jeg er en af dem der har glædet mig hele vinteren til at løvstikken skulle
komme frem. Nu kan jeg endelig få kartofler igen, nye skrabede, med 3-4
ordentlige duske LS og en håndfuld salt, koges max 10 minutter. Så behøver
jeg ikke andet, nå jo, en klat smør til
Mvh Ebbe

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 04-04-11 14:57

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ordentlige duske LS og en håndfuld salt, koges max 10 minutter. Så behøver

Har du allerede nye kartofter?
Jeg har ikke engang sat dem endnu.

Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-11 20:58

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> Har du allerede nye kartofter?
> Jeg har ikke engang sat dem endnu.
>
> Steen.

Nej, dog ikke. Mine kom først i jorden i lørdags.

Mvh Ebbe

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-04-11 17:29

Den 03/04/11 17.08, Aksel skrev:
> [...]
> grydefuld vand med nogle stilke af løvstikke i, fik man en fin smagfuld
> suppe!! Vi andre ville nu gerne have lidt kødben i også.

Der er vist nogen, der kalder løvstikke suppeurt.

Jeg synes næsten at det er en forbrydelse at koge suppe på så spændende
en urt.

Prøv den frisk som salat!

Mvh. Lars

Fra : Krabsen

Dato : 04-04-11 17:48

Den 04-04-2011 18:28, Lars Kongshøj skrev:

> Der er vist nogen, der kalder løvstikke suppeurt.

'Maggi-urt' - gæt selv hvorfor...

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-04-11 21:24

Den 04/04/11 18.47, Krabsen skrev:

> 'Maggi-urt' - gæt selv hvorfor...

Ja, men det ændrer ikke ved at suppe skal koges på kød og rodfrugter.
Tilsættes krydderurter. Hvorfor at det lige skal gå ud over løvstikke
ved jeg ikke, for den er meget bedre frisk.

Mvh. Lars

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 06-04-11 12:04

On 4 Apr., 22:23, Lars Kongshøj <lars_kongs...@hotmail.com> wrote:

> Ja, men det ndrer ikke ved at suppe skal koges p k d og rodfrugter.
> Tils ttes krydderurter. Hvorfor at det lige skal g ud over l vstikke
> ved jeg ikke, for den er meget bedre frisk.

Måske fordi den vokser som død og helvede - så hvis man kan koge på
den også, er man lidt mere på forkant med den.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang