Tillidsrepræsentanten modarbejder medarbej~
Fra : Salva

Dato : 01-04-11 10:06

Hvad gør man, når ens tillidsrepræsentant modarbejder en/ ikke yder
hjælp og han har den offentlige overenskomst/TR-regler på sin side?

I bund og grund vil han ikke godkende mit løntillæg, på trods af at
chefer har godkendt den. Prosa kan ikke gøre så meget, da TR handler
efter reglerne.
Jeg troede tillidsrepræsentanten var til for medarbejderne men her
synes det ikke at være tilfældet.

Hvad kan jeg gøre? Hvem kan man gå til?
Prosa har aldrig haft en sag, hvor det var tillidsrepræsentanten der
afviste et løntillæg!

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-04-11 20:17

Salva skrev den 01-04-2011 18:05:
> [...]
> efter reglerne.
> Jeg troede tillidsrepræsentanten var til for medarbejderne men her

Har TR'eren mandat til at bestemme over ledelsens ret til at fordele
lønkroner ?

Og et andet spørgsmål: Er Prosa og TR'eren i samme faglige organisation?

Jeg kunne snildt forestille mig, at arbejdet er dækket af overenskomst
indgået af FagligorganisationA, hvor TR'eren kommer fra, mens
lønmodtageren er medlem hos FagligorganisationB.
Så skulle det da være mærkelig, hvis man som lønmodtager skulle kunne
forvente det samme engagement fra TR'eren som hvis man var medlem i den
faglige organisation som har indgået overenskomsten. Jeg vil i så fald
mene, at man kan få hvad man betaler for.

> Hvad kan jeg gøre? Hvem kan man gå til?
> Prosa har aldrig haft en sag, hvor det var tillidsrepræsentanten der
> afviste et løntillæg!

tja, hvis TR'eren virkelig handler efter reglerne, så er der vel intet
at gøre. Sådan er det nu engang, når regler er skruet sammen som går en
imod.

*privat kommentar og alt det der*

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Salva

Dato : 01-04-11 13:37

> [...]
> S skulle det da v re m rkelig, hvis man som l nmodtager skulle kunne
> forvente det samme engagement fra TR'eren som hvis man var medlem i den
> faglige organisation som har indg et overenskomsten.  Jeg vil i s fald
> mene, at man kan f hvad man betaler for.
>
>  >
>  > Hvad kan jeg g re? Hvem kan man g til?
>  > Prosa har aldrig haft en sag, hvor det var tillidsrepr sentanten der
>  > afviste et l ntill g!
>
> tja, hvis TR'eren virkelig handler efter reglerne, s er der vel intet
> at g re.  S dan er det nu engang, n r regler er skruet sammen som g r en

Jeg er ikke sikker på, om TR har mandat til det men jeg er den eneste
der sidder som IT-medarbejdet i min afdeling, så der bliver ikke taget
penge fra andre medarbejdere, som måske skulle have et ”løft”.
Dette kunne jo være et argument for at jeg ikke skulle have
løntillægget.

Ja, TR’eren taler på vejne af Prosa men prosa bifalder ikke
håndteringen af sagen men det er ikke meget de kan gøre. De vil dog
tage det op på deres næste bestyrelsesmøde, hvad der så kommer ud af
det!

Det kan bare ikke passe, at man ikke kan gøre noget, når man har en
grundløn som ikke passer til ens kvalifikationer, ud over at skifte
arbejde selvfølgelig.

Andre forslag er selvfølgelig velkommen :)

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 02-04-11 03:26

Salva wrote:
> [...]
> synes det ikke at være tilfældet.
>
> Hvad kan jeg gøre? Hvem kan man gå til?
> Prosa har aldrig haft en sag, hvor det var tillidsrepræsentanten der

Uden akkurstviden og forstand på emnet - måske derfor - prøver jeg at anse
det fra en mere logisk vinkel. Logik har jo for så vidt aldrig været
fagorganisationernes store side.

Men jeg går stærkt ud fra, at tr er "tvunget" medlem af virksomhedens (din
arbejdsgiver) bestyrelse. Hvis så han (tr) i sin egenskab af
bestyelsesmedlem kan gøre indsigelse (længere rækker hans mandat logisk nok
ikke), er det jo kun en en flertals afgørelse i bestyrelsen, der er
afgørende, og hvis dine chefer er enige, er bestyrelsen efter indstilling
fra den administrative ledelse jo nok i flertal.

Efterfølgende - din lønansættelse uvedkommen - er der jo kun et at gøre, fra
medarbejderes side at vælte den "emsige" tr og vælge en ny.

Så kan man vel logisk spøårge, hvem der er "købt" af hvem.

UPS! det har jeg aldrig sagt, og det der jeg villig til at gentage: Det har
jeg aldrig sagt.
--
---
Med venlig hilsen