Indkøb af MC udstyr i udlandet?
Fra : Saco

Dato : 31-03-11 01:51

Hej,

Da jeg skal have hjelm, tøj, handsker og hele moleviten, tænkte jeg om
der er penge at spare ved at købe i udlandet. f.eks UK? hvad er jeres
erfaringer og hvad med told og moms etc?

Anders

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-03-11 08:55

Saco <anders.wiedemann@gmail.com> writes:

> Da jeg skal have hjelm, tøj, handsker og hele moleviten, tænkte jeg om
> der er penge at spare ved at købe i udlandet. f.eks UK? hvad er jeres
> erfaringer og hvad med told og moms etc?

Jeg har købt det meste af min MC-tøj hos louis.de. Der er somme tider
gode tilbud, og udvalget er større end i mange af de danske butikker.

Så længe du handler indenfor EU kommer der hverken told eller moms på.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Amid

Dato : 31-03-11 11:02

"Saco" <anders.wiedemann@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Se på www.louis.de

Fra forbrugerrådets hjemmeside:

Køb i EU
Har du e-handlet i en butik, der ligger i EU, så skal du ikke betale told.
Moms skal du som udgangspunkt betale i det land, hvor internetbutikken har
hjemme - og hvis butikken oplyser, at beløbene er inklusiv VAT (moms), så
kommer der ikke en yderligere regning på momsen.

I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms. Reglerne for dansk moms
gælder, når han har solgt varer for 280.000 kroner pr. år til danske
forbrugere, og butikken dermed skal momsregistreres i Danmark. For
alkoholholdige drikkevarer, mineralolieprodukter og tobaksvarer gælder dog,
at sælgeren altid skal kræve dansk moms af varerne. Desuden kræves det, at
du altid betaler dansk punktafgift på øl, vin, spiritus, tobaksvarer og
mineralolier.

Fra : Casper

Dato : 31-03-11 06:31

On Mar 31, 8:50 am, Saco <anders.wiedem...@gmail.com> wrote:
> Hej,
>
> Da jeg skal have hjelm, tøj, handsker og hele moleviten, tænkte jeg om
> der er penge at spare ved at købe i udlandet. f.eks UK? hvad er jeres
> erfaringer og hvad med told og moms etc?

Nogle af dem jeg har kontakt til i GB køber meget af tøjet online, der
er nogle butikker i Tyskland som er betydelig billigere end hvad du
kan finde i GB.

http://www.biker-land.de/ har såvidt jeg har forstået gode priser, det
samme gælder for http://www.hein-gericke.com/, osv.

Casper

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 31-03-11 15:15

Den 31-03-2011 09:50, Saco skrev:
> [...]
> der er penge at spare ved at købe i udlandet. f.eks UK? hvad er jeres
> erfaringer og hvad med told og moms etc?

Kør en tur til Hein Gericke ved Flensborg. Her kan du se og prøve et ret
godt udvalg i udstyr.
http://www.heingericke-flensburg.de/html/start_danisch.html

PS: En hjelm skal helst prøves på ens egen cykel hvis man vil kunne
bedømme om den støjer.

Hilsen Matthias