Spørgsmål om katteallergi
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 31-03-11 10:41

Har nogle af jer erfaringer med katteallergi?
Jeg tænker ikke på dem, der giver op og skaffer sig af med katten, men
hvordan er mulighederne for at leve med katte, selvom man har katteallergi?

Det drejer sig om en person, der godt kan lide katte, men netop er
blevet testet for allergi og har fået at vide, at han er allergisk over
for katte og diverse pollen, men mærkeligt nok ikke hunde.

Nu kan han så gå tilbage til sin læge med den besked, men hvilke
muligheder har han, hvilke fordele og hvilke omkostninger i penge og
ubehag?

Så vidt jeg har forstået kan man enten permanent gnaske almindelige
allergipiller med de bevirkninger, der følger med, eller underkaste sig
en kostbar kur med en del vaccinationer. Hvor meget hjælper dette og
hvad er omkostninger og ulemper?

vh

Bjarne

Fra : Anelise

Dato : 31-03-11 12:07

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kostbar kur med en del vaccinationer. Hvor meget hjælper dette og hvad er

Umiddelbart ville jeg nok sige, at det mest sikre er at finde katten et
andet hjem, men der er åbenbart muligheder for at leve med sin kat trods
katteallergi:

http://katteallergi.dk/begr%C3%A6ns-katteallergi-symptomerne.html

venlig hilsen,
Anelise, der selv lider af allergi, men heldigvis ikke overfor hverken hund
eller kat