Stafetten: Mirakel
Fra : Max

Dato : 30-03-11 20:37

Hej

Først tak til Per for stafetten.

Og så skete det utænkelige, jeg fik en lys ide.
Så stafetten bliver ordet mirakel, enten i tekst,
titel, gruppenavn, eller hvor man nu lige finder
det.

Jeg starter så med noget gammelt soul hvor
ordet går ind i gruppenavnet:

Smokey Robinson & The Miracles - You Really Got A Hold On Me
http://www.youtube.com/watch?v=AdDnqSFYXFs

og så kommer der et nummer hvor ordet indgår
i en titel og en genial tekst. Forøvrigt fra nok en
af de bedste cd'er verden har set:

Roger Waters - It's a miracle
http://www.youtube.com/watch?v=wAhwySvCOPs

her er lige et klip af den herlige tekst:

Lloyd-Webber's awful stuff
Runs for years and years and years
An earthquake hits the theatre
But the operetta lingers
Then the piano lids comes down
And break his fucking fingers
It's a miracle

Og så et glad nummer:

Queen - it's a miracle
http://www.youtube.com/watch?v=7XTJBI1jb7M

Max

Fra : B. Sørensen

Dato : 30-03-11 21:29

> [...]
>
> Og så skete det utænkelige, jeg fik en lys ide.
> Så stafetten bliver ordet mirakel, enten i tekst,
> titel, gruppenavn, eller hvor man nu lige finder

Først et par dejlige damer med hvert sit bud på et mirakel:
http://www.youtube.com/watch?v=VGNQ9bu1mDk

http://www.youtube.com/watch?v=Mce1oaaPb44

Og så en lige så skøn mand, der stadig venter på det:
http://www.youtube.com/watch?v=3HLF3-vGxsE&feature=related

B. Sørensen

Fra : Max

Dato : 30-03-11 22:53

Hej B.

> Først et par dejlige damer med hvert sit bud på et mirakel:

Fint med dem.

> Og så en lige så skøn mand, der stadig venter på det:

Ja, en herlig stemme og en god fortolker.

Max

Fra : Max

Dato : 01-04-11 12:38

Hej B. Sørensen

> Og så en lige så skøn mand, der stadig venter på det:
> http://www.youtube.com/watch?v=3HLF3-vGxsE&feature=related

Det eneste af de nævnte numre her i tråden jeg er ked af
at jeg ikke selv foreslog.

Så for det får du stafetten.

Max

Fra : B. Sørensen

Dato : 01-04-11 14:06

Hej Max
Takker for æren og smider en udfordring i en ny tråd.

Bente

Fra : P.Petersen

Dato : 30-03-11 21:48

> [...]
>
> Og så skete det utænkelige, jeg fik en lys ide.
> Så stafetten bliver ordet mirakel, enten i tekst,
> titel, gruppenavn, eller hvor man nu lige finder

Fedt Max.
Det lykkedes jo.
Skynder mig med bidrag inden stafetten er slut. :)
(Undskyld Per.) Lol.
Den eneste, sande, ægte kærlighed, er i mine øjne et mirakel. Så jeg gør
ligesom Radiohead. True Love Waits.
http://www.youtube.com/watch?v=LsJTaMSx3_8

Og så måske en lidt oplagt en.
Queen. The Miracle.
http://www.youtube.com/watch?v=cYAH_D1xQW4

Og så må jeg lige slutte med 2 numre fra et af mine absolutte favoritbands,.
Uriah Heep.
Rainbow Demon.
http://www.youtube.com/watch?v=pEdKcblmctA
og The Wizard.
http://www.youtube.com/watch?v=Eq8nQOhZ3u8

Både Dæmoner og Troldmænd er kendte for, at kunne udføre (større eller
mindre) mirakler.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Martin Bak

Dato : 30-03-11 21:59

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Skynder mig med bidrag inden stafetten er slut. :)
> (Undskyld Per.) Lol.

Det var da dejligt med en hurtig stafetoverdragelse. I "gamle" dage hed
stafetten "dagens ord". Da kørte den som udgangspunkt en enkelt dag.
Personligt synes jeg det er irriterende når den får lov til at trække ud
over en weekend eller endnu længere. Så tak til Per herfra

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Max

Dato : 30-03-11 23:00

Hej Martin

> [...]
> dag. Personligt synes jeg det er irriterende når den får lov til at
> trække ud over en weekend eller endnu længere. Så tak til Per herfra

Problemet er jo at det jo ikke lige er alle der kan afse den tid man bør
bruge på opgaven lige den dag der er brug for det. Og strømmen af
svar er jo heller ikke altid lige hurtig, så det kan meget nemt tage
nogle dage at afvikle stafetten. Men det var måske snart på tide at
finde på noget andet, det er jo efterhånden længe siden jeg på
opfordring af Henning genstartede denne form for staffet.

Nogen der har en ide ?

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 30-03-11 23:16

> [...]
> finde på noget andet, det er jo efterhånden længe siden jeg på
> opfordring af Henning genstartede denne form for staffet.

Jeg synes da det er fint at stafetten fortsætter. Konceptet virker, og vi
får præsenteret noget musik vi måske ikke selv ville have faldet over. Der
er prøvet mange forskellige ting gennem tiden, og jeg har også selv
foreslået flere, men ingen har virket så godt som stafetten.

Men jeg synes bare også at der skal være en vis hurtighed over stafetten. De
der lige er på og deltager den dag, er dem der bidrager til tråden. Andre
har måske mere tid en anden dag, og finder måske mere inspiration ved et
andet ord.
Vigtigere er det jo heller ikke, og vi har jo også andet at lave, men med et
vist tempo, så kan stafetten være med til at generere noget dynamik.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-11 11:44

On 30-03-2011 23:59, Max wrote:
> [...]
> svar er jo heller ikke altid lige hurtig, så det kan meget nemt tage
> nogle dage at afvikle stafetten. Men det var måske snart på tide at

Du har selvfølgelig ret med hensyn til, at man ikke altid har tiden.
Men man kan da alligevel byde ind med forslag, og så samtidig gøre
opmærksom på, at man ikke vil ha' stafetten overdraget. Det har jeg selv
gjort nogle gange.

Men en overvejelse om ny ide, evt. en sideløbende, er interessant. Hvad
har I prøvet/foreslået tidligere?

Henning

Fra : Max

Dato : 30-03-11 22:56

Hej Pelle

> Den eneste, sande, ægte kærlighed, er i mine øjne et mirakel. Så jeg
> gør ligesom Radiohead. True Love Waits.

Jeg kan kun give dig ret, men han slipper efter min mening
ret dårlig fra det nummer.

> Og så måske en lidt oplagt en.
> Queen. The Miracle.

Ja, derfor havde jeg også brugt den i indlæget :)

> Og så må jeg lige slutte med 2 numre fra et af mine absolutte
> favoritbands,. Uriah Heep.
> Rainbow Demon.
> og The Wizard.

Ja, det er jo god gammel rockmusik fra en tid hvor eksperimenterne
spøgte meget, flot.

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 30-03-11 23:10

> Hej Pelle

> Jeg kan kun give dig ret, men han slipper efter min mening
> ret dårlig fra det nummer.

> Ja, derfor havde jeg også brugt den i indlæget :)

Lol. Der sov jeg vist i timen.

> Ja, det er jo god gammel rockmusik fra en tid hvor eksperimenterne
> spøgte meget, flot.
>
> --
> Mvh
> Max

Hilsen
Pelle

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-11 19:52

Bruce Springsteen, med "Counting On A Miracle":
http://www.youtube.com/watch?v=nyhx4LJCWrM

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-03-11 23:19

On 30-03-2011 21:36, Max wrote:

> Og så skete det utænkelige, jeg fik en lys ide.
> Så stafetten bliver ordet mirakel, enten i tekst,
> titel, gruppenavn, eller hvor man nu lige finder
> det.

Eileen Rodgers med "Miracle of Love":

http://www.youtube.com/watch?v=MZKeBkVJTsA

Jimmie Rodgers med "Make Me A Miracle":

http://www.youtube.com/watch?v=9RcirliHl64

Cab Calloway og hans orkester, her med "Hi-De-Ho Miracle Man":

I'm the Hi-De-Ho Miracle Man,
I can really do wonders, I can,
If you've got the misery,
Bring your misery to me,
I'm that Hi-De-Ho Miracle Man!

http://www.youtube.com/watch?v=51zjWVDPtF8

Henning

Fra : P.Petersen

Dato : 30-03-11 23:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jimmie Rodgers med "Make Me A Miracle":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9RcirliHl64
>
> Cab Calloway og hans orkester, her med "Hi-De-Ho Miracle Man":

Henning, du er ekspert i, at finde musik jeg aldrig har hørt eller drømt om.
Tak for det. Det beriger mit liv.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 31-03-11 11:07

Hej Henning

> Eileen Rodgers med "Miracle of Love":

Fint nummer med en sjov instrumentering.

> Jimmie Rodgers med "Make Me A Miracle":

Sjov blanding af contry og R&R.

Hvad blev der egentlig af ham ?

> Cab Calloway og hans orkester, her med "Hi-De-Ho Miracle Man":

Fint nummer, kunne være en reklame for lykkepiller :)

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-11 11:15

On 31-03-2011 12:07, Max wrote:

> Sjov blanding af contry og R&R.
> Hvad blev der egentlig af ham ?

Navneligheden med de andre har fået dig til at overse Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmie_Rodgers_%28pop_singer%29

Henning

Fra : Max

Dato : 31-03-11 15:26

Hej Henning

> Navneligheden med de andre har fået dig til at overse Wiki:

Nej, jeg slog det bare ikke op, gik ud fra at du vidste det :)

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-11 17:18

On 31-03-2011 16:26, Max wrote:

> Nej, jeg slog det bare ikke op, gik ud fra at du vidste det :)

Jeg ville godt have kunnet tilføjet mere end der står i Wiki.

Men jeg husker desværre ikke hvad der skete med ham i 67. Han kom jo
alvorligt til skade med hovedet, med vistnok kraniebrud og efterfølgende
problemer med 'huskeren'. Det gav så problemer med hans guitarspil, som
i forvejen var lidt specielt.
I disse år dukkede alle de store grupper og sangere op for alvor, så på
grund af hans opståede gener, er han formentlig langsomt gledet ud.
Fortæl gerne hvis der dukker nærmere detaljer op.

Henning.

Fra : Max

Dato : 31-03-11 18:33

Hej Henning

> Men jeg husker desværre ikke hvad der skete med ham i 67. Han kom jo
> alvorligt til skade med hovedet, med vistnok kraniebrud og

Var det noget med at han blev overfaldet af politiet ?

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-11 18:56

On 31-03-2011 19:32, Max wrote:

> Var det noget med at han blev overfaldet af politiet ?

Hej Max.
Det eneste jeg lige nu kan erindre er, at omstændighederne var
specielle. Så du kan meget vel ha' ret.

Det er egentlig interessant, så jeg har kigget i mine årbøger fra 67 og
68 men der er intet nævnt.
Jeg har først tid til at Google sent i aften, for der må være nogen der
har skrevet lidt ned, og måske er der også en fanside?

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-03-11 23:00

On 31-03-2011 19:56, Henning Jensen wrote:

> Jeg har først tid til at Google sent i aften, for der må være nogen der
> har skrevet lidt ned, og måske er der også en fanside?

Jeg kan ikke komme det nærmere end Wiki. De steder jeg har fundet om ham
på Nettet, de er alle direkte citater fra Wiki.
Jeg har hans jule-LP "It's Christmas Once Again", men den rummer
desværre ingen detaljer om ham.

Jeg er ikke ubetinget Wiki-fan. Det er stadigvæk nørder som dig og mig
der "udfylder felterne", og der er desværre mange fejl imellem. Også
selv om de af og til bliver rettet - og der bliver færre og færre af
dem. At alle kan deltage er Wiki's styrke og svaghed.

Henning.

Fra : Michel Husted

Dato : 31-03-11 03:51

On 30 Mar., 21:36, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Og så skete det utænkelige, jeg fik en lys ide.

Hvordan føles det? Jeg har aldrig prøvet dette

> Så stafetten bliver ordet mirakel, enten i tekst,
> titel, gruppenavn, eller hvor man nu lige finder
> det.

Det var én af de mere udfordrende stafetter, men som teenie var jeg
helt vild med disco. Det har i øvrigt ikke ændret sig, så her en B-
side af en maxi med Stars on 45. A-siden er i øvrigt meget passende
"Stars on Stevie", der jo har efternavnet Wonder. Lydkvaliteten er
desværre ikke for god, og de fleste synes nok heller ikke, at musikken
er det, Jeg er sikkert underlig, men jeg synes, det er pragtfuldt

Stars on 45: "It's not a Wonder, It's a Miracle" -
http://www.youtube.com/watch?v=FGBp4dh2lgw

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 31-03-11 11:09

Hej Michel

> Stars on 45: "It's not a Wonder, It's a Miracle" -

Det var så heller ikke nogen lys ide :)

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-11 03:32

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

er det, Jeg er sikkert underlig, men jeg synes, det er pragtfuldt

Stars on 45: "It's not a Wonder, It's a Miracle" -

Robin Gibb er det vist længe siden, har været fremme, her med I believe in
miracles

http://www.youtube.com/watch?v=cQ9AjBnwDiI

Og så selvfølgelig Sinitta, med det modsatte I Don't believe in miracles

http://www.youtube.com/watch?v=w6euhLEJLlg

Så skulle der have lydt, If there's no such thing as a miracle, med Mac &
Katie Kissoon, men den var ikke at finde, som erstatning for den, kommer så
It's a miracle med Barry Manilow.

http://www.youtube.com/watch?v=1BRVhIS1BlI

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-03-11 12:36

> [...]
>
> Og så skete det utænkelige, jeg fik en lys ide.
> Så stafetten bliver ordet mirakel, enten i tekst,
> titel, gruppenavn, eller hvor man nu lige finder

Så må vi lige have "The King" med "The wonder of you"

http://www.youtube.com/watch?v=MyrQqmc5UT8

mvh Eva

Fra : Michel Husted

Dato : 31-03-11 05:41

Hej igen,

For at være sikker på, at jeg ikke får stafetten, så får du lige
denne

Hilda og Keld Heick: "Mirakler" - http://www.youtube.com/watch?v=IjYv1dAtqeo

Men det er en sød lille sang fra Dansk Melodi Grand Prix 1986. Den
blev i øvrigt nummer fem.

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 31-03-11 15:24

Hej Michel

> For at være sikker på, at jeg ikke får stafetten, så får du lige
> denne

Lad nu være med at udfordre skæbnen, jeg er kendt
for at give stafetten til rædslerne.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-11 15:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Og så skete det utænkelige, jeg fik en lys ide.
> Så stafetten bliver ordet mirakel, enten i tekst,
> titel, gruppenavn, eller hvor man nu lige finder
> det.

Så får vi da lige noget med den "mirakuløse pisk"

http://www.youtube.com/watch?v=BqXoFHZW_J4

Bon appetit

Venligst
Lars

Fra : Michel Husted

Dato : 31-03-11 23:24

On 30 Mar., 21:36, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

Hvordan kunne jeg glemme Sinitta, og den pragtfulde "I don't believe
in Miracles"? Nå, men Benny huskede hende

Stafetten bør absolut fortsætte, da den som flere har skrevet giver
lidt spændende musikalsk input. Jeg har da lyttet til meget musik, jeg
ikke vil have gjort ellers, og det har åbnet mine øjne ... og ikke
mindst ører for andet musik end jeg normalt ville høre.

Lad os lige nappe et kærlighedsmirakel, og så har jeg vist opbrugt
"kvoten"...

Eurytmics: "Miracle of Love" - http://www.youtube.com/watch?v=yOGD1WkJJok

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-11 09:11

[...]

Jamen lad os da så igen, snuppe sådan en lidt til en side udgave...
It's a miracle / Culture Club... Den er nu heller ikke dårlig...

http://www.youtube.com/watch?v=YewVugPHon4

Vi bliver i den lidt weird verden... Olive med Miracle

http://www.youtube.com/watch?v=uKCMcePcg54

Så skulle det ellers have været Roger Daltrey, Miracle of love..
Den kendte Tuben ikke..
Så Thomas Helmig, love is the miracle... Den var heller ikke hjemme..

Så må det jo blive The Who med Miracle Cure... Men da den er så kort, kæder
vi den sammen med Tommy's sommerlejr, så vi får også Tanglewood med for
samme penge ..

http://www.youtube.com/watch?v=K746vH8w1zE

M.V.H....Benny..