Karburator problem på Honda fra 1976
Fra : Torben

Dato : 30-03-11 22:09

Hej i gruppen,

Jeg har et problem på en gamle CB750 K6. Vinteren over er motoren blevet
totaloverhalet, med nye styr, ventiler, lejer, stempelringe, honing og
planslibning.

Karburatorerne har også fået en tur, med nye nåle og styr, nye hoveddyser
(størrelse jvf manual), nye svømmerventiler og derudover er husene blevet
renset i ultralydskar. Karburatorerne er blevet synkroniseret, og tændingen
indstillet med tændingspistol, så alt i alt burde den spinde som en drøm,
men..

Under acceleration spinder den smukt, og er også glad i hastigheder over 70
km/t. Ved lave omdrejninger/bykørsel derimod er den meget hakkende, og går i
stå ved lysreguleringerne.

Den er også hakkende i tomgang. Tændrørene på cyl 2, 3 og 4 er kraftigt
sodet til, medens nr. 1 ser ok brun ud. Luftskruerne har jeg haft stillet på
1½ til 2½, dog uden den store forskel. Da jeg tog filterkassen af, var
glideren i karburator 4 helt våd af benzin (de andre så tørre ud), så der er
ingen tvivl om at i alt fald dén får for meget saft.

Jeg er ved at være gået tør for ideer, og håber at der er nogle "old-timer
karb"-eksperter i gruppen som kan hjælpe.

Mvh

Torben

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-03-11 06:36

Hej Torben

Juster svømmerhøjden og se efter om der er overløb i karburatorene.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04

Fra : Torben

Dato : 01-04-11 09:08

Hej Jens,

Det hjalp betydeligt. Jeg var ikke lige opmærksom på at det særlige mål
herpå - værkstedsmanualerne siger 26 mm.
Tak for hjælpen.

Mvh Torben