Acer genstart
Fra : Per Andreasen

Dato : 29-03-11 21:10

En af mine venner har en bærbar Acer, der genstarter hele tiden, når han
forsøger at starte den. Den eneste måde han derefter kan slukke for maskinen
på, er ved at afmontere batteriet. Han har bedt mig om at kigge på den. Er
der nogen gode ideer til at angribe dette problem?

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-03-11 21:10

Per Andreasen skrev:

> Er der nogen gode ideer til at angribe dette
> problem?

Prøv at finde en Hiren's BootCD, her ligger en
masse gode testprogrammer til test af RAM
(Memtest), harddisk og meget andet.

Den har blandt andet en Mini XP, kan den ikke
starte op på den, er det sandsynligvis hardware
der er fejl på.

Det kan også være installationen der laver numre,
prøv at lave en testinstallation på en anden
harddisk!

Jeg ville starte med Mini XP, mentest og test af
harddisk.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Per Andreasen

Dato : 09-05-11 15:24

"Allan Vebel" skrev i meddelelsen

Per Andreasen skrev:

> [...]

prøv at lave en testinstallation på en anden
harddisk!

Jeg ville starte med Mini XP, mentest og test af

Jeg kan overhovedet ikke komme til maskinen. Den genstarter i løbet af
sekunder. Jeg har forsøgt mig med at udskifte ramklodserne uden held, og jeg
har også haft DVD-drevet afmonteret, da jeg kunne se, at den netop nåede
DVD-drevet inden genstart. Jeg har også haft harddisken til at fungere uden
problemer på en anden maskine.
Hvis det havde været sådan konsekvent, ville jeg have kasseret maskinen, men
af og til er det lykkedes for mig at få den til at køre fuldstændigt normalt
i en kortere eller længere periode. Den kan altså fungere, men der er et
eller andet, som i de fleste tilfælde får den til at "stå af". Er der nogen,
der kan hjælpe mig?

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-05-11 22:20

Per Andreasen skrev:

> Jeg kan overhovedet ikke komme til maskinen.
> Den genstarter i løbet af sekunder

Det er derfor du skal boote på Hiren's BootCD,
og foretage de ting jeg har foreslået.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Per Andreasen

Dato : 10-05-11 13:09

Per Andreasen skrev:

> Jeg kan overhovedet ikke komme til maskinen.
> Den genstarter i løbet af sekunder

Det er derfor du skal boote på Hiren's BootCD,
> [...]

Det har jeg forsøgt. Maskinen genstarter inden den når at aktivere
DVD-drevet. En af de gange, hvor maskinen kom i gang på normal vis, har jeg
fulgt dine anvisninger og kørt test af RAM, HD m.m med Hiren´s. Der bliver
ikke konstateret nogen fejl.
mvh Per Andreasen

Fra : emjeppesen

Dato : 10-05-11 13:32

Per Andreasen skrev:

>Det har jeg forsøgt. Maskinen genstarter inden den når at aktivere
>DVD-drevet.

så SLUK maskinen, mens DVD er i og start.

Hilsen emj

Fra : Henning

Dato : 10-05-11 18:12

On Tue, 10 May 2011 14:08:37 +0200, "Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> wrote:

>"Allan Vebel" skrev i meddelelsen

>Det er derfor du skal boote på Hiren's BootCD,
>og foretage de ting jeg har foreslået.

Vi er ude i en hardware-fejl, som ikke kan fanges af en boot-cd. Der skal søges helt basic fra
bunden!

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-05-11 23:58

Per Andreasen skrev:

> Det har jeg forsøgt. Maskinen genstarter inden
> den når at aktivere DVD-drevet.

Du skal i BIOS for at vælge hvor maskinen skal
boote.

Kan den ikke engang køre Mini XP, kan du lige
så godt kassere maskinen.

Fra : Per Andreasen

Dato : 11-05-11 09:47

Per Andreasen skrev:

> [...]

Du skal i BIOS for at vælge hvor maskinen skal
boote.

Kan den ikke engang køre Mini XP, kan du lige

Jeg havde som sagt også kasseret den, hvis ikke det var fordi den en gang
imellem starter ganske normalt. Det, jeg søger, er årsagsmuligheder til
denne periodiske fejl. Jeg har en teori om, at der kunne være et eller
andet, der af og til kortslutter, men desværre er jeg ikke ekspert på
området.
Jeg havde heller ikke tøvet med at kassere den, hvis det var noget gammelt
bras, men det er det bestemt ikke. Men det er jo en kendt ting, at man nok
skal i banken og hæve et par tusind, hvis man sender den på et værksted.
Jeg takker alle i gruppen, der har forsøgt at hjælpe og håber stadig på en
løsning.

mvh Per Andreasen