Senest opdaterede tabeller/poster
Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-03-11 10:26

Kan jeg lave et udtræk (til skærm eller fil) via phpMyAdmin fra min
MySQL-database?

Når jeg har arbejdet med en kopi af webshoppen, er jeg jo altid nervøs
for at komme til at overskrive data der har ændret sig online i
mellemtiden.

Hvorledes håndterer I denne synkronisering i det daglige? Hvis man
foretager mange eksperimenter og ændringer, er det jo et
uoverkommeligt bogholderi at huske hvilke filer der skal uploades.

Offline bruger jeg XAMPP-pakken med Apache og MySQL på Windows 7 Home.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Leif Neland

Dato : 30-03-11 22:36

Den 30-03-2011 11:25, Kurt Hansen skrev:
> Kan jeg lave et udtræk (til skærm eller fil) via phpMyAdmin fra min
> MySQL-database?

Ja

> [...]
> foretager mange eksperimenter og ændringer, er det jo et
> uoverkommeligt bogholderi at huske hvilke filer der skal uploades.

De data, der kan ændres online er vel kundedata, ordrer og lagerantal.

De filer, du ændrer på lokalt, er vel programfiler, så i princippet
kunne du uploade alle de lokale filer.

Ændrer du i varedata lokalt, må du lave en metode, hvor du uploader til
en temporær tabel, og varedata bliver opdateret, men lagerantal bliver
bibeholdt.

Ellers vil jeg nøjes med at opdatere varerne online, og nøjes med at
have testdata hjemme.

Leif

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-03-11 03:32

Wed, 30 Mar 2011 23:35:35 +0200 skrev Leif Neland:

>Ja

Arrrgh, jeg ser først nu, at pointen i mit spørgsmål mangler og dermed
mistede resten af mit indlæg lidt af skarphedens ulideligt klare lys.
Jeg var vist lidt rundforvirret i går.

Det jeg VILLE have spurgt om: Kan man lave et udtræk til skærm eller
fil med de filer der hæn ændret sig siden den-eller-den dato, inden
for de seneste 4 timer eller lignende (last_updated). Hvis det er for
besværligt med interval, så bare en liste i faldende orden.

>De data, der kan ændres online er vel kundedata, ordrer og lagerantal.

Af brugerne, ja. Jeg kan også gå ind i shoppens kontrolpanel online og
ændre ting og sager og det var faktisk det jeg mente - at risikere at
overskrive mine egne ændringer på remote-serveren.

>De filer, du ændrer på lokalt, er vel programfiler, så i princippet
>kunne du uploade alle de lokale filer.

Hmmm, måske skulle jeg gøre det til en vane KUN at lave
designændringer lokalt og derefter opdatere på serveren. Et rigtig
godt forslag faktisk; det tror jeg bliver proceduren fremover.

Genialt, Leif. Mange tak for inspiration til selvransagelse
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Leif Neland

Dato : 31-03-11 13:33

> [...]
> for de seneste 4 timer eller lignende (last_updated). Hvis det er for
> besværligt med interval, så bare en liste i faldende orden.

Mener du database-tabeller?

SELECT table_name, UPDATE_TIME FROM information_schema.tables WHERE
TABLE_SCHEMA = 'din_database' order by 2 desc

Hvis det var filer, og et unix, ville jeg lave
find /sti/til/html-folder -type f -mtime -1 (sidste 24 timer)
find sti/til/html-folder -type f -mmin -240 (sidste 4 timer=240 minutter)

Windows: http://lmgtfy.com/?q=windows+find+files+modified+after

Leif