CB750 K2 Karburator problem
Fra : smirge

Dato : 29-03-11 12:08

Har lige lidt bøvl jeg ikke kan finde ud af hvorfor sker...

i accelerationspumpen sidder en stang der på mange måder ligner en
ventil - og derunder en fjeder som skubber det hele på plads i pumpen.

Men af en eller anden uvis årsag går det i stykker - da "ventildelen"
i bunden bliver revet itu og jeg har efterfølgende et benzin svineri
ud over alle grænser - både når MC'en holder still samt hvis jeg kører
- kun med benzinhanen åben forstås

Jeg har skiftet denne del 3 gange nu og den bliver ved med at ødelægge
den

Någen der har et bud på hvad der kan være galt ? Har lige bestilt en
ny og kan tage billeder under reparationen hvis det ønskes ?

Mvh
Martin Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-11 05:17

> [...]
>
> Någen der har et bud på hvad der kan være galt ? Har lige bestilt en
> ny og kan tage billeder under reparationen hvis det ønskes ?

Hej
Mener ikke der er accpumpe på en K2, den kom først på F1.
Men det kan jo være andre karburatore der er monteret.
Ja tak til billeder, kan ikke lige gennemskue dit problem.
Hygge PD CBR1100t meget tidligere CB750 K1

Fra : H. P. Holm

Dato : 30-03-11 08:02

Poul Dam skrev:

> Hej
> Mener ikke der er accpumpe på en K2, den kom først på F1.
> Men det kan jo være andre karburatore der er monteret.
> Ja tak til billeder, kan ikke lige gennemskue dit problem.

De kan være fra en K7 (1977) model?
<http://shop.honda4.nl/catalog/images/16021-393-004-5.JPG>
og
<http://shop.honda4.nl/catalog/images/750F2-E19-1.jpg>

Fra : smirge

Dato : 30-03-11 14:43

Heh - jeg skrev fokert...det er min bror der har en K2 - jeg har en F2
fra '78 :D

Jeg kører lige på værkstedet i dag og rykker karburatorerene af og
tager et par billeder....

Martin

Fra : H. P. Holm

Dato : 31-03-11 08:06

smirge skrev:

> Heh - jeg skrev fokert...det er min bror der har en K2 - jeg har en F2
> fra '78 :D
>
> Jeg kører lige på værkstedet i dag og rykker karburatorerene af og
> tager et par billeder....

Det er samme stumper som på billederne i linkene.
Er gummi-dimsen på pinden med i dit projekt?

Fra : smirge

Dato : 02-04-11 11:23

Yes det er det - men da jeg fik skilt skidtet af viste det sig at acc
pumpen ikke fejlede noget - derimod var der en lille bitte revne i
bundkarret på karb nr. 2 - så det er der fejlen ligger - og har fået
fat på en anden så nu er MC'en tæt!! fra og med i aftes kl. 22 :D

Smirge

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-11 12:56

Den 02-04-2011 12:22, smirge skrev:
> [...]
> bundkarret på karb nr. 2 - så det er der fejlen ligger - og har fået
> fat på en anden så nu er MC'en tæt!! fra og med i aftes kl. 22 :D

Det er da super :)

Tak for tilbagemelding på opgavens løsning :)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld