fjerne elementer fra kildekoden
Fra : paw jeppesen

Dato : 29-03-11 06:50

Hej Gruppe

Jeg har et side, hvor jeg får nogle sider læst ind i en anden side med
include. Når filen bliver læst ind i toppen af siden, skal den
indeholde en del af den inkluderede fil, og når den bliver læst ind et
andet sted andre elementer af den inkluderede fil. Jeg kan naturligvis
godt fjerne det med css, men så står det jo stadig i kildekoden,
derfor vil jeg gerne kunne fjerne det helt.
Ligeledes vil jeg gerne kunne ændre et html-tag til et andet (f.eks.
h1 ændres til h3)

vh

Paw J

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-11 14:01

paw jeppesen skrev:

> [...]
> derfor vil jeg gerne kunne fjerne det helt.
> Ligeledes vil jeg gerne kunne ændre et html-tag til et andet (f.eks.

Du kan bruge en variabel. Den kan f.eks. hedde $kilde.

På side 1 sætter du den til 0, og på side 2 til 1 lige før du
inkluderer. Så skal den inkluderede fil bare teste variablen og
lave nogle afsnit lidt forskelligt.

Og hvad h-taggene angår:

   switch ($kilde) {
      case 0: $headtagstart='<h1>'; break;
      case 1: $headtagstart='<h3>'; break;
   }
   $headtagend=str_replace('<','</',$headtagstart);

--
Bertel

Fra : paw jeppesen

Dato : 05-04-11 07:07

On 29 Mar., 15:01, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>                 case 1: $headtagstart='<h3>'; break;
>         }
>         $headtagend=str_replace('<','</',$headtagstart);

Er ikke helt det jeg søger.
Det jeg har lagt alle elementer i nogle div 's og det er de div's der
skal fjernes, afhængig af hvor filen indlæses.