Frossen iPhone.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-11 21:52

Hej

Står med følgende scenarie:
En iphone 3GS der fryser og der er (selvfølgelig) ikke taget backup.
Den er heller ikke dansk registreret og kører anden firmware.

Hvad gør jeg?
Har læst at en restore wiper telefonen og derved sletter alt.

Behøver jeg at fortælle at der ligger en hel del kontakter og aftaler på den
iPhone?

Er der nogen redning?

--
Uffe Bærentsen

Fra : emjeppesen

Dato : 28-03-11 22:08

Uffe Bærentsen skrev:

>Er der nogen redning?

Har du prøvet at tage batteriet ud og sætte det i igen?
Hilsen emj

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-03-11 22:23

On 28-03-2011 23:08, emjeppesen wrote:

> Har du prøvet at tage batteriet ud og sætte det i igen?
> Hilsen emj
Hvordan tager man batteriet ud af en iPhone?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-11 22:29

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan tager man batteriet ud af en iPhone?

Splitter iPhone'n til atomer (næsten)

--
Uffe Bærentsen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-03-11 22:30

On 28-03-2011 23:29, Uffe Bærentsen wrote:
> "Mikael Schøler"<mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Splitter iPhone'n til atomer (næsten)

Se, det var nemlig det jeg ikke helt forstod :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-11 22:34

> Se, det var nemlig det jeg ikke helt forstod :)

Hvis det er hvad der skal til, så er det bare det.
Har før prøvet at skille værre ting ad og ikke mindst, samle dem igen

(og de fungerede bagefter)

--
Uffe Bærentsen

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-03-11 23:04

Den 28-03-2011 22:51, Uffe Bærentsen skrev:
> [...]
> Har læst at en restore wiper telefonen og derved sletter alt.
>
> Behøver jeg at fortælle at der ligger en hel del kontakter og aftaler på den

Hvis du holder "Home" knappen (Den på fronten) nede sammen med
powerknappen (Den i toppen), så vil telefonen reboote. Det plejer at
løse den slags trælse problemer, og helt uden at slette data.

Derefter kan du naturligvis lave en backup, og restore telefonen, om
nødvendigt.

- Chano Andersen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-03-11 01:14

"Chano Andersen" <sunsite012011@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den slags trælse problemer, og helt uden at slette data.
>
> Derefter kan du naturligvis lave en backup, og restore telefonen, om

Og skulle det svigte, så smid telefonen hen i et hjørne og lad den aflade.
Typisk, så fryser iPhones med tændt skærm, så det tager ikke mange timer at
aflade den helt.

Lad derefter op og reboot.
Den metode har jeg brugt en enkelt gang, før jeg kendte kombinationen
home/on-off.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jørgen

Dato : 29-03-11 14:24

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
> Har læst at en restore wiper telefonen og derved sletter alt.
>
> Behøver jeg at fortælle at der ligger en hel del kontakter og aftaler

Først tak fordi du valgte Iphone. Den rigtige og originale "smartphone.
..-.-.

Prøv at lade den helt op, hvis det ikke virker med tastekombinationen
home/tænd, som en anden skriver. Den kan nogen gange godt drille, hvis ej
helt opladet.

Hilsen Jørgen

Fra : Ivar

Dato : 31-03-11 21:36

Uffe Bærentsen skrev:

> Er der nogen redning?

Intet problem. Tag flashkortet ud og stik det i en pc.
Kontakter ligger på gmail eller i sim-kortet.

--
- Sendt fra min støvsuger

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-11 22:09

Den 31/03/11 22.35, Ivar skrev:

> Intet problem. Tag flashkortet ud og stik det i en pc.
> Kontakter ligger på gmail eller i sim-kortet.

Flashkort? I en iPhone?
--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Chano Andersen

Dato : 31-03-11 22:30

Den 31-03-2011 23:08, Anders Sørensen skrev:

> Flashkort? I en iPhone?

Ja ja, man kaster iFonen hårdt i jorden, hælder sprit eller benzin over
printkortet, hvorefter man med en gnist får et flash. Da der er tale om
et printKORT hedder fænomenet naturligvis flashkort.

- Chano Andersen

Fra : Ivar

Dato : 31-03-11 22:30

Anders Sørensen skrev:

> Flashkort? I en iPhone?

Nåh nej. Med en iPhone er der nok ikke noget håb.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-11 23:58

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har læst at en restore wiper telefonen og derved sletter alt.
>
> Behøver jeg at fortælle at der ligger en hel del kontakter og aftaler på

Den vågnede så meget at vi kunne få det ud der var vigtigt.
Nu er der kun tilbage at lægge firmware ind igen

--
Uffe Bærentsen