Rabat på ny MC?
Fra : Saco

Dato : 28-03-11 09:37

Jeg overvejer at købe ny mc - den nye Honda CBR 600 FA Jeg har
ikke haft MC i 10 år så jeg er lidt rusten mht evt rabatter etc. Kan
man få rabat på en ny MC ??

Jeg skal i øvrigt også have både ny udstødning, tøj, hjelm etc .

Anders

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 28-03-11 16:43

Den 28-03-2011 17:36, Saco skrev:
> [...]
> man få rabat på en ny MC ??
>
> Jeg skal i øvrigt også have både ny udstødning, tøj, hjelm etc .

Du behøver ikke købe ny udstødning. Nu om dage er sådan en altid incl.
på en ny motorcykel. Men det var den måske ikke tidligere?
En ny motorcykel er lige til at bruge.
Så nu har du allerede sparet en god slat penge.
Hilsen Matthias

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-03-11 18:19

> Du behøver ikke købe ny udstødning. Nu om dage er sådan en altid incl.
> på en ny motorcykel. Men det var den måske ikke tidligere?
> En ny motorcykel er lige til at bruge.
> Så nu har du allerede sparet en god slat penge.

Det kan ske at han er typen der kan lide at skræmme gamle damer og det
er den originale ofte ikke god nok til.

Motorydelsen er næppe er argument, specielt hvis man ikke har kørt i 10
år. Motoren skal have den helt store tur med mapning osv. af en
kompetent person før en anden udstødning vil give mærkbart bedre ydelse
og ikke bare give mere larm og dårligere forbrænding.

Men for at kommentere på hans spørgsmål, så er salget af nye motorcykler
jo gået helt i stå, så selv om motorcyklerne sjældent har været
billigere end de er nu, så vil jeg alligevel tro at man kan få lidt
ekstra rabat hvis man f.eks. køber tøj samtidigt. Måske endda få tøjet
gratis hvis det ikke er alt for fint, ellers måske bare en god hjelm.

--
Mvh. Martin

Fra : Leif

Dato : 28-03-11 18:32

"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kan ske at han er typen der kan lide at skræmme gamle damer og det er den originale ofte ikke
> god nok til.

Så er Hondaen nok ikke stilen alligevel....
Mon ikke der bliver et par billige HD til salg efter den her:

så vil jeg alligevel tro at man kan få lidt
> ekstra rabat hvis man f.eks. køber tøj samtidigt.

Har lige købt ny 4-hjulet C-max og fik masser af tilbehør smidt i nakken,
skulle faktisk ikke gøre noget selv for det - der var til gengæld heller
ikke mere at hente, da jeg prøvede......
Men tæt ved 10% af også ok.

/Leif

Fra : Per

Dato : 28-03-11 18:48

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> kompetent person før en anden udstødning vil give mærkbart bedre
> ydelse og ikke bare give mere larm og dårligere forbrænding.

Kan man overhovedet realistisk hive mærkbart flere HK ud af nutidens
maskiner med en ny udstødning og lidt dysning ?

Tænk på at det er ingeniører, der har presset citronen til max fra
fabrikkens side. En moderne 600 yder 130 hk - det kan en udstødning ikke
ændre meget på.

Før i tiden Ja - nu har jeg mine stærke tvivl.

/ Per

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 28-03-11 18:57

Den 28-03-2011 19:47, Per skrev:

> [...]
> ændre meget på.
>
> Før i tiden Ja - nu har jeg mine stærke tvivl.

De har sikkert gjort en del, men da de også har miljøhensyn at tage, så
vil der sikkert stadig kunne hentes en smule, hvis man ikke vil tage
hensyn til sine omgivelser.
Hilsen Matthias

Fra : Knud Dam

Dato : 28-03-11 21:58

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> De har sikkert gjort en del, men da de også har miljøhensyn at tage, så
> vil der sikkert stadig kunne hentes en smule, hvis man ikke vil tage
> hensyn til sine omgivelser.

Det er nemlig korrekt - på mange moderne cykler er der faktisk meget at
hente, blot med få ændringer, på eks. udstødning, mere åben luftfilterkasse
og en Powercomander.

; - )

KD FZ1-S

Fra : dots

Dato : 29-03-11 13:28

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er nemlig korrekt - på mange moderne cykler er der faktisk meget at
> hente, blot med få ændringer, på eks. udstødning, mere åben

Åhrja - og det er jo præcis bl.a. dét som gør os alle upopulære i det
ganske, danske land...
Tak for kaffen.

dots

Fra : Knud Dam

Dato : 30-03-11 16:09

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Åhrja - og det er jo præcis bl.a. dét som gør os alle upopulære i det
> ganske, danske land...

Det gør simpelthen os alle sammen upopulære i hele landet ? Det var godt nok
voldsomt .....

Nå, vintergeden er parkeret, sommersæsonen er startet, i morgen står den på
bakkeåbning, og det bliver kanon vejr i week-enden, så jeg må videre

; - )

KD, FZ1-S

Fra : Pein

Dato : 29-03-11 07:31

On 29 Mar., 14:27, "dots" <d...@tdcadsl.dk> wrote:

> Åhrja - og det er jo præcis bl.a. dét som gør os alle upopulære i det
> ganske, danske land...
> Tak for kaffen.
>
> dots

Nu ved vi jo ikke hvad Saco skal bruge en ny udstødning til.
Måske er det sønnike der har købt en gammel MC hvor der uheldigvis
sidder en larmepotte, og nu vil farmand Saco give ham en original i
gave? Til glæde for de nærmeste omgivelser og for MC folket generelt.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Saco

Dato : 29-03-11 08:38

On 29 Mar., 15:31, Pein <niels.p...@gmail.com> wrote:

> [...]
> sidder en larmepotte, og nu vil farmand Saco give ham en original i
> gave? Til glæde for de nærmeste omgivelser og for MC folket generelt.

Tak for alle svarenen, men var der nogen der vidste noget om det jeg
spurgte om - netop mulig rabat på nye pc'er?

Hilsen Anders

Fra : Leif

Dato : 29-03-11 16:32

"Saco" <anders.wiedemann@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
Tak for alle svarenen, men var der nogen der vidste noget om det jeg
spurgte om - netop mulig rabat på nye pc'er?

Har en kollega der har købt Suzie med rabat - noget med at
regningen blev delt i to - vist af hensyn til reg. afgiften...

Så husk at få din del af kagen........

Handlede i Kolding

/Leif

Fra : Per

Dato : 29-03-11 17:10

Leif wrote:
> [...]
>
> Har en kollega der har købt Suzie med rabat - noget med at
> regningen blev delt i to - vist af hensyn til reg. afgiften...

Hvad er det for en fidus - ved du mere ?

Mvh. Per

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-03-11 18:09

> Hvad er det for en fidus - ved du mere ?

Den fidus blev jeg også udsat for da jeg købte en FZ6 i 2007. Det var
midt i overgangen mellem de gamle afgifter og de nye, og prisen på
prisskiltet var baseret på de gamle, men ved at dele regningen op i to
så kunne han beregne afgift efter den nye metode og det betød så at jeg
fik en toptaske med rack med uden merpris. Det synes jeg lød fint nok,
men jeg fandt så senere ud af at han i praksis snød mig for 4kkr, da jeg
ikke fik penge tilbage i reg. afgift som jeg ellers ville have fået da
afgifterne blev omlagt senere samme år.

--
Mvh. Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 29-03-11 19:31

> Hvad er det for en fidus - ved du mere ?

Der er vist stadig en minimumsavance på 9% (importør og forhandler
tilsammen). Så hvis prisen på mc'en er baseret på en højere fortjeneste er
der jo lidt at give af - og 1 kr minde i fortjeneste er 3kr minde for cyklen
pga moms og afgifter.

Og så er det kun på kanten af skatteundragelsen hvis sælger vælger at nøjes
med sin minimumsavance mod samtidig at sælge noget udstyr eller
serviceeftersyn ved siden af. Der er jo ikke nogen lov imod at en forhandler
betinger en handel af en anden

Det er jo netop grunden til min. avancen - for ikke at sælger helt skal
afstå fra en fortjeneste imod at tjene på andre ydelser

Fra : dots

Dato : 29-03-11 18:45

"Saco" <anders.wiedemann@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
---Klip Snip---
- netop mulig rabat på nye pc'er?
***
Pc'er ???

Hmm, næh.. men tjek dine reklamer.
- der er måske osse en udstødning til billig mønt hos T.Hansen.

dots