Nyt grafikkort
Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-03-11 20:43

Hep

Det er vist på tide jeg får opgraderet min egen pc, dog lidt i små bidder.

Først og fremmest er det grafikkortet der trænger til en bytter. Dernæst
er det nok CPU og så lidt mere ram.

Derfor har jeg brug for lidt hjælp med at finde et kort grafikkort.

Lidt systeminfo:
Mobo: Asrock M3A790GXH/USB3
CPU: AMD Phenom II X3 720, 2.8GHz
Ram: 2x2 Kingston etellerandet
GFX-kort: Geforce 8800 GTS 512
OS: Win 7 home Premium 64Bit

Jeg er blevet anbefalet dette:

Gigabyte GV N560OC-1GI
(http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?...75300)

men efter at have læst lidt tests og set disse oversigter, så er det
ikke just prangende:

Støj ved load: (http://www.tomshardware.com/charts/2011-gamin....html)
Varme ved load: (http://www.tomshardware.com/charts/2011-gamin....html)

Det er netop støj og varme som skal være prioritet. Pc'en står i stuen
og skal derfor være ret så lydløs.

Ser man på Toms Hardware anbefalede liste:
(http://www.tomshardware.com/reviews/best-gami....html)

så er det bedste produkt indenfor min prisklasse (ca 2000 DKK) følgende:

$175-$300: (http://www.tomshardware.com/reviews/best-gami....html)
Geforce GTX 460 1GB

$300-$400: (http://www.tomshardware.com/reviews/best-gami....html)
Geforce GTX 570

Jeg er ikke interesseret i Radeon kort pga for mange dårlige oplevelser.

Er der nogle der kan anbefale en af de 2? Alternativt et andet.

Mvh
Mikael

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-03-11 21:51

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message

> Gigabyte GV N560OC-1GI
> (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?...75300)
>
> men efter at have læst lidt tests og set disse oversigter, så er det

Der er da vist et eller andet galt med dine links.

Har nu aldrig haft problemer med Radeon, og for en Nvidia generation siden
(4xx serien), ville jeg ikke anbefale dem, men i de sidste tests jeg har
set, ser det ud til at de med 5'er serien, har fået styr på varme og strøm
forbrug. Støjen komme vist an på producenten. Men jeg har ingen personlig
erfaring (heller ikke med 4'er serien), så det er kun hear say.

Har selv en Radeon 5770, som jeg rent performance mæssigt er godt tilfreds
med, men synes nu den larmer ret meget når der games, selvom jeg valgte
Spahire vapor-x modellen. (har købt noget nyt kølepasta, som jeg skal i gang
med at fedte lidt rundt med)

Bjarne K.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 30-03-11 09:47

On 29-03-2011 22:51, Bjarne K. wrote:
> [...]
> Spahire vapor-x modellen. (har købt noget nyt kølepasta, som jeg skal i gang

Hej

Hm ja de ser da underlige ud de links.. Jeg har dog været god hjælp
andre steder, så tror jeg har besluttet mig for enten 560 eller 570. Nu
skal jeg bare lige finde en ny skærm først :)

Mikael