Windows phone 7 - Windows Mobile 6
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-03-11 10:54

Hvis man gerne vil have en windows phone 7-mobil på dansk, skal man så vente
til den kommer om et halvt års tid eller
er en windows mobile 6 og udmærket.

Er de der mobiler med windows-styresystem nemmere at få til at harmonere med
computere med windows-styresystem. Altså så det er nemmere t smide ting fra
den ene enhed til den anden, fra mobilen til computeren og fra computeren
til mobilen ?

Jeg har en SonyErichsson mobil K800, hvor jeg kan optage videoer. Men hvis
jeg herefter vil sende den over i computeren, så fortæller den at den ikke
kan åbne filen, fordi der først skal indlæses et program som kan åbne den.

Det kan jeg selvfølgelig bare gøre, det er ikke det. Men er man fri får
sådan noget "bøvl" hvis man har en mobil med windows-styresystem. Passer
tingene bedre samme så videoen f.eks. ganske automatisk ville have åbnet i
WMP eller noget microsoft-progra,. som er på computeren i forvejen.

Det er sådan noget jeg er interesseret i. Nogen der ved noget om det?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-03-11 15:39

meddelelsen news:4d8f0940$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> tingene bedre samme så videoen f.eks. ganske automatisk ville have åbnet i
> WMP eller noget microsoft-progra,. som er på computeren i forvejen.

....eller sagt på en mere moderigtig måde:

Er den mere kompatibel med en almindelig windows bærbar computer. Altså så
det er nemmere at flytte ting frem og tilbage mellem enhederne.

Hilsen Åge

Fra : Ivar

Dato : 27-03-11 22:30

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> bedre samme så videoen f.eks. ganske automatisk ville have åbnet i WMP eller
> noget microsoft-progra,. som er på computeren i forvejen.

Windows Mobile har reelt ikke noget med det Windows du kender fra
en PC. Det er et helt andet operativsystem. Så der er igen grund
til at vælge Windows Mobile af den grund. Der er ikke mere, der
er automatisk, fordi det begge hedder Windows.

Windows Mobile har sikkert sine fans, men jeg er ikke en af dem.
Jeg synes at Windows Mobile 6 er noget af det ringeste mobil
styresystem der findes. Det virker som om at de har lagt brugerfladen
fra Windows 3.11 ned på en telefon. Det er meget kluntet. Fx kan
lyden på mediaplayeren skrues ned flere steder, er helt nede det
ene sted, spiller den ikke.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min standerlampe

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-03-11 17:36

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fra Windows 3.11 ned på en telefon. Det er meget kluntet. Fx kan
> lyden på mediaplayeren skrues ned flere steder, er helt nede det

Tak for svar

Hilsen Åge

Fra : Ivar

Dato : 30-03-11 18:27

Åge Halldorsson skrev:

> Tak for svar

Mange nye telefoner åbner som et drev, når man tilslutter usb.
Måske er det også en mulighed i Mobile 7, men det var det ikke
i Mobile 6, hvor man skulle bruge ActiveSync.

Hvis telefonen åbner som et drev, vil din Windows PC genkende filerne
og åbne det rigtige program. Det vil den gøre ligegyldigt hvilket
operativsystem, der er på telefonen.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min brødrister

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-11 20:07

> Hvis telefonen åbner som et drev, vil din Windows PC genkende filerne
> og åbne det rigtige program. Det vil den gøre ligegyldigt hvilket
> operativsystem, der er på telefonen.
>
> Ivar Magnusson

Det gør min K800 så åbenbart ikke. Hvis jeg laver enm optagelse skriver den
noget med at der ikke er tilknyttet noget program til at åbne optegelsen
og bla bla, men at man kan lede efter og bla bla og lave en tilknytning og
at man kan o.s.v.
Det er sån noget jeg gerne vil være foruden.

Er der nogen telefoner du mener der åbner som et drev på computeren og
finder det rigtige program som ligger på computeren som standard, så det
bare høvler derudad uden videre.
Det samme skulle gerne være tilfældet den modsatte vej.

Kender du noget til om disse kan opfylde betingelserne?:
HTC HD2: Windows Phone classic

HTC HD Mini: Windows Phone classic

Sony Ericsson Xperia X1: Windows Mobile 6,1

Sony Ericsson Aspen: Windows Phone classic

Sony Ericsson Xperia X2: Windows Phone classic

Hilsen Åge

Fra : Leif Neland

Dato : 30-03-11 22:44

Den 30-03-2011 21:06, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> bare høvler derudad uden videre.
> Det samme skulle gerne være tilfældet den modsatte vej.

Det har ikke noget (særligt) med telefonen at gøre; når telefonen er
tilsluttet pc'en, er den ikke en telefon, men bare en ekstern disk.

Gemmer telefonen filerne i det (fiktive) format .mpq4, så er det
computeren, der skal vide, hvilket program, der kan åbne .mpq4-filer;
telefonens operativsystem har intet at sige på dette tidspunkt.

Leif

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-11 23:06

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> computeren, der skal vide, hvilket program, der kan åbne .mpq4-filer;
> telefonens operativsystem har intet at sige på dette tidspunkt.

Så ville det jo være dejligt hvis telefonen gemte en videooptagelse i et
format som min computer har indbygget. Det er åbenbart det der er galt.
Er der så ingen telefoner, som man kan sige, der er mere tilbøjelig til
at gemme tingene i et format som en standardcomputer normalt kender.
Telefonen burde jo fornuftigvis have valgt at gemme min videooptagelse i et
format som min computer umidelbart kunne åbne. Det ville for mig at se være
indlysende at det skulle gemmes i et format så min computers WMP umidelbart
ville starte op og vise min optagelse.
Mener du ikke det. jeg synes det er ubegribeligt at min telefon ikke
gemmer det i et standardformat som man ved enhver computer ville åbne.

Hilsen Åge