Canon printer Pixma MG6150
Fra : Børge Laursen

Dato : 27-03-11 12:21

Jeg har købt en ny printer (Pixma MG6150).
Den fungerer særdeles udmærket.
Jeg har bare ikke kunnet finde ud af, hvordan jeg kan scanne et billede
(eller en tekst) og få det gemt på min PC i en mappe, som jeg selv vælger.
Kan nogen give mig en vejledning ?
I det materiale, der blev leveret med printeren, stod der ikke meget om
scanning.

Med venlig hilsen
Børge Laursen.

Fra : emjeppesen

Dato : 27-03-11 13:47

Børge Laursen skrev:

> Jeg har bare ikke kunnet finde ud af, hvordan jeg kan scanne et billede
>(eller en tekst) og få det gemt på min PC i en mappe, som jeg selv vælger.
> Kan nogen give mig en vejledning ?

Prøv at åbne et program på din PC (billedbehandlingsprogram) og skan
derfra.

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-03-11 14:45

"Børge Laursen" <bk.laursen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> I det materiale, der blev leveret med printeren, stod der ikke
> meget om scanning.

Var der ikke en CD med software - der er helt sikkert noget imellem, der
kan klare det.

Jeg kender ikke Canon's scannere, men har haft flere andre (pt Epson) og
der har man i alle filfælde kunne bruge et "tilfældigt"
billedbehandlingsprogram - og scanne vha "acquire" i file-menuen - men
du skal formentlig have installeret softwaren fra din CD først.

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-03-11 22:04

Der følger ellers omfattende dokumentation med canons scannere.
Men ellers kan du finde en manual hos canon under support, og den er på over
1000 sider. Den burde også følge med printeren sammen med den avancerede
vejledning. Det har de altid gjort med de efterhånden mange canon printere
jeg har installeret.
Men kort fortalt kan du med fordel anvende programmet Canon MP Navigator EX.
Det følger helt sikkert med på cd og medmindre du valgte det fra, da du
installerede driveren, så er det også installeret på din pc.
Når du starter det program, har du nede til højre i første dialogboks en
Indstillinger knap. Der kommer du ind i opsætningen, og der kan du selv
sætte den op til altid at lægge scannede dokumenter og fotos i en bestemt
mappe. Det er også her man kan finde andre faste indstillinger, som man
måske med fordel kan ændre på. Tryk herefter på OK og ændringerne gemmes.
Så er du tilbage i dialogboksen igen, hvor du så kan vælge, hvilken form for
scanning du vil lave.
Vælg så den øverste Fotos og dokumenter og i næste dialogboks vælger du så
under dokumenttype, hvilken slags du vil scanne.

Kurt

Fra : Børge Laursen

Dato : 27-03-11 23:12

Der er flere muligheder på CD'en for installation. Jeg havde brugt
muligheden "Nem installation", der tilsyneladende kun har installeret
printerdriveren
Da jeg fik kigget på CD'en igen, prøvede jeg den anden mulighed
"Specialinstallation". Og så blev der tilføjet flere programmer, bl.a. et,
hvormed jeg kan scanne billeder og få dem placeret i den mappe, hvor jeg
gerne vil have dem. Netop hvad jeg efterlyste.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Børge