Den bedste kaffe
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-11 00:36

Hvad er den bedste kaffe, du har købt online?
Jeg kan godt li' en kaffe med lidt pondus, så Black Gold hører til
blandt mine favoritter
http://fmkaffe.dk/vmchk/Alle-produkter/Black-Gold.html

Når det så er sagt, kan Zoega's fra Føtex såmænd også bruges i en
snæver vending

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-03-11 02:26

Steen skrev:

> Hvad er den bedste kaffe, du har købt online?

Hvammæ offline?

Jeg kan vældig godt lide Irmas ‘Monsoon Malabar’, den er meget aromatisk
og har en god fyldig smag.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
gopher://port70.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-11 12:10

On 2011-03-26 02:25:49 +0100, Klaus Alexander Seistrup said:

> Hvammæ offline?
>
> Jeg kan vældig godt lide Irmas ‘Monsoon Malabar’, den er meget aromatisk
> og har en god fyldig smag.
>
> Mvh,

Vi har ingen Irma i mit lokalområde

Fra : Preben

Dato : 26-03-11 07:06

Den 26.03.2011 kl. 00:36 skrev <Steen>:

> [...]
> http://fmkaffe.dk/vmchk/Alle-produkter/Black-Gold.html
>
> Når det så er sagt, kan Zoega's fra Føtex såmænd også bruges i en snæver

Man køber selvfølgelig grønne bønner, rister dem selv og kværner dem til
den finhedsgrad, man her behov for
Køb evt. i England f.eks. her:
http://www.bellabarista.co.uk/coffeebeans/coffeebeans.asp
--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-11 12:12

On 2011-03-26 07:06:14 +0100, Preben said:

> Man køber selvfølgelig grønne bønner, rister dem selv og kværner dem
> til den finhedsgrad, man her behov for

Det kommer vel an på hvilket grej man har til rådighed.
Min varmluftsovn er ikke ideel at riste i...det bliver for ujævn ristning.

> Køb evt. i England f.eks. her:
> http://www.bellabarista.co.uk/coffeebeans/coffeebeans.asp

Det kigger jeg på.

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-03-11 15:59

> Det kommer vel an på hvilket grej man har til rådighed.
> Min varmluftsovn er ikke ideel at riste i...det bliver for ujævn
> ristning.

Man kan ikke bruge en ovn til at riste kaffe. Vi har en lille
kafferister som denne her
http://www.kaffemekka.dk/Default.asp?Action=Details&Item=399, den klarer
150 g grønne bønner ad gangen og kvaliteten er ensartet og
gentagelsesnøjagtigheden god.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Preben

Dato : 26-03-11 19:07

Den 26.03.2011 kl. 15:59 skrev Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk>:

> [...]
> http://www.kaffemekka.dk/Default.asp?Action=Details&Item=399, den klarer
> 150 g grønne bønner ad gangen og kvaliteten er ensartet og

Den har jeg også, og den rister rigtig godt, men kan kun bruges med
høreværn
--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-03-11 19:29

Preben wrote:

> Den har jeg også, og den rister rigtig godt, men kan kun bruges med
> høreværn

Hvad gør man ikke for god kaffe ...

Fra : padre

Dato : 27-03-11 14:08

Den 26-03-2011 00:36, Steen skrev:
> Hvad er den bedste kaffe, du har købt online?

Illy hos Kaffee Frei-Haus

Ved køb af 9 kg kommer den ned på ca. 44 kr/dåsen

http://www.kaffee-frei-haus.com/dk-kaffe/index.html?sessionid=sf57nm1hn40ekr2o3p4shgmm76

--
padre

Fra : Preben

Dato : 27-03-11 14:42

Den 27.03.2011 kl. 15:07 skrev padre <spirito_santo@yahoo.com>:

> Illy hos Kaffee Frei-Haus
>
> Ved køb af 9 kg kommer den ned på ca. 44 kr/dåsen
>
> http://www.kaffee-frei-haus.com/dk-kaffe/index.html?sessionid=sf57nm1hn40ekr2o3p4shgmm76

Flot pris, kr. 176,- pr kg!
--
mvh/Preben

Fra : padre

Dato : 27-03-11 18:44

Den 27-03-2011 15:41, Preben skrev:

> Flot pris, kr. 176,- pr kg!

Ja i butikkerne her i Kbh har jeg aldrig set den til mindre end 63,-
kr/dåsen

--
padre

Fra : Preben

Dato : 27-03-11 19:54

Den 27.03.2011 kl. 19:44 skrev padre <spirito_santo@yahoo.com>:

> Ja i butikkerne her i Kbh har jeg aldrig set den til mindre end 63,-
> kr/dåsen

Det er det glade vanvid. IMO er den kaffe ikke noget særligt.
Til den pris er det ikke for tidligt, at man selv kommer i gang med at
riste og male bønnerne.
Rister til ca. kr. 1500,- og kværn, som til alm. filterkaffe eller
filterkande, ikke behøver at være særlig avanceret.
Grønne bønner kan købes i England til 60-70 kr. pr. kilo inkl. fragt, hvis
man køber større mængder. Køb 20 kilo og udstyret er tjent hjem!

--
mvh/Preben

Fra : padre

Dato : 27-03-11 21:05

Den 27-03-2011 20:54, Preben skrev:

> [...]
> Grønne bønner kan købes i England til 60-70 kr. pr. kilo inkl. fragt,
> hvis man køber større mængder. Køb 20 kilo og udstyret er tjent hjem!

Hvis du laver alm filterkaffe smager den måske ikke af noget særligt,
men nu er det jo en espressokaffe, og det er espresso, jeg laver. Jeg
har en Rocky Rancilio kværn og en Isomac Millenium espressomaskine, og
med det udstyr kan jeg bedre lide Illy bedre end nogen anden kaffe, jeg
har forsøgt mig med.

--
padre

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-03-11 21:26

Preben wrote:

> [...]
> Grønne bønner kan købes i England til 60-70 kr. pr. kilo inkl. fragt,
> hvis man køber større mængder. Køb 20 kilo og udstyret er tjent hjem!

Jeg plejer at købe kaffen herhjemme: En af mine foretrukne grønne bønner
til filterkaffe er Indonesien Java Estate Blauan til 98 kr. pr. kg ved
køb af 4 kg.

http://www.risteriet.dk/produkter/Groenne_boenner/Indonesien_Java_Blauan.html

Fra : Kert Rats

Dato : 28-03-11 05:17

<Steen> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://fmkaffe.dk/vmchk/Alle-produkter/Black-Gold.html
>
> Når det så er sagt, kan Zoega's fra Føtex såmænd også bruges i en snæver

Jeg kommer altid tilbage til Rød Gevalia. Den kan i øvrigt laves stærk uden
at blive nævneværdig bitter.

Venligst

Kert Rats

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-11 18:22

In news:4d900bb5$0$23761$14726298@news.sunsite.dk,
Kert Rats <nat@hestedag.nu> typed:
> <Steen> skrev i en meddelelse

> Jeg kommer altid tilbage til Rød Gevalia. Den kan i øvrigt laves
> stærk uden at blive nævneværdig bitter.

Jeg skifter gerne mellem rød Gevalia og rød Merrild. De er faktisk lige
gode, så jeg køber som regel hvor der er tilbud på dem. Nu drikker jeg selv
mest te, men min mand kan godt lide de to mærker i kaffe.

Jeg fik til min fødselsdag en kurv fra Frellsen med chokolade. Kurven
indeholdt også en pose af Frellsen's gourmetkaffe, og den er virkelig god.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ;o)-max-

Dato : 28-03-11 06:20

On 26-03-2011 06:36, Steen wrote:
> Hvad er den bedste kaffe, du har købt online?

Lidt OT - hvis man kommer til Sydindien nærmere
betegnet Kerala skal man ikke snyde sig selv for
en tur i Indian Cofee House:
http://www.indiancoffeehouse.com/index.php
Priserne er i indiske rupies, divider med 8
til dkr. Ikke bare at det er surrealistisk
billigt, det er en storslået oplevelse, med
udklædte tjenere og højt service niveau.
Specielt det runde Coffee House i Trivandrum
er for vildt, men de mere ydmyge steder i andre
byer er en oplevelse. Kaffen er sefølig go 2 kr
for en kande, nogle gange får man meget mere end
man betaler for. Ellers finder man sjældent kaffe
i Indien, en blanding af mælk, sukker og nescafe
er det de serverer de fleste steder.. -max-

Fra : Preben

Dato : 28-03-11 06:37

Den 27.03.2011 kl. 22:26 skrev Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk>:

> Jeg plejer at købe kaffen herhjemme: En af mine foretrukne grønne bønner
> til filterkaffe er Indonesien Java Estate Blauan til 98 kr. pr. kg ved
> [...]

Ja, den er rigtig god, meget bedre og meget billigere end "dåsekaffen"..

--
mvh/Preben