update4 Frede/Freddie/Mulle (kært barn har~
Fra : Heidi

Dato : 25-03-11 21:34

Igår torsdag 24-03 måtte Freddie forlade dette liv.

Blodprøver havde "kun" vist ekstrem lav blodprocent.

Det blev besluttet at han skulle scannes/røntgenfotograferes, da der var
"noget" over mavesækken, der ikke skulle være der.
Dyrlæge ringede efter scanning, at der var en svulst.
De fik så grønt lys til at åbne og se hvad det var, i håb om det var noget
"let" og harmløst, men det var det ikke.
Dyrlæge ringede at det var en svulst der var vokset ind i bugspytkirtlen og
derfor ikke kunne fjernes.
Så det skulle besluttes om han skulle lukkes og vækkes, eller om han skulle
sige farvel for denne gang.
Da der ikke var nogen form for helbredelse, ville hans sidste tid blot blive
en forlængelse af hans nedtur. Han tabte sig med rasende fart og gik fra 6.5
kg til 4.2 fra første besøg hos dyrlægen til det sidste.
Så han blev aflivet under narkosen
Freddie bliver kremeret, og kommer hjem i en fin træurne - jeg elsker ham
....altid og mest.
Han blev 11½ år og havde de sidste 3½ år diabetes men var trods det, sund og
frisk til for en lille måned siden.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Anelise

Dato : 25-03-11 22:06

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og frisk til for en lille måned siden.
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Åh, Heidi, det er jeg ked af at høre.
Kræft i bugspytkirtlen er en meget alvorlig sygdom - monstro svulsten har
været medvirkende årsag til hans diabetes ? for det er jo i de Langerhanske
øer i bugspytkirtelen, at insulin bliver dannet.
Jeg håber, du kan finde trøst i tanken om de mange gode år, I har haft
sammen.
Jeg synes, det var flot af dig, at du gav ham den sidste chance ved at lade
dyrlægen åbne ham for at se, hvad det drejede sig om. Du har virkelig gjort
alt, hvad der kunne gøres for Mulle i de sidste tre år, også med den
omhyggelige måde, du passede hans diabetes..
Jeg har haft mange hunde og katte, og selv om man holder af dem alle, er der
altid én af dem, som står ens hjerte nærmest. Det er mit indtryk, at det var
sådan, du havde det med Mulle.
Mange venlige hilsner og tanker
Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-03-11 22:39

In news:4d8cfc2e$0$23760$14726298@news.sunsite.dk,
Heidi <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> typed:
> Igår torsdag 24-03 måtte Freddie forlade dette liv.

Kære Heidi.

Det gør mig oprigtigt ondt at høre. Jeg ved hvor meget du holdt af ham, han
var jo dit "hjertebarn".

Det er altid en svær beslutning at tage, men i Mulles tilfælde var der jo
desværre ikke noget hverken du eller dyrlægen kunne gøre.

Jeg ved hvad det vil sige når ens kat får diabetes. I vores tilfælde med
Mivser var der desværre ikke noget at gøre, sagde dyrlægen. Insulin ville
ikke kunne hjælpe ham. Han blev også 10½ år, og det er bare så hårdt at
skulle sige farvel til en elsket kat.

Du kan med god samvittighed sige, at du har gjort hvad du kunne og passet
hans insulinbehandling efter forskrifterne.

Godt at du har dine andre misser, som sikkert kan hjælpe dig over savnet på
den bedste måde. Ligegyldigt hvor mange misser man har haft, er det altid
svært at miste dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Heidi

Dato : 29-03-11 18:29

<klip> Kære Heidi.

> Det gør mig oprigtigt ondt at høre. Jeg ved hvor meget du holdt af ham,
> han var jo dit "hjertebarn".

.....Venlig hilsen Tove
</klip>

Kære Tove
Tusind tak for forståelse og trøst. Og ja, Frede var min lille kæreste
dreng, som altid fik at vide at jeg elskede ham "mest og altid"
Mange hilsner
Heidi

http://tullebo.dk

Fra : Kate

Dato : 30-03-11 20:25

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> wrote in

> Igår torsdag 24-03 måtte Freddie forlade dette liv.

Det er altid hårdt at måtte sige farvel. Her i gruppen har vi vel alle
prøvet det. Det blir aldrig lettere uanset hvor mange dyr man har måtte
sige tak til.
Jeg føler med dig og vil også sige, at jeg alvorligt mener at det er
den sidste kærlige ting man kan gøre for sit dyr, nemlig at lade dem få
fred inden det hele bliver uværdigt.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 01-04-11 14:49

Hej Heidi

Jeg vil da også gerne give mit ÆV med til Mulle, det var jo på vej. Jeg ved
dog at du kan lide katte, og tager den rigtige beslutning.

Mvh Allan