Campingtrækker med automatgear - erfaringe~
Fra : TrixDK

Dato : 26-03-11 12:20

?Hej
Jeg overvejer at købe en VW Touran 140HK med automatgear.

Jeg har aldrig tidligere haft automatgear og ved derfor ikke hvordan det er
at køre med, med campingvognen.
Vi kører sydpå med campingvognen om sommeren og ellers kun lidt småture
herhjemme.

Nogen der har erfaringer med automatgear og camingvogn?

Hilsen Torben

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-03-11 12:52

>Jeg overvejer at købe en VW Touran 140HK med automatgear.
>
>Jeg har aldrig tidligere haft automatgear og ved derfor ikke hvordan det er
>at køre med, med campingvognen.

Er det ikke DSG gear?

Det er ikke "rigtigt" automatgear, forstået på den måde, at du har
ingen momentomformer mv. der kan blive overbelastet.

Det skulle ikke give anledning til problemer, men det vil rigtig nok
være interessant at høre fra folk der kører med den kombi.

//Martin

Fra : TrixDK

Dato : 26-03-11 15:52

?
> Er det ikke DSG gear?

Jo det er DSG gear.
Jeg kender dog ikke forskel på det og "alm" automatgear.

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-03-11 00:24

>Jeg kender dog ikke forskel på det og "alm" automatgear.

Det er 2 forskellige verdener. Derfor kan du ikke bruge svar til noget
fra folk der ikke kører med DGS-typen. Det er som pærer og bananer.

//Martin

Fra : Mogens Jensen

Dato : 26-03-11 12:59

"TrixDK" <risagerFJERN@FJERNmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> herhjemme.
>
> Nogen der har erfaringer med automatgear og camingvogn?

Det er ganske udmærker at køre med automatgear. Et sådant har da vist
altid et 1ste og 2ndet, som der kan være brug for på stejle steder.
Man skal ikke bruge 5the, da det kan give slinger. Hold den på 4de. max.
af hensyn til stabiliteten, når du overhales at store vogntog ned ad bakke.

Min 4x4 auto har ingen problemer. Nu har den også 200hk og sluger en god
portion
brændstof. Jeg kunne nok tvivle på om 140hk er nok, ved 8% stigningerne, som
der
er flere af på motorvejene i det sydlige tyskland.

Kik på http://www.towcar.eu/dk/

--
Mvh. Mogens Jensen
Hvad venter du paa?

Fra : TrixDK

Dato : 26-03-11 15:54

?>> Hilsen Torben

> [...]
> som der
> er flere af på motorvejene i det sydlige tyskland.

Jeg har kørt til Italien og Frankrig. de sidste 3 år med en Passat 140 HK
som trækker.
Her var de 140 HK rigeligt. Vi trak fra alle i Kassel

Jeg ved bare ikke om de 140HK er "mindre værd" med aut. gear.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-03-11 21:26

> [...]
> herhjemme.
>
> Nogen der har erfaringer med automatgear og camingvogn?

Jeg kender en som har en Touran diesel med automatgear. Han trækker cv sydpå
over alperne m.m. hvert år og har aldrig haft problemer. Han er meget glad
for bilens evner til at trække cv med dsg gear.
Nu er det jo nok mere momentet end hk, som bestemmer, hvor god den er, samt
hvor meget cv vejer, men jeg har da selv trukket 1300 kg over alperne flere
gange med en Octavia diesel med 105 heste og manuelt gear uden problemer, så
ovenstående burde også være rigeligt.

Kurt

Fra : Polo

Dato : 28-03-11 05:42

Havde i 2009 en Seat Altea XL med 105 hk diesel med dsg..

Kørte DK-Normandiet-Bretagne-Alsace-DK... Uden problemer.. Så med 140 hk
kommer det til at gå som en leg, så længe det ikke går i stykker... Og
automatgear og campingvogn er bare skønt...

God tur.

lars.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-03-11 14:24

> [...]
> herhjemme.
>
> Nogen der har erfaringer med automatgear og camingvogn?

Et DSG gear er ikke som gammeldags automatgear, de har faktisk kun det til
fælles at de skifter gear automatisk.

DSG-gear har 2 koblinger, så den er altid klar til at gå i det rigtige gear.
Igangsætninger er heller ikke noget problem på stejle steder.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : TrixDK