Er det for tidligt.....
Fra : Steffen

Dato : 21-03-11 17:25

Hej,
Nogle mener det er for tidligt at trække den 2-hjulede ud på asfalten pga
der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad gør I?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-03-11 17:30

Steffen wrote:
> Nogle mener det er for tidligt at trække den 2-hjulede ud på asfalten pga
> der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad gør I?

Jeg synes du skal HTFU.. :) Livet er for kort til at bekymre sig om
vejsalt.

// Hans

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 17:44

Hej

Den 21-03-2011 17:24, Steffen skrev:
> Hej,
> Nogle mener det er for tidligt at trække den 2-hjulede ud på asfalten pga der stadig ligger
> for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad gør I?
Jeg har brugt den første tank benzin, hvis jeg har mistanke om salt bliver den skyllet med
haveslangen efter turen.
--
Hilsen
Knud Aagaard

Fra : Simon

Dato : 21-03-11 18:10

On 21-03-2011 17:24, Steffen wrote:
> der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad gør I?

Henter den i morgen!! (Østjylland, rap. saltning i fredags, men
billister fortæller at forruden ikke bliver hvid - det er godt nok for
mig) \O/

Har ikke vaskemulighed v. bolig, så har det bedst med at vente til
saltlagen er ca væk...

--
Simon

Fra : Simon

Dato : 22-03-11 18:53

On 21-03-2011 18:09, Simon wrote:
> Henter den i morgen!!

- Og det var SKØØØØNT!!

--
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 19:15

> Nogle mener det er for tidligt at trække den 2-hjulede ud på asfalten pga
> der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad gør I?

Har kørt 600km denne weekend, det var dejligt
Den er blevet behørigt vasket efterfølgende, kom på veje der var vide af
salt.
Mcer skal da bruges, når der er lejlighed til det;)
Men ja smager den af salt skal den vaskes.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5968 (20110319) __________

http://www.eset.com

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-03-11 20:21

> Nogle mener det er for tidligt at trække den 2-hjulede ud på asfalten
> pga der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad
> gør I?

Det var planen at jeg skulle hente motorcyklen her i næste weekend, men
vejrudsigten ser desværre ikke så god ud. Jeg er ikke specielt
overfølsom over for vejsalt, men en tur fra Jylland til København i 3-4
grader med mulighed for regn er ikke specielt hyggeligt, specielt når
jeg kun har sommerhandsker og ingen varmehåndtag..

Så jeg tror jeg ser tiden an og venter en uge eller to med at hente den.

--
Mvh. Martin

Fra : Ulvir

Dato : 21-03-11 21:52

"Steffen" <steffena2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Nogle mener det er for tidligt at trække den 2-hjulede ud på asfalten pga
> der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad gør I

http://www.vintertrafik.dk/?file=applet&amt=&saltning=true er et godt
redskab- 30mm regn efter sidste saltning er en god ting. Ellers kan
haveslangen også gøre det..

Fra : Armand

Dato : 22-03-11 12:37

Den 21-03-2011 21:52, Ulvir skrev:
> [...]
>
> http://www.vintertrafik.dk/?file=applet&amt=&saltning=true er et godt
> redskab- 30mm regn efter sidste saltning er en god ting. Ellers kan

Jeg har før givet det råd at forlygteglasset er god til at inddampe
salttåger, hvorfor det er en sikker indikering hvis en finger smager af
salt efter at man har gnedet den på lygteglasset (er du rigtig
passioneret motorcyklist kan du vælge at give din motorcykel et tungekys
istedet).
Er vejret tørt, er det straks sværere, men til nød kan man forrest på
kåben/lygten lave en lille fedtet plet med lidt madolie, der vil opsuge
saltstøv undervejs og derfor akn bruges på samme måde

Hvis man endnu ikke er på gaden og er skeptisk omkring saltforekomst, er
bussernes forlygter et godt sted at foretage testen - Tungekys dér vil
dog nok vække opmærksomhed

--
Armand.

Fra : Christian Stidsen

Dato : 22-03-11 16:59

> Hvis man endnu ikke er på gaden og er skeptisk omkring saltforekomst, er
> bussernes forlygter et godt sted at foretage testen - Tungekys dér vil dog
> nok vække opmærksomhed

Nogen der har billeder af dette fænomen

Christian
--
FZS600 - For sale
XB12SS

Fra : oz3bto

Dato : 22-03-11 07:36

> [...]
> der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad gør I?

Fuck vejsalt.. køre hele året

Hvis ellers man husker at vaske den efter brug så burde der ikke ske noget

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-03-11 09:25

Steffen wrote:
> Hej,
> Nogle mener det er for tidligt at trække den 2-hjulede ud på asfalten
> pga der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og
> hvad gør I?

Venter. Kør en tur i bilen. Slik på forlygten. Smager den af salt så lad
geden stå, eller vask den grundigt efter brug.

/jim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-03-11 19:00

Simon wrote:
> - Og det var SKØØØØNT!!

Jeg fik også kørt den gamle til KBH idag fra Skælskør. Fantastisk
vejr.

Den kørte fint det meste af vejen, der er et eller andet ged med at
den ikke får nok benzin på højre cylinder, hvilket er mærkeligt
eftersom tankhanen har én udgang der deler sig i to..

Jeg har nu ændret lidt på føringen af benzinslangerne kortet den i
højre side, hvor problemet er lidt af så den ikke bølger.

Problemet resulterede i øvrigt i at den ikke kunne køre holde mere
end 60km/t op af bakke på de længere af slagsen, ellers trækker den
ganske okay af sådan en gammel svend. Marchfart på ca. 75km/t.

Noget helt andet er så olieforbruget, eller rettere oliespild.. Den
fjollede filt-tætning der er brugt bag på krumtappen er sindsygt
utæt, så den smider så meget olie at selv en Harley bliver til
grin.. ;) Det er en af de ting der skal ordnes.

// Hans

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-11 18:29

> [...]
> Nogle mener det er for tidligt at trække den 2-hjulede ud på asfalten
> pga der stadig ligger for meget vejsalt på ruten. Hvad mener I, og hvad

Fortsat på vintergeden - MZ. TDM'en skuler efter mig når jeg kører.

Havde jeg ikke haft MZ'en var TDM'en nok blevet brugt med efterfølgende
skylning.

--
vh
Torben