Hvad står/bruges henholdsvis @ og { } til~
Fra : Mogens Jensen

Dato : 21-03-11 19:31

Jeg har overtaget nogle programmer som indeholder henholdsvis karaktererne @
i 1ste
efterfølgende sætning og { } i næste. Jeg har søgt forklaring i manualer og
php dokumentationen
uden succes. Kan en venlig sjæl give en forklaring eller link til forklaring
på disse karakterers funktion?

@mysql_query("INSERT INTO netbutik4_kurv (cookieid, vareid, variant, antal)
VALUES
('" . GetCartId() . "', $itemId, '".$row_rsVariant['navn']."', $qty)") or
die(mysql_error());

$ialt_rsUge += $totalRows_rsUge{$i};

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-03-11 19:53

On Mon, 21 Mar 2011 19:31:16 +0100
"Mogens Jensen" <mojen@live????.dk> wrote:

> [...]
> antal) VALUES
> ('" . GetCartId() . "', $itemId, '".$row_rsVariant['navn']."',

når der bruges @ så "sluges" fejlbekeder fra det pågældende
funktionskald. Det det eksempel du giver, så trækker de i stedet
fejlbekeden ud med mysql_error().

Dit eksempel med {} ser lidt sjovt ud synes jeg, men php har en del
mindre kendte features hvor {} bruges.
$foo = "bar";
${$foo} = "hello world";
echo $bar; // printer "hello world";

du kan også bruge dem i string prints:
$foo = "kaffe";
echo "dette er en {$foo}bar tekst"; // .... kaffebar ...

$foo = "abcdef";
echo $foo{2}; // printer "c"

Mit gæt er at det er den sidste udgave dit eksempel benytter.

Kim Schulz

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-03-11 20:02

Kim Schulz wrote:

> $foo = "kaffe";
> echo "dette er en {$foo}bar tekst"; // .... kaffebar ...

Nå, dit indlæg kom mens jeg skrev mit. Og sjovt nok med næsten samme
eksempel

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-03-11 20:01

Mogens Jensen wrote:

> Jeg har overtaget nogle programmer som indeholder henholdsvis
> karaktererne @ i 1ste
> efterfølgende sætning og { } i næste.

@ undertrykker warnings. Det svarer til at have error_reporting(E_ERROR)
kun for den pågældende linje. Det kan være nyttigt i visse tilfælde hvis
der kan opstår fejl udenfor din kontrol. Men altså kun fejl der
genererer warnings.

Klammerne benyttes til flere ting i PHP. Dels til at forene sætninger så
det bliver én blok, fx i if(a>b) { ... }.

Det bruges også til at separere variablenavne hvor der eller ville
herske tvivl, fx i dobbelte gåseøjne:

$baz = "foo";
echo "{$baz}bar" // Printer foobar

De bruges også til objekter mm.

Martin

Fra : Mogens Jensen

Dato : 21-03-11 23:32

"Mogens Jensen" <mojen@live????.dk> skrev i meddelelsen

Tak for svarene. Jeg må nok øve mig lidt funktionerne.
Underligt at det er svært at finde noget dokumentation.
--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-03-11 00:28

Den 21-03-2011, skrev Mogens Jensen:
> "Mogens Jensen" <mojen@live????.dk> skrev i meddelelsen
>
> Tak for svarene. Jeg må nok øve mig lidt funktionerne.
> Underligt at det er svært at finde noget dokumentation.

http://www.php.net/manual/en/
eller bare
http://www.php.net/

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Mogens Jensen

Dato : 22-03-11 09:02

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i meddelelsen

> http://www.php.net/manual/en/
> eller bare
> http://www.php.net/

Jeg har faktisk være på de 2 links uden succes, som allerede nævnt.
De nævnte links er ikke nok, for mig, til at finde den nævnte dokumentation.
Jeg ved ikke hvilket søgeord, som jeg skal benytte?
Gider du lige specificere det.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-03-11 10:19

Mogens Jensen:
> [...]
> De nævnte links er ikke nok, for mig, til at finde den nævnte dokumentation.
> Jeg ved ikke hvilket søgeord, som jeg skal benytte?

http://php.net/manual/en/language.operators.errorcontrol.php
http://php.net/manual/en/language.types.string.php

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Mogens Jensen

Dato : 22-03-11 11:06

> http://php.net/manual/en/language.operators.errorcontrol.php
> http://php.net/manual/en/language.types.string.php
>
> Birger

Tak for linkene Birger, jeg søgte på @ og {} hvilket ikke er godt nok og
afvises fordi mindst 3 jkarakterer er påkrævet.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-03-11 11:29

Mogens Jensen har bragt dette til os:
> "Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i meddelelsen

> Tak for linkene Birger, jeg søgte på @ og {} hvilket ikke er godt nok og
> afvises fordi mindst 3 jkarakterer er påkrævet.

Jeg er da helt enig med dig i, at søgerutinerne ikke er specielt
optimale. Eller sitet let overskueligt.
Det virker fint, hvis man vil finde en specifik funktion (default
indstilling), og mon ikke det var det oprindelige formål.
Man kan skrive ord og sætninger - på engelsk (der findes vist også en
dansk version, men den er svjh temmelig mangelfuld). Man får så en
liste med funktioner, der muligvis kan være det man søger, men der er
på resultatsiden også mulighed for at søge på "hele sitet". Her kan man
ofte finde det man søger, og uddybende forklaringer.

Så dokumentationen er der - den er bare ikke altid lige nem at finde
rundt i ^^

Birger

http://bbsorensen.dk