Infoskærm
Fra : Peter Simonsen

Dato : 21-03-11 18:08

Hej,

Jeg mangler software til en skærm vi gerne vil have til at køre i vores
idrætsforening, som skal køre med slideshows og forskellige andre
infomationer, og kan ændres uden de helt store problemer.

Hvad skal jeg bruge til det udover en skærm og en Pc.

Vi er ikke verdens rigeste klub.

På forhånd tak for hjælpen...

Fra : Fynbo

Dato : 22-03-11 17:18

"Peter Simonsen" <petersim@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> infomationer, og kan ændres uden de helt store problemer.
>
> Hvad skal jeg bruge til det udover en skærm og en Pc.

PowerPoint ligger vist nok de fleste officepakker. Den kan køre slideshows.

Om det er det bedste kan nok diskuteres, men som du skriver er pengene små.

Fynbo

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-03-11 19:35

Fynbo wrote:

> "Peter Simonsen" <petersim@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> PowerPoint ligger vist nok de fleste officepakker. Den kan køre slideshows.
>
> Om det er det bedste kan nok diskuteres, men som du skriver er pengene små.

Skal det være flot skal der bruges en PC (eller tilsvarende anden
mærkevare) med en ekstra udgang til monitor eller et skærmkort med to
udgange i en stationær PC, alternativt en omskifterbox, så
præsentationen kan vises på en storskærm mens der er en mere almindelig
skærm til operatøren ved Computeren/Laptoppen.

I mangel af bedre kan en bedaget stationær/laptop PC med styresystem
dedikeret til formålet også køre et slideshow i Powerpoint eller et
freeware-program der kan klare opgaven. Således bør det kun koste en
"stornok" fladskærm eller et fjernsyn med VGA/DVI/HDMI-indgang efter
hvad udgang skærmkortet i den PC har at lave den infoskærm.

/Lars

Fra : Peter Simonsen

Dato : 25-03-11 17:17

Det er mest softwaren jeg er i tvivl om, da det godt må kunne dele skærmen
op i feks. 2 eller 3 felter så man kan have forskellige ting kørende ad
gangen.
Eks. slideshows på den ene side og en anden ting på anden side??

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:4d88ebbd$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 27-03-11 15:04

On 25-03-2011 17:17, Peter Simonsen wrote:

> [...]
> kørende ad gangen.
> Eks. slideshows på den ene side og en anden ting på anden side??

Hvis du bare skal vise informationer, så kan du jo bare dele din
slideshow skærm op i det antal dele du ønsker.
Den ene del viser bare det samme billede i alle slides.

Hvis økonomien ikke er til Office, så kan du kigge på Openoffice som har
noget der hedder presentation eller noget i den retning.
Det er gratis.

Mvh Jacob