Re: Fjedre til gasspjæld på Dnepr'en... ?
Fra : Hekto

Dato : 21-03-11 01:29

Du skal tænke på at du kun har fjedrene til at hale spjældet ned igen.. På moderne karburatorer - dengang de var moderne - er der et kabel til at trække spjældet til neutral stilling.

Det er lidt kedeligt at en smule is eller skidt gør at spjældene ikke kommer ned ... siger dem der har prøvet!

--

/Hekto

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-03-11 08:55

Hekto wrote:
> Det er lidt kedeligt at en smule is eller skidt gør at spjældene ikke kommer ned ... siger dem der har prøvet!

Men det er jo snart sommer... :) og man kan godt have de originale
fjedre med i værktøjssættet.

// Hans

Fra : DMCN 721

Dato : 21-03-11 10:03

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> Men det er jo snart sommer... :) og man kan godt have de originale
> fjedre med i værktøjssættet.

Hvad med noget fra en Ymerhakker 4 gear, eller Puch??? Det koster ikke
alverden lige at prøve og jeg har da lavet nødreparationer med dele fra
netop de knallerter...
Mvh
Jarl
--
Exrusserfører Dnepr K750 år 1966, nu Jawa Choppar

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-03-11 11:10

DMCN 721 wrote:
> Hvad med noget fra en Ymerhakker 4 gear, eller Puch??? Det koster ikke
> alverden lige at prøve og jeg har da lavet nødreparationer med dele fra
> netop de knallerter...

Jeg synes at huske fra min knallerttid at fjedrene fra de modeller
er noget større end de 8mm i diameter fjedrene i en K302-karburator
er..

// Hans