FTP til Localhost
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-03-11 07:18

Når jeg med FileZilla forsøger at sætte en forbindelse op til
localhost, siger den:

og så sker der ikke mere.

Skal jeg angive en port og hvilken?
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-03-11 07:30

Kurt Hansen skrev:
> Når jeg med FileZilla forsøger at sætte en forbindelse op til
> localhost, siger den:

Jeg ved ikke, hvorfor det fejler hos dig, men hvorfor i
alverden vil du bruge FileZilla til at lave en forbindelse
til localhost?

> Skal jeg angive en port og hvilken?

Jeg ville i stedet blot åbne en mappe på computeren og så
overføre direkte mellem mapperne. Hvis det er for at
overføre mellem computeren og en fremmed computer, så skal
du ikke bruge localhost, du skal blot angive den lokale
mappe som fx c:\mine-hjemmesidefiler.

Uanset, har det intet med serverside at gøre, du burde
spørge i en gruppe for dit styresystem, fx
dk.edb.system.ms-windows, hvis du bruger Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-03-11 08:52

Kurt Hansen skrev:

> Når jeg med FileZilla forsøger at sætte en forbindelse op til
> localhost, siger den:

Kim har svaret. Jeg vil blot supplere med at hvis du ikke har en
FTP-server kørende, så kan du ikke bruge et FTP-program til at
kontakte dit eget system. Men heller ikke jeg kan se hvad man
skulle opnå derved.

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-03-11 16:54

On 21-03-2011 07:17, Kurt Hansen wrote:
> Når jeg med FileZilla forsøger at sætte en forbindelse op til
> localhost, siger den:

> og så sker der ikke mere.
>
> Skal jeg angive en port og hvilken?

Port 80 er normalt http porten.
At der ventes på velkomstbesked indikerer blot, at du har skabt
forbindelse til port 80, og at den eksisterer.

FTP-port har "normalt" nr. 21, men afhænger af din FTP-servers opsætning.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!