Hvor finder jeg en Win2000 driver til USB-~
Fra : Kall, Mogens

Dato : 21-03-11 10:00

NB! Dette indlæg er X-postet til mange nyhedsgrupper

Hej,

Forleden dag skulle jeg hjælpe en ven med at installere et USB webcamera på hans computer,
som kører med operativsystemet Windows 2000.

Computeren havde fået installeret Service Packe 4 samt de allerseneste
sikkerhedsopdateringer fra Microsoft, ...
http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
.... så selve computerens operativsystem virkede perfekt.

Webcameraet var købt i Aldi, og der stod udtrykkeligt på pakken, at webcameraet er
kompatibel med Windows 2000 / XP / Vista Home / Windows 7, og det samme hævdes
også på deres hjemmeside. Se evt. ...
http://www.agknordic.com/index.php?side_id=205

Men da jeg havde installeret det medfølgende softwareprogram, havde W2k godt nok
installeret en USB-driver, som kan relateres til USB-webcameraet, men IKKE selve den
driver, som får hardwaren i webcameraet til at fungere.

Man kunne således ikke benytte webcameraet (på W2000).

Jeg troede, at jeg havde begået en-eller-anden fejl, eller at der var noget galt med den
medfølgende miniCD-ROM, hvor softwareprogrammerne lå på, så jeg downloadede
fra Agk's hovedcentral en helt ny driver og opdateringer.
http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=205

Men intet hjalp ...

Og idiotisk nok har de IKKE en e-mial-adresse, hvor man umiddelbart kan kontakte dem
og få svar på sine spørgsmål ang. deres produkt. Se evt. ...
http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=5

Derhjemme testede jeg så webcameraet på flere operativsystemer. Det kunne heller ej
virke på XP, eller rettere sagt: Det kunne først virke, da XP havde fået installeret Service
Packe 2, og her var det så selve XP SP2's drivere, som fik webcameraets hardware til
at fungere.

Men - som sagt:

Webcameraet SKAL bruges på en computer, som kører Windows 2000, og *hvor* finder
man så drivere hertil ?

Kanske nogen af Jer har tumlet med de selvsamme problemer og kan videreformidle en
løsning.

Hører i så fald meget gerne fra Jer med glæde. På forhånd tak ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 12255 news:4d659f74$0$23765$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12440

Fra : jk

Dato : 21-03-11 11:13

On Mon, 21 Mar 2011 09:59:51 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.loves.you.et@gmail.com> wrote:

> [...]
>kompatibel med Windows 2000 / XP / Vista Home / Windows 7, og det samme hævdes

Jeg har kigget i den rar-fil man kan downloade. Folderen drivers
indeholder en setup.exe fil.
(Pudsigt nok kan den rar kun udpakkes med winrar.)

Det er jo rimeligt indkapslet.
For ellers ville jeg bruge driverfilerne udpakket til en eller anden
folder direkte indeni 'enhedskontrol' til at opdatere driver til
web-kamera med.

Men jeg ville kontakte agknordic, selvom du skriver, at det er
vanskeligt.

Nu skriver du SKAL virke med windows2000. Det er et rimeligt urimeligt
krav i dag år 2011. Det er XP såmænd også.

Nu f.eks. den nye IE9 fra Microsoft. Den er ikke kompatibel med XP.
Det er en måde at smide brugerne på XP ud med, efterhånden som IE9
bliver et krav på flere og flere websider.

Jeg tror, at du måske skulle kigge på et Logitech webkamera. De koster
jo ikke så meget.

mvh

John

Fra : Gamle

Dato : 21-03-11 18:14

jk wrote:

> Jeg har kigget i den rar-fil man kan downloade. Folderen drivers
> indeholder en setup.exe fil.
> (Pudsigt nok kan den rar kun udpakkes med winrar.)

Totalcommander kan godt udpakke den.

/TT

Fra : jk

Dato : 22-03-11 08:40

On Mon, 21 Mar 2011 18:14:06 +0100, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

>Totalcommander kan godt udpakke den.

Det kan min totalcommander 7.55 da ikke.

mvh

John

Fra : N_B.DK

Dato : 21-03-11 19:00

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message
> Nu f.eks. den nye IE9 fra Microsoft. Den er ikke kompatibel med XP.
> Det er en måde at smide brugerne på XP ud med, efterhånden som IE9
> bliver et krav på flere og flere websider.

Så er det nok ikke så vigtige sider.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-03-11 11:17

Til gengæld fremgår det at de har et support nummer. Har du prøvet at
ringe til det?

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Claus

Dato : 22-03-11 11:14

Hejsa

Det hjælper nok ikke at ringe til deres support. Ringede til dem, da jeg
ikke kunne få opdateret
en router, så den kunne køre under Win 7.

Det hele var beksrevet på deres hjemmeside, og der var også et program, som
skulle benyttes - det forsøgte jeg så flere
gange både på win 7 maskinenen og en en xp-maskine.

Jeg kontaktede dem så, og de fortalte så, at det var en meget dårlig
vejledning, og at han heller aldrig har fået det til at virke.

Jeg spurgte så hva' han ville gøre ved det, det kunne han desværre ikke gøre
mere ved - så sagde jeg "tak for hjælpen" -
og ved så, at der aldrig kommer til at stå AGK på nogle af vores produkter.

Mvh
Claus

Fra : Kurd

Dato : 22-03-11 11:42

"Claus" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre mere ved - så sagde jeg "tak for hjælpen" -
> og ved så, at der aldrig kommer til at stå AGK på nogle af vores

Det forstår man ikke. Det må jo være en fornøjelse for support at tale med
en person (hr. Claus), der rigtignok ved, hvad det drejer sig om.