Hvad er fordelen ved denne type scooter (3~
Fra : Per

Dato : 19-03-11 20:07

Hej Ng !

Har lige være en tur i Frankrig, Paris - og der er mange - ja rigtig rigtig
mange scootere og motorcykler i bybilledet, virkelig en fornøjelse at se og
høre

Jeg så, at rigtig mange kører på sådan en her:
http://www.youtube.com/watch?v=vwi-XdmemsM&feature=related
en 3 hjulet scooter.

Hvad er meningen / fordelen fremfor 2 hjul ?

Jeg kan kun komme i tanke om, at man slipper for at have benene på jorden,
når man holder stille.

ER der nogen, der har har yderligere erfaringer / viden ?

Mvh Per

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 20-03-11 00:56

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Jeg så, at rigtig mange kører på sådan en her:
> http://www.youtube.com/watch?v=vwi-XdmemsM&feature=related
> en 3 hjulet scooter.
>
> Hvad er meningen / fordelen fremfor 2 hjul ?

Vælter ikke så let. Kan stå selv.

Så at den havde bagagerum. Ville være alle tiders bybil 2, problemet
herhjemme er bare at den kommer til at koste det samme som bybil 2.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : S.B.

Dato : 20-03-11 10:48

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Vælter ikke så let. Kan stå selv.
>
> Så at den havde bagagerum. Ville være alle tiders bybil 2, problemet
> herhjemme er bare at den kommer til at koste det samme som bybil 2.

nu lavede de en test af dem, kan ikke huske hvor jeg så den, men kører man
dem til grænsen, hvad de jo altid gør, så væltede de faktisk
noget med at det ene forhjul slap vejforbindelsen i skarpe sving med høj
fart, som jeg husker det.
Men til bykørsel burde det ikke være et stort problem,
Godt med god dansk afgift, så er vi da sikker på de ikke kommer her til
landet og ligger og vælter i div. lyskryds

Søren

Fra : Armand

Dato : 20-03-11 22:24

Den 20-03-2011 10:47, S.B. skrev:
> [...]
> dem til grænsen, hvad de jo altid gør, så væltede de faktisk
> noget med at det ene forhjul slap vejforbindelsen i skarpe sving med høj

Hvad pokker, en alm. motorcykel vælter jo også hvis (det ene) forhjul
slipper i et sving :-|

Jeg ser en af fordelene ved dén, såvel som andre 3-hjuls scootere(*), at
den kan kastes ved kantstenen uden brug af støtte ben, hvilket er
praktisk for postbude, pizzabude m.fl.

Forøvrigt er der endnu en måde at lave en 3-hjuler på:
<http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/julien-rondino-motorcycle.jpg>

(*):
Honda lavede for en årrække siden en 3-hjuler hvor det var baghjulene
der var to af, og hele baghjuls-arrangementet var en samlet drivparket
monteret 'løst' på chassis'et. Dén ser jeg da stadig indimellem når jeg
er på middelhavs-ferie

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-03-11 23:26

Den 20-03-2011 22:24, Armand skrev:
> Den 20-03-2011 10:47, S.B. skrev:
>>

> Jeg ser en af fordelene ved dén, såvel som andre 3-hjuls scootere(*), at
> den kan kastes ved kantstenen uden brug af støtte ben, hvilket er
> praktisk for postbude, pizzabude m.fl.

Nu har jeg i næsten et minut forsøgt at dechifrere det flamske program,
men opgav og fandt et par andre engelsksprogede indslag.

Et sted nævner de at gedens retning under ligeud-kørsel skal korrigeres
med styret, som også i en bil, og dét må være et irritationsmoment for
den der er vant til at bevæge sig på to hjul :-/

--
Armand.

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 21-03-11 07:14

On 19 Mar., 20:07, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> når man holder stille.
>
> ER der nogen, der har har yderligere erfaringer / viden ?

Her er en engelsksproget test af storebror 500cc

Skulle være samme oplevelse som almindelig mc - testen synes faktisk
at den er ganske sjov.....
http://www.youtube.com/watch?v=Xj1irO5UY68

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 21-03-11 07:29

> [...]
> når man holder stille.
>
> ER der nogen, der har har yderligere erfaringer / viden ?

Glente lige en ting...........
Den er uforholdsmæssig dyr i DK - du kan få rigtigt mange biler som er
billigere - 120k for en 250 cc ;-O
http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-scootere/Piaggio-MP3-250/Piaggio-MP3-250.htm

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-11 20:03

> Den er uforholdsmæssig dyr i DK - du kan få rigtigt mange biler som er
> billigere - 120k for en 250 cc ;-O

Kan i huske BMW C1 - en "ordinær" scooter med tag og sikkerhedssele. Den
kostede også over 120kkr eller mere end jeg har giver for smarten. Og den
har endda tørvejr til 2.

Danske afgifter gør blot lidt specielle køretøjer kestremt dyre. Og så
nedsætters afgiften jo på biler der går langt literen. Det gode har mc'er
ikke - Havde smarten skulle indregisreres som mc istedet for bil ville den
have kostet mindst 50kkr ekstra