Friturestegt Camenbert
Fra : Jørgen

Dato : 19-03-11 15:28

Jeg fik lyst til friturestegte camenbert i weekenden, men min kone kom hjem
fra sin indkøbstur og fortalte, at det ikke fås mere. Det laves simpelthen
ikke mere i de små trekanter.

Jeg ved, at man kan få det i visse restauranter. Hvordan laver de det, hvis
man ikke kan få trekenterne mere?

Jørgen

Fra : cykelsmeden

Dato : 19-03-11 16:20

Den 19-03-2011 15:27, Jørgen skrev:
> Jeg fik lyst til friturestegte camenbert i weekenden, men min kone kom hjem
> fra sin indkøbstur og fortalte, at det ikke fås mere. Det laves simpelthen
> ikke mere i de små trekanter.
Jeg vidste ikke at man har kunnet købe "fabrikscamenbert"

Man skærer da en Camenbert (de rigtige runde) ud i passende trekanter,
dypper i æg og rasp og friterer!

//finn

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-03-11 16:38

On Sat, 19 Mar 2011 15:27:40 +0100
"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved, at man kan få det i visse restauranter. Hvordan laver de
> det, hvis man ikke kan få trekenterne mere?

De har dem nu altså på frost i føtex og bilka (og ret sikkert også
andre steder) sammen med isdesserter og lignende. De er dog runde og
ikke trekantede.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 19-03-11 21:14

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

De har dem nu altså på frost i føtex og bilka (og ret sikkert også
andre steder) sammen med isdesserter og lignende. De er dog runde og

SuperBest har dem også. Sammen med tyttebær og toast er det en ok rett til
lørdag aften....med en god Chablis forstås! :)
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Gamle

Dato : 19-03-11 18:32

Jørgen wrote:
> [...]
>
> Jeg ved, at man kan få det i visse restauranter. Hvordan laver de
> det, hvis man ikke kan få trekenterne mere?

Denne her?
http://www.shoponjob.dk/ost-president-camembert-8-8-250-g.html
du skal så selv panere dem.

President kan købes i DK f.eks REMA 1000

Mvh.
Torben

Fra : Jørgen

Dato : 20-03-11 01:13

Tak allesammen. Nu nåede jeg det ikke lørdag, Men så er jeg klar om en uge.
Jørgen

Fra : Aksel

Dato : 20-03-11 11:06

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> simpelthen ikke mere i de små trekanter.
>
> Jeg ved, at man kan få det i visse restauranter. Hvordan laver de det,

Det har været interessant at læse de forsk. indlæg om anvendelsen af
cammembert-trekanter. Måske er friturestegning en mulig anvendelse af
disse - som regel ret tørre og ofte ret kedelige - oste.
Vi sværger til rød Rustique fra Jean Verrier - ikke i den lille trææske, som
skal beskytter dette bløde produkt og muliggøre lang hyldetid med deraf
følgende risiko for udtørring - men den vare, der udskæres "frisk",
indpakkes kun i cellofan og derfor skal ekspederes ret hurtigt. Det er en
dejlig ost - mindende lidt om "Brillat de Saverin". Vi køber den i Tyskland,
men den er hele turen værd! Men om den er velegnet til friturestegning, ved
jeg desværre ikke.
Mvh
Aksel

Fra : Jørgen

Dato : 20-03-11 12:31

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dejlig ost - mindende lidt om "Brillat de Saverin". Vi køber den i
> Tyskland, men den er hele turen værd! Men om den er velegnet til

Jeg kender ikke den ost, du taler om, men hvis den er så lækker, som du
skriiver, vil det da være synd at fritte den. Jeg har ikke særligt høje
tanker om Den alm Camembere fra Høng, men efter panering og friturestegning,
er det en helt anden smagsoplevelse. Det er noget, jeg nyder.

Fakta har åbent i dag, søndag. Og de havde President med 8 trekanter i en
pakke. Den kender jeg ikke. Jeg købte naturligvis et par stykker. Jeg vil
først smage den ene og se, hvad det er for noget. Dernæst vil jag panere og
friturestege 2-3 stykker og lade den vederfares retfærdighed i aften.

Da jeg mødte min kone for 30 år siden og begik den første store fejl i mit
ægteskab. Jeg sagde, at jeg (ungkarlen) aldrig spiste varm mad lørdage og
søndage. Den gik lige ind i harddisken, og hun har aldrig glemt det siden.
Jeg får dejlig frokost hver dag og dejlig middag 5 dage. Lørdag og søndag er
jeg 'on my own'. Og jeg vil have varm mad hver eneste dag. Hvad har jeg ikke
lavet i de mange år af pølseretter, Stegte mørbrader, æggekager, pizzaer,
etc. etc.?

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-11 16:27

wrote:

> [...]
>ikke mere i de små trekanter.
>
>Jeg ved, at man kan få det i visse restauranter. Hvordan laver de det, hvis

Hej Jørgen.

Du kunne også købe en MEGET frisklavet, rund camembert, del den i
seks, for derefter at lægge den på køl igen, uden at pakke dem for
tæt. Medens de så modner, vil de danne skimmellag på de skårne sider.
Skimmelsvampen er jo det, der holder den smeltede ost inde, og ikke
paneringen som sådan.

Mvh

Dave