Ondskaben 2003
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-03-11 03:33

http://www.imdb.com/title/tt0338309/
http://da.wikipedia.org/wiki/Ondskab_%28film%29

jeg har lige sidet og set den igen tror jeg har set den 20 gange - til
trods for den er brutal er den dog mild i forhold til bogen som jeg har
læste en 3-4 gange det er ikke fordi jeg har en dårlig hukommelse
men slet og ret fordi den er go - Jan Gullios selvbiograf og filmen er
skide go ...

Der findes nogen der synes det hele er for brutalt de for det skidt med
at se den slags og kommer derfor frem til at det er en dårlig bog eller
film
jeg tror det er den samme dynamik der for folk til at stå af over for
the pasifick - simpelthen fordi det er grimt og se på og det fremme ikke
ens gode humør.

Men efter at have set den igen - så synes jeg budskabet om at der findes
typer / tyranner der IKKE MÅ vinde for en hver en pris - er yderst
tiltalende

De fleste drenge har sikkert haft en plageånd eller to i deres skole tid
i korter eller længere tid . de forstår det måske bedre ind andre
det er noget andet med piger de er modbydelige ved hinanden på en måde
som er langt mere grusom ind vi mænd fatter ..

jeg havde egentligt glemt det ind til vi kom ind i det i en anden debat
her på news hvor jeg kom i tanke om min første plageånd det varede ikke
så længe
men det var nok også fik jeg ham i en svømmel hald slog hans hovede ind
i basin kanten og luften ud med den anden hånd også begyndte jeg at drukne
ham og havde sikkert gjort det - hvis ikke svømmer læren havde løftet
mig op ørene :) ikke mere svømning det år :) men han generede mig aldrig
igen

sener havde jeg en ældre elev der kunne jeg ikke men fik en anden elev
til at prygle ham så eftertrykkeligt også var det slut

men jeg kender folk der ikke har en ægte tand i munden p.gr af den slags
i deres skole tid det er så tilbage i 50 og 60 erne - den var jo
heldigvis ikke gået i dag.

men for lige at vende tilbage til ondskaben - så ser jeg den som dens
budskab er at der er som jeg skrev nogen typer der bare ikke må vinde
og nødvendigheden af at gøre op med sin bøddel hvilket på mange måder er
næsten lige så smukt som den første kærlighed i temenage årene :)

Mv.
BMM

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-03-11 09:22

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> og nødvendigheden af at gøre op med sin bøddel hvilket på mange måder
> er næsten lige så smukt som den første kærlighed i temenage årene :)

Det allerbedste er, at Guillou faktisk fik lukket skolen.

Per V
--
HUTLIHUT - vi er måske ikke de bedste - men vi er LANGT de pæneste!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-03-11 14:14

Den 19-03-2011 09:22, Per Vadmand skrev:
> Det allerbedste er, at Guillou faktisk fik lukket skolen.
>
> Per V
Ja de gjorde han - nogen gange tænker jeg på om han er den svenske
samvittighed lidt ligesom vi har Niel Hausgaard