Ændre drev E: til C: !
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 12:00

Af en eller anden grund er mit XP-system blevet installeret på E: (=den
eneste HD på maskinen)

Umiddelbart får jeg ikke lov at ændre det i Administration af lagerenheder.

Hvordan ændes det så ?

Mvh
KSor

Fra : Ole C

Dato : 19-03-11 12:27

KS skrev blandt andet:

> [...]
> (=den eneste HD på maskinen)
>
> Umiddelbart får jeg ikke lov at ændre det i Administration af

Et øjeblik på Google finder Microsofts vejledning:
http://support.microsoft.com/kb/307844/da

I øvrigt hører spørgsmålet til under "dk.edb.system.ms-windows".....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 12:36

"Ole C" skrev i meddelelsen

KS skrev blandt andet:

> [...]

http://support.microsoft.com/kb/307844/da

I øvrigt hører spørgsmålet til under "dk.edb.system.ms-windows".....

Måske burde Ole C liiiige have læst lidt mere INDEN han Googlede !

Det HAR jeg jo netop prøvet - og får besked på, at det ikke kan lade sig
gøre, da drevet er et system-drev !

Mvh
KSor

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 19-03-11 19:54

> Følgende ingenting er skrevet af KS:

Kan du ikke gør noget så man kan læse hvad du skriver, som det er nu er
dine posts bare tomme når du svarer :o/

http://www.usenet.dk/?side=citatteknik&m=B
http://www.usenet.dk/?side=signaturer&m=B

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Henning

Dato : 19-03-11 13:52

On Sat, 19 Mar 2011 11:59:40 +0100, "KS" <keld DOT soerensen SNABELA os DOT dk> wrote:

> [...]
>eneste HD på maskinen)
>
>Umiddelbart får jeg ikke lov at ændre det i Administration af lagerenheder.

Det er en af de få ting, der ikke kan lade sig gøre - du kan kun rette ved at reinstallere fra
bunden.
Fejlen er sket, fordi du har kortlæser installeret (en direkte, eller via printer?), disse drev har
har fået C og D-betegnelser.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 14:27

dk> wrote:

> [...]

bunden.
Fejlen er sket, fordi du har kortlæser installeret (en direkte, eller via

Nej, der er KUN denne ene harddisk og den har KUN 1 partition.

Mvh
KSor

Fra : Henning

Dato : 19-03-11 19:12

On Sat, 19 Mar 2011 14:27:17 +0100, "KS" <keld DOT soerensen SNABELA os DOT dk> wrote:

> [...]
>
>============================================================================
>Nej, der er KUN denne ene harddisk og den har KUN 1 partition.

Ikke desto mindre har du haft en kortlæser el.lign. tilsluttet under installation. XP finder ikke
bare på at kalde systemdrevet for E.

Fra : Ole C

Dato : 19-03-11 15:20

Henning skrev blandt andet:

> Det er en af de få ting, der ikke kan lade sig gøre - du kan kun
> rette ved at reinstallere fra bunden.

Ikke helt korrekt:
http://support.microsoft.com/kb/223188

Men spørgsmålet er om ikke det går lige så hurtigt at installere påny....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 16:29

"Ole C" skrev i meddelelsen

Henning skrev blandt andet:

> [...]

http://support.microsoft.com/kb/223188

Men spørgsmålet er om ikke det går lige så hurtigt at installere påny....

==============================================================='
Det gør det helt klart ikke - hvis det ellers virkede !

Det er meget hurtigt at lave disse rettelser, MEN når maskinen genstartes,
går den "i stå" - windowsXP logoet er midt på skærmen i det lyseblå område
med en mørkeblå stribe for oven og for neden .... så sker ikke mere !

den reagerer ikke på CTRL+ALT+Delete, mus-cursoren virker, men ellers er den
DØD !

Hva' F..... gør man så ?

Fra : Klaus H

Dato : 19-03-11 17:33

KS wrote:
> "Ole C" skrev i meddelelsen

> Ikke helt korrekt:
> http://support.microsoft.com/kb/223188
>
> Men spørgsmålet er om ikke det går lige så hurtigt at installere
> påny....

Prøv at starte i fejlsikret, via F8

Klaus H

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-03-11 19:58

"KS" <keld DOT soerensen SNABELA os DOT dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med en mørkeblå stribe for oven og for neden .... så sker ikke mere !
>
> den reagerer ikke på CTRL+ALT+Delete, mus-cursoren virker, men ellers er

Installerer forfra. Den anvisning der blev henvist til skulle ikke være
brugt i det her tilfælde. Du oplyste, at den havde fået drev e i forbindelse
med installationen. Som jeg læser artiklen hos MS, så må deres anvisning kun
bruges i det øjeblik, at et drev efterfølgende utilsigtet skifter bogstav.
Det er flere gange beskrevet, at man ikke må/kan bruge denne fremgangsmåde,
når den har heddet det fra starten.
Da den har heddet E fra starten peger alt i regedit på E, så det vil være
halsløs gerning at bruge mere tid på det, idet man ikke sådan lige kan finde
alle de fejlagtige henvisninger, som jo faktisk heller ikke er forkerte, når
nu drevet hedder E.
Så op på hesten og forfra.

Kurt

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 19-03-11 20:46

> Så op på hesten og forfra.
>
> Kurt

Fedt formuleret. Den må jeg huske...

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-11 16:41

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen

> [...]
alle de fejlagtige henvisninger, som jo faktisk heller ikke er forkerte, når

Ja, der var ikke andet at gøre !

Jeg plejer nu at sige: Op på hesten og ud over stepperne !

Og nu virker det hele NÆSTEN - se ny tråd !

Mvh
KSor

Fra : N_B.DK

Dato : 19-03-11 18:23

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
> [...]
> Fejlen er sket, fordi du har kortlæser installeret (en direkte, eller
> via printer?), disse drev har har fået C og D-betegnelser.

Det eneste værktøj jeg har stødt på er et program der følger (fulgte) med
til citrix, det kan ændre system drevet bogstav.

--
MVH. N_B_DK