header = from
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 15-03-11 18:51

Det virker som om at hvis jeg sætter min header til:
mail@webmojo.dk - hvilket er det domaine og hotel jeg ejer, så
kan jeg sagtens sende mails med php.
Hvis jeg forsøger at sætte en anden mailadresse som header, så
går min mail ikke igennem. Kan det passe?

her er koden:
$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' .
"\r\n";
$headers .='Accept-Language: da' . "\r\n";
$headers .='from:KJS <mail@webmojo.dk>' . "\r\n";

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-03-11 19:22

Jimmy skov Adetunji kom med følgende:
> [...]
> $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' .
> "\r\n";
> $headers .='Accept-Language: da' . "\r\n";

Det kommer vist an på din host.
Hvorfor vil du sende email der foregiver at komme fra andre?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 15-03-11 20:08

> Det kommer vist an på din host.
> Hvorfor vil du sende email der foregiver at komme fra andre?

Det er bare i en overgansfase, hvor jeg lader min arbejdsplads
bruge mit eget firmas webhotel. Men da mails går ud til 800
brugere, ønsker jeg ikke at skulle modtage deres svar mails i min
egen indbakke, men vil gerne have at der svares til min
arbejdsplads mailadresse. Når nu jeg skriver dette, tænker jeg at
der da garenteret er en funktion der hedder reply-to

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-03-11 20:22

Jimmy skov Adetunji wrote:

> Når nu jeg skriver dette, tænker jeg at
> der da garenteret er en funktion der hedder reply-to

Ja reply-to vil virke, men får det ikke til at se ud som om mailen
kommer fra firmaet.

En anden og bedre mulighed end at ændre from-headeren, er at bruge en
ekstern smtp-server som dit arbejde højst sandsynligt har.

Så kan du sende mails der rent faktisk kommer fra arbejdet, og der vil
ikke være nogen problemer med afvisning.

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 15-03-11 22:37

Tak for svaret.
De har ingen ftp server jeg kan bruge, før flytningen af deres domaine
går igennem desværre.

Jeg har i en tidligere tråd forhørt mig om nogen skulle kunne gennemskue
et problem jeg har med indholdet i min mail. Måske en af Jer kan
gennemskue det.
Tråden hedder hedder "mail script"

Problemet ligger i denne del:
$headline ="kære forældre til<br>";
$recipient = "$row[navn]<br><br>";
//$recipient .="$row[efternavn]<br><br>\n";
mail("$row[email],$row[email2]", "$titel"," $headline $recipient
$message", $headers);
?>

$recipient og $headline indsættes fint når der ikke er vedhæftet fil, men
udelades når der er vedhæftet en fil.

Jeg har brugt rigtig mange timer på at gennemskue problemet og ville være
usigeligt taknemmelig, hvis i kan hjælpe

Hilsen
Jimmy

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-03-11 22:46

Jimmy skov Adetunji wrote:

> De har ingen ftp server jeg kan bruge

Nu skrev jeg jo også smtp ! Der er en verden til forskel. Og hvis de
SELV kan sende post, har de med stor sandsynlighed en smtp server, som
dog muligvis ligger hos en anden udbyder, men ved brug af de rigtige
logindata kan du sikkert bruge den alligevel.

Jeg er 95% sikker på at det vil være muligt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-03-11 22:48

Jimmy skov Adetunji wrote:

> $recipient og $headline indsættes fint når der ikke er vedhæftet fil, men
> udelades når der er vedhæftet en fil.

Hvordan vedhæfter du filen? Og er det PHPs standard mail-funktion du bruger?

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 15-03-11 23:10

Ja der sov jeg lige lidt i timen - er klar på smtp server.
Jeg prøver selvfølgelig at logge på deres mailserver i stedet for, det burde
jo ganske rigtigt kunne lade sig gøre.

Jeg bruger standard mail() funktionen
Filen sendes med en almindelig post form.

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 16-03-11 07:00

Ja der er stor forskel på ftp og smtp ;.)
Men det er jo indlysende, når du skriver det. Jeg prøver selvfølgelig bare at
bruge deres smtp server i min mailfunktion.

Ja jeg bruger php´s indbyggede mail()

Er der bedre altarnativer??

VEnligst
Jimmy

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-03-11 09:49

Jimmy skov Adetunji wrote:

> Ja jeg bruger php´s indbyggede mail()

Hvordan sender du den vedhæftede fil? Altså hvordan ser din fulde mail()
kommando ud inkl. vedhæftelsen?

> Er der bedre altarnativer??

Jeg bruger selv denne http://www.phpguru.org/static/Rmail omend min
version er noget ældre. Jeg synes den virker fint og er nem at bruge.

Martin

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 16-03-11 10:11

Martin Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hvordan sender du den vedhæftede fil? Altså hvordan ser din fulde mail()
> kommando ud inkl. vedhæftelsen?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"DTD/xhtml1-strict.dtd">
<head>
<title>Get mail array</title>
</head>

$titel = $_POST["titel"];
$message = $_POST["message"];

$find = array ("<p>");
$replace = ("<p style=\"margin:0px; padding:0px;\">");
$message = str_replace($find,$replace,$message);//$_POST["message"

$db_name="min_db";
$table_name="min_tb";

$connection=mysql_connect("localhost", "min_db", "kode")
or die ("lort.");
$db=mysql_select_db($db_name)
or die ();

/* SMTP server name, port, user/passwd */
$smtpinfo["host"] = "customor-smtp.one.com";
$smtpinfo["port"] = "2525";
$smtpinfo["auth"] = true;
$smtpinfo["username"] = "mail@webmojo.dk";
$smtpinfo["password"] = "1blaahat";
/* Create the mail object using the Mail::factory method */

// To send HTML mail, the Content-type header must be set
//$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
//$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
//$headers .='Accept-Language: da' . "\r\n";
//$headers .='from:mail@webmojo.dk' . "\r\n";
$headers .='from:mail@webmojo.dk' . "\r\n";
//$headers .='from:KJS <kontor@kaptajn-johnsens-skole.dk>' . "\r\n";
//$headers ='from:kontoret@kaptajn-johnsens-skole.dk' . "\r\n";

// KODE FOR AT KUNNE INDDRAGE DEN VEDHHÆFTEDE FIL
// Obtain file upload variables
$fileatt = $_FILES['fileatt']['tmp_name'];
$fileatt_type = $_FILES['fileatt']['type'];
$fileatt_name = $_FILES['fileatt']['name'];
         $FILE_EXTS = array('.zip','.doc','.pdf','.txt','.rar','.docx');
$file_name = $_FILES['fileatt']['name'];
$file_ext = strtolower(substr($file_name,strrpos($file_name,".")));
if (!in_array($file_ext, $FILE_EXTS)){
[...]
//$headers .='from:kontor@kaptajn-johnsens-skole.dk' . "\r\n";
//exit("The file which was uploaded was not a valid file type.");
//echo "The file which was uploaded was not a valid file type.";
}
// if($_FILES['fileatt']['size'] > 0)
if (is_uploaded_file($fileatt)) {

// Read the file to be attached ('rb' = read binary)
$file = fopen($fileatt,'rb');
$data = fread($file,filesize($fileatt));
fclose($file);
// Generate a boundary string
$semi_rand = md5(time());
$mime_boundary = "==Multipart_Boundary_x{$semi_rand}x";
// Add the headers for a file attachment
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n" .
$message . "\n\n";

// Base64 encode the file data
$data = chunk_split(base64_encode($data));
// Add file attachment to the message
$message .= "--{$mime_boundary}\n" .
$data . "\n\n" .
"--{$mime_boundary}--\n";

          }else echo "Fil sendt uden vedhæftning";

// In case any of our lines are larger than 70 characters, we should use
wordwrap()
//$message = wordwrap($message, 70);

$sql="SELECT * FROM $table_name";
$result = mysql_query($sql, $connection) or die ();
//det her er bare for at kunne lave linieskift fra modtagers navn til selve
mailindhold
/>";
while ($row = mysql_fetch_array($result))
   {
   $headline ="kære forældre til<br>";
   $recipient = "$row[navn]<br><br>";
   //$recipient .="$row[efternavn]<br><br>\n";
   // TIL AT AFPRØVE ÆNDRES $TABLE_NAME TIL EN PRØVE DB HVOR JEG BARE
INDSÆTTER EGNE EMAILADRESSER
   //INDSÆT $ROW[NAME] FOR AT FÃ… PERSONLIG HILSEN
//mail ($row[email],"$titel","$headline $row[navn] \n \n $nyhedsbrev_ent
$message","from:mail@mandkvinde.dk","$header");
mail("$row[email],$row[email2]", "$titel"," $headline $recipient $message",
$headers); //husk at indsætte $headline og anden
?>
       echo "$row[efternavn]".":&nbsp;";
      ?>
<!--   indsæt lige en række ovenfor der fortæller hvad der står nedenfor
-->

<?
   }
?>

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-03-11 10:21

Prøv Rmail i stedet.

Fra : Mogens Jensen

Dato : 16-03-11 00:54

"Jimmy skov Adetunji" <jimmy.skov@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan jeg sagtens sende mails med php.
> Hvis jeg forsøger at sætte en anden mailadresse som header, så
> går min mail ikke igennem. Kan det passe?

Nogle webhoteller har restriktioner på afsendelse af nail headers
med anden domainnavn end det som webhotellet har.

Jeg brugte flere dage på samme problem. På et webhotel
var der ingen problemer. Hos one.com's webhotel er der en
max grænse på 10 mails i døgnet med headers der har
andet domainnavn end webhotellets hos one.com.

Da jeg oprettede en mail konto hos one.com, så forsvandt mine
problemer. Måske er ikke dette ikke din fejl, men check alligevel
om webhotellet har begrænsninger a la de nævnte.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 16-03-11 08:12

Der ramte du plet!!!
JEg har netop webhotel hos one.com og det er jo lidt svært at
gennemskue, hvorfor det lykkes at afsende nogle mail med alternativ
header og derefter, går det galt.
Men som sagt. Dit svar løste min frustration omkring "from"
headeren.
Mange håber meget på at nogen også har en løsning på mit andet
problem.

Kan det også have noget med header angivelsen at gøre?

Fra : scootergrisen

Dato : 18-03-11 14:44

one.com har en begrænsning på 20 e-mail beskeder som bruger en from
e-mail adresse som er fra et andet domaine.

Efter 20 emails på en dag vil mail() returner false.

Hvilket er irriterende men du kan omgå det ved altid at have din from
til din email adresse på samme domain også viderestille din email til en
anden email.

Hvis du logger på one.com og går ind i mail administration så kan du der
viderestille din email.

De har formodentligt lavet denne begrænsning for at undgå udbredelse af
spam.