Ødelagt batteri
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-03-11 13:27

Jeg har en lidt ældre Nokia mobiltelefon (4-5 år).
Jeg har ikke brugt den særlig meget, og den har
fungeret upåklageligt indtil for nogle dage siden.

Da jeg fiskede den op af min taske fordi den gav
signal om lavt batteriniveau, opdagede jeg at
batteriet var svulmet så meget op, at de tapper
der holder låget over batteriet fast, var sprængt
af.

Nokia Customer Care siger det er en reklamationssag.
Reklamationsafdelingen afviser sagen, fordi garantien
ikke gælder, og at det er ganske normalt at gamle
batterier svulmer op. Underforstået, at det burde jeg
da vide...

Burde jeg det? Jeg har aldrig set nogen advarsel om
dette i nogen manual til apparater, der bruger
Lithium-batterier. Jeg har heller aldrig hørt om
lignende oplevelser.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : jk

Dato : 15-03-11 14:43

On Tue, 15 Mar 2011 13:27:22 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>dette i nogen manual til apparater, der bruger
>Lithium-batterier. Jeg har heller aldrig hørt om

Du googler bare "nokia modelxxx batteri dk"

og wupti så fremkommer butikker med nyt batteri.

De koster ikke alverden, ca. 100 kr.

Hvis ikke du ved modelbetegnelse, så står det normalt under batteri
omkring simkort.

mvh

John

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-03-11 16:38

Den 15-03-2011 14:43, jk skrev:

> [...]
>
> De koster ikke alverden, ca. 100 kr.
>
> Hvis ikke du ved modelbetegnelse, så står det normalt under batteri

Tak for tippet. Men jeg har ikke brug for
et nyt batteri, når det gamle har ødelagt
dækslet til til batteriet.

Jeg vil sådan set også gerne vide hvordan man
kan gardere sig imod en gentagelse når
brugsvejledningen ikke har nogen anvisninger
vedr. dette fænomen.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Max

Dato : 15-03-11 19:27

Hej Jørgen

> Jeg vil sådan set også gerne vide hvordan man
> kan gardere sig imod en gentagelse når
> brugsvejledningen ikke har nogen anvisninger
> vedr. dette fænomen.

Hvad er det for et batteri ?

Model eller typenummer ?

Max

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-03-11 22:22

Den 15-03-2011 19:26, Max skrev:
> Hej Jørgen

> Hvad er det for et batteri ?
>
> Model eller typenummer ?

Nokia BL-5C med Nokia hologram
og det hele.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Max

Dato : 15-03-11 22:36

Hej Jørgen

> Nokia BL-5C med Nokia hologram
> og det hele.

Lige nøjagtig den type tilbagekaldte Nokia 46 millioner af
i august 2007 på grund af at sådan et var eksploderet
i en N91.

Den type batterier udvikler ilt under brug og er normalt
forsynet med en overtryksventil, den har måske svigtet
i dit batteri.

Forøvrigt er det en god ide at skifte sådanne batterier
ud efter 3 år da de jo degenerere over tid uanset om
de bliver brugt eller ej.

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-11 09:19

Max skrev:

> Forøvrigt er det en god ide at skifte sådanne batterier
> ud efter 3 år da de jo degenerere over tid uanset om
> de bliver brugt eller ej.

Hvornår var det at SE T610 kom frem? Og SE K700?

Det er de to mobiler jeg bruger (T610 som reserve), og
batterierne fejler ikke noget.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 16-03-11 10:32

Hej Bertel

> Det er de to mobiler jeg bruger (T610 som reserve), og
> batterierne fejler ikke noget.

Så tag patent på dem, den slags er der helt sikkert
eftrrspørgsel på.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-03-11 14:51

Den 15-03-2011 22:35, Max skrev:
> [...]
> i dit batteri.
>
> Forøvrigt er det en god ide at skifte sådanne batterier
> ud efter 3 år da de jo degenerere over tid uanset om

Tak for inputtet. Så blev jeg lidt klogere
på batterier til mobil. På genbrugspladsen
med min Nokia E60-1.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Max

Dato : 15-03-11 22:41

Hej Jørgen

> Nokia BL-5C med Nokia hologram
> og det hele.

Det havde måske været bedre at det var en kopi :)

Glemte lige denne link:

http://en.wikinews.org/wiki/Nokia_issues_BL-5C_battery_warning%2C_offers_replacement

Max

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 18-03-11 07:22

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette i nogen manual til apparater, der bruger
> Lithium-batterier. Jeg har heller aldrig hørt om

dete r ganske normalt med batterier der svumler op... både nokia og sony
batterier af forskellig størrelse og model navn... hvad det skyldes ved jeg
ikke men jeg har set det være sket ved de første 30-40 batterier.

mvh.

Nikolai R. jensen
www.altimobiler.dk