nabos kat
Fra : Vibeke Hansen

Dato : 15-03-11 01:22

Hej gruppe

Vi har et dumt problem,
fik nye naboer for 4 år siden, de kom med 2 store katte,
og i takt med at de har fået flere børn, må kun den ene kat komme ind i
huset.
Den anden får mad i et skur, men der bliver lukket om natten så , og vi har
kattelem,
her i vinter fik den lov til at overnatte i vores forgang, men kan den se
sit snit til det så er den oppe i vores sofa.
Vi har prøvet flere gange at tale med naboerne, men det er ikke deres
problem, mener de.
Vi har 2 katte i forvejen, og synes ikke at vi vil overtage naboens..
Jeg har prøvet st sprøjte vand på den, at kyse den, men den vil så gerne
være herinde.
Hvis vi lukker kattelemmen braser den bare igennem alligevel.
Har i et råd til hvordan den bliver ude, den kan godt komme op på vores
loft, så den er ikke helt fortabt.

venlig hilsen
Vibeke

Fra : Allan G

Dato : 16-03-11 21:56

"Vibeke Hansen" <vibs@profibermail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis vi lukker kattelemmen braser den bare igennem alligevel.
> Har i et råd til hvordan den bliver ude, den kan godt komme op på vores

Hej Vibeke
Mit svar er nok ikke lige det du gerne vil hører, men når i har åbnet en
kattelem ud af jeres hus til jeres katte, så har i også åbnet den ind i
huset for alle de andre katte der bliver lukket ud i fælles område.

Og vær dog glad for at nabokatten har valgt jer, den kan lide jer

Mvh Allan

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 16-03-11 23:47

[...]

Jo, g, jeg ventede faktisk det svar,
for jeg ved jo hvor meget i forskellige herinde gør for udstødte katte.
Vores ene kat kan godt lide den, men den anden er helst enekat, og prøver at
slås den ud,
så, vi tager en dag af gangen og ser om det løser sig hen ad vejen.

mvh
VIbeke

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-03-11 08:39

Den 16-03-2011 23:46, Vibeke Hansen skrev:

> [...]
> prøver at slås den ud,
> så, vi tager en dag af gangen og ser om det løser sig hen ad vejen.

og i mellemtiden kan i glæde jer over, at mus ikke har ret mage chancer,
hvis de prøver at snige sig ind enten via kattelem, åbne døre og vinduer
eller andre veje.

Uanset at naboerne ikke er til at tale med, så er det et lille følsomt
levende væsen, der bliver smidt ud af sit hjem af sine mennesker, fordi
den er besværlig, nu hvor de har menneskeunger.

I gør en stor og smuk gerning for den lille kat ved at lade den komme
ind i varmen, både bogstaveligt og menneskeligt/katteligt.

Man kunne fristes til at anbringe lidt tyggegummi i naboens låsecylinder
en kold aften, så de kunne prøve at være spærret ude for en stund.

Bjarne

Fra : Jens P.

Dato : 17-03-11 16:51

-------- Man kunne fristes til at anbringe lidt tyggegummi i naboens
låsecylinder en kold aften, så de kunne prøve at være spærret ude for en
stund.

Bjarne -------------

Tandpasta er rigtig godt, og det er lige til at presse ind. Bare spidsen af
tuben mod cylinderen, og så et fast tryk ................... Har jeg
hørt........ !!

Jens

Fra : Heidi

Dato : 20-03-11 14:26

<klip> -------- Man kunne fristes til at anbringe lidt tyggegummi i naboens
> [...]
> Tandpasta er rigtig godt, og det er lige til at presse ind. Bare spidsen
> af tuben mod cylinderen, og så et fast tryk ................... Har jeg
</klip>

Og tak til Bjarne og Jens for yderst konstruktive og ikke mindst
underholdende forslag. Jeg ser det for mig...og griner - det er sgu' god
humor :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
http://tullebo.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-03-11 17:10

In news:4d81ba75$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> typed:

> Uanset at naboerne ikke er til at tale med, så er det et lille følsomt
> levende væsen, der bliver smidt ud af sit hjem af sine mennesker,
> fordi den er besværlig, nu hvor de har menneskeunger.

Det ser man jo desværre alt for tit. Mange mennesker er fuldkommen
uimodtagelige for kritik af deres væremåde. Jeg for min del forstår dog ikke
at den ene kat gerne må være inde, og den anden ikke må. Hvad er det dog for
nogle usle mennesker.

> I gør en stor og smuk gerning for den lille kat ved at lade den komme
> ind i varmen, både bogstaveligt og menneskeligt/katteligt.

Lige netop mine ord, og når Vibeke én gang har lukket den stakkels forfrosne
mis ind, er der jo ikke noget at sige til at den fortsat gerne vil ind i
varmen. Hvis man får medlidenhed med sådan en udstødt kat, er man desværre
nødt til at løbe linen ud, og fortsat sørge for at den har det godt.

> Man kunne fristes til at anbringe lidt tyggegummi i naboens
> låsecylinder en kold aften, så de kunne prøve at være spærret ude for
> en stund.

Jeg er normalt ikke hævngerrig, men de naboer skulle faktisk have lov til at
smage deres egen medicin, så ka' de lære det ka' de.

--

Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 17-03-11 18:47

[...]

Den ene er rød og fin, den anden, der er dømt ude, er grå og grim, men en
rigtig sød mis ellers.
Så det er kriteriet.
Jeg fatter heller ikke, at de ikke er klar over det skidt, de samler på
deres hoveder, men jeg vil ikke være
ligesådan , de får det nok i hovedet et andet sted.

venlig hilsen
Vibeke