Kørsel ind til København
Fra : ZaniacK

Dato : 13-03-11 04:17

Hejsa dk.fritid.motocykel

Jeg overvejer at begynde at bruge min mc som transportmiddel og ikke
kun som weekend sjov. Jeg arbejder i københavn og det vil være via
roskildevej jeg finder vej derind. Hvad er jeres erfaringer med at
køre den strækning, og hvad er jeres erfaringer generelt med at bruge
sin mc som pendler køretøj.

Er det noget i kan anbefale?

P.S. Bruger pt. det offentlige, det er virkelig pis :P

Fra : ib tinning

Dato : 13-03-11 20:39

det kommer bestemdt an på hvad tid du skal kører der .
hvis du som mig kører på roskildevej 06 15 er der fin plads men ved 8 tiden
er der mange biler og masser af kø

jeg har kun godt at sige om at bruge sin mc til pendler køretøj og især nu
hvor dt er blevet lidt varmere

mvh ib med Transalp

Fra : Pein

Dato : 14-03-11 06:29

On 13 Mar., 11:16, ZaniacK <zani...@gmail.com> wrote:
> [...]
> roskildevej jeg finder vej derind. Hvad er jeres erfaringer med at
> køre den strækning, og hvad er jeres erfaringer generelt med at bruge

Jeps, det er rigtigt fint at bruge mc som pendlerkøretøj, ikke mindst
i Kbh. hvor du med lidt snilde kan slippe for meget parkeringsbøvl.
Man ankommer jo ganske vist i en eller anden køredragt, som muligvis
er pladdervåd, men hvis ikke det er et problem, så bare go ahead. Jeg
har mc-pendlet i 3 år til et revisionsfirma, hvor dresscode var jakke
og slips. Det gik fint.

Jeg har ikke meget erfaring med Roskildevej, men der er jo kø overalt.
Jeg kom ind ad Frederikssundsvej.

> P.S. Bruger pt. det offentlige, det er virkelig pis :P

Ja.

/Niels
Bandit 1250 SAK7

Fra : Armand

Dato : 14-03-11 13:49

Den 13-03-2011 11:16, ZaniacK skrev:
> [...]
> roskildevej jeg finder vej derind. Hvad er jeres erfaringer med at
> køre den strækning, og hvad er jeres erfaringer generelt med at bruge

Jeg synes at kunne huske at have hørt at de 30km mellem Roskilde og KBH
tilbagelægges på ½ time i rushhour - Sagt på en anden måde, så klarer en
knallert-30 turen ligeså hurtigt.
Fidusen skulle være at der er cykelsti hele vejen hvorved at man på en
30'er ikke hindres af kødannelse :-/
Holder dét stik så er sådan en ka'l jo også et alternativ!

--
Armand.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-03-11 13:56

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> crashed Echelon writing

> Jeg synes at kunne huske at have hørt at de 30km mellem Roskilde og KBH
> tilbagelægges på ½ time i rushhour - Sagt på en anden måde, så klarer en
> knallert-30 turen ligeså hurtigt.

Ville det så ikke kræve at knallert-30 kunne køre 60?

--
Bjarke Andersen

Fra : Armand

Dato : 14-03-11 14:20

Den 14-03-2011 13:55, Bjarke Andersen skrev:
> Armand<armand@mc-chaufforerne.dk> crashed Echelon writing

> Ville det så ikke kræve at knallert-30 kunne køre 60?

Jup

Min hovedregning svigtede: Det er en times tid det tager imellem R og
KBH i rushhour! (?)

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-03-11 23:46

On Mon, 14 Mar 2011 14:20:29 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Min hovedregning svigtede: Det er en times tid det tager imellem R og
>KBH i rushhour! (?)

Hvis du kan klare Roskilde -> KBH på ½ time i rush hour skal du flyve.
Du kan roligt skrive 1½ time + på den strækning
Hvis det skal gøres hurtigere på MC lever man på kanten af en
orienterende køreprøve.

Det samme gælder fra Stenløse til KBH - Det er blevet slemt de senere
år - Meget slemt.
Nu er jeg så dejligt fri for den tur - Pensionen har indhentet mig

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-03-11 07:54

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> crashed Echelon writing

> Det samme gælder fra Stenløse til KBH - Det er blevet slemt de senere
> år - Meget slemt.
> Nu er jeg så dejligt fri for den tur - Pensionen har indhentet mig

Stenløse -> KBH er "kun" slem omrking 6:45-8:30 tiden.
Hvis man kører kl 6 glider man lige igennem og dette er endda forudsat i
bil.

På MC burde man også næsten kunne glide igennem, hvis man har moralen og
modet til at køre imellem bilerne.
Her er det først ved banernes indsnævring før chokolade krydset der kan
give lidt problem.

Den anden vej syntes jeg rush-hour svinger, allerede kl 15 kan der være
proppet, selvom det i sidste uge var noget dødt omkring dette tidspunkt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Armand

Dato : 15-03-11 16:20

Den 14-03-2011 23:46, Steen Gruby skrev:
> On Mon, 14 Mar 2011 14:20:29 +0100, Armand<armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.

Hej Oraculix in meritum.

> Hvis du kan klare Roskilde -> KBH på ½ time i rush hour skal du flyve.

Nu var det jo så også én time der skulle have stået.

> Du kan roligt skrive 1½ time + på den strækning
> Hvis det skal gøres hurtigere på MC lever man på kanten af en
> orienterende køreprøve.

Og dén time skulle være ækvivalent med 30km/t - Trippet er ikke det
samme for alle og selvsagt vil distangen variere alt efter om man kommer
fra Holbæk eller KBH -siden af Roskilde og skal til Rødovre eller
Langelinie.
Det store af det hele er at hvis man kan omregne sin gennemsnitstid til
~30km/t. kunne en scooter-30 formodentlig gøre jobbet ligeså godt - Ikke
mindst når det kommer til parkering i KBH!

> Nu er jeg så dejligt fri for den tur - Pensionen har indhentet mig

Ja, stakkels Lise!
Måske at vi alle skulle samle ind til en buket til hende

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-03-11 18:57

On Tue, 15 Mar 2011 16:19:48 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Hej Oraculix in meritum.

Hæ, technikus emiritus = Afdanket tekniker passer nok bedre

>Nu var det jo så også én time der skulle have stået.

Der er vejarbejde på motorvejen omkring roskilde / Fløng, og det
trækker tænder ud. Der skal ikke meget til, så står hele møllen
stille.

> [...]
>samme for alle og selvsagt vil distangen variere alt efter om man kommer
>fra Holbæk eller KBH -siden af Roskilde og skal til Rødovre eller

Hvis man er så heldig at skulle mod trafikken mod KBH. kan man nyde
turen medens man betragter køerne mod staden.
Det er meget at man vil acceptere det tidsspilde fra lovgivernes side.
Det er et monument over den offentlige traffiks utilstrækkelighed.

>Det store af det hele er at hvis man kan omregne sin gennemsnitstid til
>~30km/t. kunne en scooter-30 formodentlig gøre jobbet ligeså godt - Ikke
>mindst når det kommer til parkering i KBH!

Parkeringen i KBH er rent kaos, og så er det forresten svinedyrt.
Jeg har faktisk givet mit bidrag til afgifterne idet jeg har haft en
finger med i spillet omkring de forhadte patkeringsautomater.

>Ja, stakkels Lise!
>Måske at vi alle skulle samle ind til en buket til hende

Ro på
Lise går på pension midt i maj, så eer det virkelig synd for hende.
Tænk at skulle finde sig i mit selskab på daglig basis )

Fra : Klaus R

Dato : 14-03-11 21:35

ZaniacK udtrykte præcist:
> [...]
> sin mc som pendler køretøj.
>
> Er det noget i kan anbefale?
>
> P.S. Bruger pt. det offentlige, det er virkelig pis :P

for fem år siden købte jeg en gammel suzuki GS450 og i starten af marts
tog jeg springet fra mondeoen og til mc på den daglige tur Hundested -
Avedøre Holme. i myldretid tog det ca 1½ time hver vej i bil, men på mc
tog det godt en time uden at være særlig grov. altså sparede jeg mere
tid end det tog at på- og aftage fuld dragt.
og så kørte min mc jo ca 22 km/l.
dette gjorde jeg fra marts til oktober første år og en halv sæson året
efter. nyt job og senere flytning til anden landsdel gør at jeg ikke
mere køre ind til KBH.
men du vil elske det, er min vurdering, og det vil familien også når du
ankommer længe før normalt.

Klaus R/stadig med sommer-suzuki GS450

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-03-11 21:46

> [...]
> roskildevej jeg finder vej derind. Hvad er jeres erfaringer med at
> køre den strækning, og hvad er jeres erfaringer generelt med at bruge

Jeg pendler til arbejde på motorcykel dagligt i sommerhalvåret, dog er
det til Lyngby og ikke ind mod Kbh, så det er ikke en strækning med
specielt meget myldretidstrafik. Alligevel foretrækker jeg motorcyklen
da det er den hurtigste måde at komme til og fra arbejde, og der er
aldrig problemer med parkeringspladser ifht. at tage bilen. Og når
vejret er godt er det også meget sjovere.

Trædecykel tager ca. 50-100% ekstra tid og offentlig transport 150-200%
ekstra tid ifht. MC, så sidstnævnte kommer meget sjældent i brug..

> P.S. Bruger pt. det offentlige, det er virkelig pis :P

Det er vist ret universelt. Man kommer ikke ret langt på 45-60 min når
man indregner gåtiden i hver ende af turen. Man skal dog ikke klage over
en lille gåtur, men hvis jeg ville have motion, ville jeg tage
trædecyklen hele vejen.

--
Mvh. Martin

Fra : jpn

Dato : 27-03-11 10:07

> Jeg arbejder i københavn og det vil være via
> roskildevej jeg finder vej derind.

Hvorfor køre af Roskildevej.

Der er masser af herlige snoede veje parallelt med den som kun gør
køretiden en ubetydelighed længere - men meget sjovere !

Al den tid af året det er forsvarligt kører jeg fra Jyllinge til Kbh via
de små snedige veje der løber parallelt med Frederikssundsvej(gab)
som er min naturlige vej at følge.
Alt efter hvor langt ind i Kbh. du skal er det selvfølgelig kun noget af
vejen der kan piftes op med dette krydderi, men kør på opdagelse med
GPS'en og du vil blive overrasket hvor mange gode ruter der løber
parallelt med disse hovedfærdselsårer.

God tur, Jørgen SV1000S (vi elsker sving)