/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
VT 1100 selvjusterende ventiler?
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-03-11 10:16

Hej DFM

Jeg skal renovere min fars VT 1100 Shadow SC23 fra 1989.

Den bruger "uendeligt med olie" og tikker fra bagerste cylinder. Jeg har
tænkt mig at bore op til næste overstørrelse, kontrollere
plejlstangslejer. Få fræset ventilsæder og planet topstykke. Skifte
knastkæder.

Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
"selvjusterende ventiler", men hvad er det?
Er det nr 6,7,8,11,13 eller på billedet?
http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



 
 
LasseNC (13-03-2011)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 13-03-11 06:23

On 13 Mar., 10:16, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:
> Hej DFM
>
> Jeg skal renovere min fars VT 1100 Shadow SC23 fra 1989.
>
> Den bruger "uendeligt med olie" og tikker fra bagerste cylinder. Jeg har
> t nkt mig at bore op til n ste overst rrelse, kontrollere
> plejlstangslejer. F fr set ventils der og planet topstykke. Skifte
> knastk der.
>
>Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
> Er det nr 6,7,8,11,13 eller p billedet?http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
> Polyteknisk MC og T n r .dk

Et bedre billede havde været at foretrække, men umiddelbart ville jeg
mene nr. 18 kunne være din løfter.

Martin Sørensen (13-03-2011)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 13-03-11 19:04

>> Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
>> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
>> Er det nr 6,7,8,11,13 eller p billedet?http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
> Et bedre billede havde været at foretrække, men umiddelbart ville jeg
> mene nr. 18 kunne være din løfter.

Der er et bedre billede her:
http://www.hondaoriginalparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=13MM8H21&block_02=E__0300&block_03=6234

Der kan man også se at nummer 18 er 'inner spring'.

Forøvrigt en fin hjemmeside til alle Hondaejere af både biler og
motorcykler.

--
Mvh. Martin

Armand (13-03-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-11 16:04

Den 13-03-2011 10:16, Jens Jacob Bager Jensen skrev:
> Hej DFM
>
> Jeg skal renovere min fars VT 1100 Shadow SC23 fra 1989.
>
> Den bruger "uendeligt med olie" og tikker fra bagerste cylinder. Jeg har
> tænkt mig at bore op til næste overstørrelse, kontrollere
> plejlstangslejer. Få fræset ventilsæder og planet topstykke. Skifte
> knastkæder.
>
> Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
> Er det nr 6,7,8,11,13 eller på billedet?
> http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
>
Få lige kigget ind i indsugningen og klarlæg hvorvidt at ventilhovedet
og området omkring ventilstyret er plaget af løbesod.
Ifald kan det hænde at al olieforbruget ligger dér alene og kan omgåes
gennem nye ventilstyrspakninger istedet for den omstændige opboring.

Men det kan også hænde at selvjusteringen i grunden udgør samme pakning,
hvilket ikke fremgår af 'eksplosions-billedet' :-/

--
Armand.

Ukendt (14-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-11 06:29

>
> Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
> Er det nr 6,7,8,11,13 eller på billedet?
> http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk
>
Hej Jacob
Er overbevist om det er nr.13.
Hygge PD CBR1100t


Jens Jacob Bager Jen~ (21-03-2011)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 21-03-11 06:18

>> Jeg har talt med en VT 1100 ekspert der anbefalde mig at skifte de
>> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
>> Er det nr 6,7,8,11,13 eller på billedet?
>> http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png

> Er overbevist om det er nr.13.

Hej Poul og i andre

Har snakket lidt med en forhandler jeg kender og han siger også at det
er "13". Han siger samtidigt at de ikke slides nævneværdigt og at de
ikke skal skiftes dem uden grund.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Richard (22-03-2011)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 22-03-11 14:19

On 21 Mar., 06:18, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:

> Har snakket lidt med en forhandler jeg kender og han siger ogs at det
> er "13". Han siger samtidigt at de ikke slides n vnev rdigt og at de
> ikke skal skiftes dem uden grund.

Bager, nu du har motoren skilt ad, kunne du vel kigge de hydrauliske
ventiler/stempler og deres sæder grundigt efter for slidspor? Er der
problemer med de dele, er det med al sandsynlighed pga snavs i
olien...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407938
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste