Er der en enkel måde at udelade søgemaskin~
Fra : Mogens Jensen

Dato : 12-03-11 13:04

Til min statistik over besøgende, vil jeg gerne sortere de mest, for min
statistik, uinteressante besøg fra.
F. eks. alle søgemaskinernes.
Er der en enkel måde at udelade deres besøg i en besøgsstatistik???
F. eks. vil jeg gerne undlade at optælle googles besøg, men også andre
søgemaskiners.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-03-11 13:32

Mogens Jensen skrev:

> [...]
> Er der en enkel måde at udelade deres besøg i en besøgsstatistik???
> F. eks. vil jeg gerne undlade at optælle googles besøg, men også andre

Læg en fil i den mappe som robotterne ikke må aflæse. Filen skal
hedde robots.txt, og i den skal der stå:

   Disallow: /

Hverken mere eller mindre. Det spærrer for alle de artige
robotter.

Hvis du vil være mere sikker, må du aflæse præsentationsstrengen
for alle de besøgende og så holde den op mod en liste over
hvordan robotterne præsenterer sig.

PS. Jeg fik først sendt et rodet svar. Det skulle være slettet
nu, men nogen har måske læst det (og andre kan hente det selv om
det er 'slettet').

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-03-11 16:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> Læg en fil i den mappe som robotterne ikke må aflæse. Filen skal
> hedde robots.txt, og i den skal der stå:

Mogens skrev ikke noget om, at han ikke ville have søgemaskinerne til at
indexere siden. Han gider bare ikke se dem i sin statistik.

Løsningen må være at snakke med webhosten om en algoritme, der holder visse
IP'er ide af statistikken.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk