imagettftext og danske bogstaver
Fra : Thomas L Pilegaard

Dato : 12-03-11 11:59

Hej

Jeg leger med at lave en png-fil udfra en tekststreng.

Det går fint indtil der kommer danske bogstaver ind i billedet.

Beder jeg den skrive rør skriver den r* hvor * i virkeligheden er en
lille firkant

imagettftext til kun have tegn i UTF-8, men hvordan laver jeg en tekst
med æøå om til UTF-8 ?

mvh Thomas

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-03-11 12:20

utf8_encode() - <http://dk.php.net/manual/en/function.utf8-encode.php>
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Thomas L Pilegaard

Dato : 12-03-11 16:05

Den 12-03-2011 12:19, Mads Lie Jensen skrev:

> utf8_encode() -<http://dk.php.net/manual/en/function.utf8-encode.php>

Det syntes jeg nu ikke hjælper - desværre

Hvad der er endnu mere underligt er at den godt kan finde ud af det,
hvis ø'et er det sidste bogstav i ordet eller står alene.
Dvs. den kan godt lave et billede, hvor der står rø men ikke rør

mvh Thomas