Forslag ønskes: Taske til sissybar
Fra : Jim Andersen

Dato : 10-03-11 15:31

Jeg og konen planlægger et par dages tur i solskinsvejr i roligt tempo i det
danske sommerland.
Er der nogle der har erfaringer eller forslag til hvordan man, billigt, kan
udnytte en sissybar til at have noget oppakning på geden?
Sissy'en er med bagagebærer.

Skal man have speciel sissybartakse eller kan man bruge en sportstaske og et
par blæksprutter?

/jim

Fra : dots

Dato : 11-03-11 13:04

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sissy'en er med bagagebærer.
>
> Skal man have speciel sissybartakse eller kan man bruge en sportstaske og

Jeg forstår slet ikke spørgsmålet ?
For mig lyder det til, at der er rigeligt med oppakningsmulighed på dén ged.

dots
Dnepr MT16
Honda XR250R
KTM250EXC-F, se dér kan man tale om umulige lasteforhold, idet begge
250-geder er strømlinede som sæler, og kun en spade som mig, ku finde på at
laste dem med telt, sovepose + diverse for at køre til jyllandet og vælte
dem i ægte jydsk pløre og med et stort, dumt, lykkeligt grin i hjelmen,
laste geden på umulig vis og trille hjem til Ø'en igen....

Fra : Kent

Dato : 11-03-11 14:42

Jim Andersen skrev:
> Skal man have speciel sissybartakse eller kan man bruge en sportstaske og et
> par blæksprutter?

Du må se hos diverse engelske og tyske butikker. Der er tasker med
remme som glider ned over sissybaren. Eller "tanktasker" til bagsædet,
som så kan bruges på bagagebæreren. Altså tasker med indbyggede remtøj.

For eksempel
<http://www.louis.de/_204b100a18e23ce7edca2ab409b51c7135/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=520&wgr=220&list_total=23&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10025146>

--

Kent

Fra : Finn og Angela

Dato : 11-03-11 18:46

Den 10-03-2011 15:30, Jim Andersen skrev:
> [...]
> Sissy'en er med bagagebærer.
>
> Skal man have speciel sissybartakse eller kan man bruge en sportstaske og et

Begge muligheder er vel gangbare, blot skidtet er sikret:
http://gupl.dk/57357/

Vi har den bageste cykel og har 2 sissytasker: Én i normal
rygtaskestørrelse og "den store" på billedet, der vel er 2½ gang større.

Den på billedet er svjh. købt i Fisker og begge har diverse
fastgørelsesremme samt ekstra remme man kan hive ud, så man kan tage dem
med som rygsække.

Den store plejer vi nu at sikre med en gummistrop eller 2, hvis vi er 2
på cyklen og den således ikke kan monteres, så den hviler på
passagerersædet.

Fordelen ved især den store sissytaske er at dens side- og forlommer er
lette at komme til undervejs - men som du kan se på den anden cykel, er
en sissytaske ikke nødvendig, bare man har stropper nok

/Finn

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-03-11 12:24

Finn og Angela wrote:
> Begge muligheder er vel gangbare, blot skidtet er sikret:
> http://gupl.dk/57357/

Perfekt illustration af begge muligheder.

Jeg tror jeg klarer mig med sportstaske-løsningen og "sprutter", dog
suppleret med et bagagenet som din rejsekammerat.

/jim

Fra : Finn og Angela

Dato : 18-03-11 08:06

Den 15-03-2011 12:23, Jim Andersen skrev:

> Perfekt illustration af begge muligheder.
>
> Jeg tror jeg klarer mig med sportstaske-løsningen og "sprutter", dog
> suppleret med et bagagenet som din rejsekammerat.
>
> /jim

Go´ idé - og go´ tur

/Finn